Id voor shopsurvey.. (?) :)

Pagina: 1
Acties:

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-02 09:45
Hej.. Ik heb misschien een idtje voor de shopsurvey.. Schoot me gewoon te binnen...

Ik heb zoiets van. Doe de shopsurvey om de twee maand. Dwz, om de twee maand met een schone lei beginnen weer. Wel de mogelijkheid om vorige reacties nog te lezen enzo. En met zoiets van huidige cijfers, en dan eronder ofzo vorige 2 maand cijfers. Zo kunnen bedrijven die in het begin erg slecht deden maar steeds beter worden meer kans krijgen (want die relatief lage cijfers blijven nou eenmaal staan)..

Om er een beetje meer nut van te krijgen ofzo, zou je om de 2 maand soort 'awards' uit kunnen reiken. Het bedrijf met de beste Service, Technische kennis of Afhandelingen van bestellingen. En dan nog 1 van slechtste zaak en beste zaak. Alleen wel zaken met een uitgebreide (en geloofwaardige) surveys (dus als er nog opeens op het laatst nog snel ff iemand langs komt met 10-10-10-10 en daarom opeens erg hoog komt te staan (misschien nog helemaal geen surveys gehad) dat die niet een 'award' krijgt ofzo)) Zo krijgen bedrijven die het echt goed doen een pluim, en aangezien er veel mensen hier komen op t.n. heeft dat denk ik best een effect. (bedrijven die het slecht doen moeten er toch over denken hoe ze het beter moeten doen, kijken waarom die en die wel een 'award' of hoge cijfers heeft en misschien te verbeteren. Daarom is het ook handig om de 2 maand te doen. Zo kunnen zaken die zoiets hebben van 'hmm, laten we het maar eens wat beter proberen' en het ook beter doen een kans krijgen. Zo krijg je ook wat meer strijd (meer concurrentie, beter voor consument ;)))

Ach.. het was zomaar een brainstorm :)

• Femme
  • Laatst online: 13:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Da's wel een tof ideeja :).

Dan zou ik gemiddelden per kwartaal moet berekenen. Ik denk dat er voor 1 maand net te weinig beoordeling binnen komen om het redelijk betrouwbaar te maken.

• Tom
  • Niet online

Tom

Kewl idee!

• hjs
  • Niet online

hjs

4x per jaar is denk ik best wel vaak, en je moet uitgaan van een minimale N (aantal beoordelingen).
Als je de lijst eens langs loopt zijn er niet echt veel bedrijven met veel reakties laat staan met beoordelingen, denk dat het dus wel een beetje lastig gaat worden om hier iets serieus neer te zetten, een award op maar 10 reakties is natuurlijk niet erg geloofwaardig.

• RemCOW
  • Laatst online: 21-02 09:45
Sjah halfjaar, per kwartaal. Zoiets ;)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hmm, op zich is het wel een gaaf idee. 1 probleem: waarschijnlijk gezeik met winkels die geen award krijgen.
Op zo'n manier maak je reclame voor bepaalde winkels terwijl we "onafhankelijk" horen te zijn. Bovendien wordt het moeilijk als de winkels die een award krijgen toevallig ook sponsor zijn (bijv. CTW)
Wij weten wel dat we de boel niet belazeren, maar of de buitenwacht dat ook weet...
Pagina: 1