Toon posts:

welk _super_ stabiele mobo voor tb1400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op 't moment een abit kt7raid met tbird 1400mhz, het mobo heb ik eigenlijk nooit echt stabiel gekregen met de sblive en andere hardware. Nu is mijn vraag: welk moederbord raden jullie me aan met in het achterhoofd de volgende eigenschappen:

* mobo moet ERG stabiel zijn
* mobo met eventueel onboard netwerk kaart
* liefst geen onboard sound
* rond 250 piek

Ik dacht zelf aan de k7s5a van ECS, maar gezien de problemen ermee van veel gebruikers, begin ik erg te twijfelen.

Thx in advance :)

Verwijderd

Ben anders zeer tevreden over dat ecs bord bij 99 van de gevallen ligt het aan de voeding.
Je moet bij het ecs bord echt een kwaliteits voeding gebruiken.
Had zelf een 350 watt b merk voeding waar bij mijn XP1500 gewoon niet wou opstarten.
Moest dan eerst de voeding weer uitzetten en dan weer aan dus hij kon de piek stroom bij het aanzetten niet leveren.
Heb nu een A merk voeding en hij draaid als het zonnetje.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een hx08 aopen bigtower met 300 watt voeding, is dit voldoende voor zo'n ecs bord, qua aantal watt en kwaliteit bedoel ik ? Bovendien, stel dat ik die ecs neem, hoe krijg ik dan het best een gaatje boven de usb poorten in m'n bigtower (zaag ?). En hoe zit het met de netwerkkaart op de ecs, is ie oke ?

Verwijderd

Denk het wel Aopen is een a-merk, zal de voeding ook wel goed zijn.

• Tick
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 19:03

Tick

Im that jerk,who wants to know

Soltek :)

Lees de reviews maar, zegt genoeg!

:9~

There are many mysteries in this universe, including me!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
De ECS VZA draait hier al maanden zonder problemen en is door Ome Tom als een leuk bordje bestempeld.
:9~ lees de reviews ;)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

ik draai me 1400 T-bird op een k7vza van ecs en draait ook monster goed!!!!! 8-)

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Geen A7v266 kopen. Als je daarmee gaat overclocken, werkt de USB niet goed meer, en als er grote hoeveelheden data verplaatst worden (bv. van CD naar hdd) kraakt het geluid.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Ik ben niet echt op de hoogte van AMD bordjes maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat je voor 250 een stabiel/snel en kwalitatief goed bord kunt kopen hoor, Asus, MSI, Abit en dergelijken hebben niet voor niets een wat hoger prijskaartje... :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
tegenwoordig raken de shuttle bordjes helemaal in, en onze leverancier verkoopt ze opeens ook. we verkopen nu de shuttle ak12 v3.0. die kost +/- f 245,- en deze bordjes bevallen goed. (is gewoon basic bordje met pc 133 sdram, sound onboard, zonder raid)

de ak31 is geloof ik de ddr versie, hier kan ik nog niks over zeggen, want nog niet geprobeerd.

ik heb zelf btw een jetway 663 ultra en die crasht ook werkelijk nooit. ze zijn beter geworden die jetway socket a's in de loop der tijd.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff rondgekeken naar die k7vza en k7s5a, de grootste verschillen zijn behalve de chipsets, ook het feit dat de k7vza _geen_ onboard lan heeft en ook _geen_ support voor ddr ram en xp athlons. Maar dit wil niet zeggen dat 't geen stabiel bordje is, alleen vergeleken met de nieuwere k7s5a is ie een tikkeltje onaantrekkelijker. Ik ga nu kijken hoe ik in godsnaam een vierkantje uit m'n kast kan zagen voor de lan aansluiting, voor het geval ik de k7s5a ga halen.

• smvs
  • Niet online
Ik ga nu kijken hoe ik in godsnaam een vierkantje uit m'n kast kan zagen voor de lan aansluiting, voor het geval ik de k7s5a ga halen.
je kan toch gewoon dat afdekplaatje vervangen of helemaal weglaten? bij sommige mobo's krijg je trouwens zo'n plaatje meegeleverd.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 19:47 schreef smvs het volgende:

[..]

je kan toch gewoon dat afdekplaatje vervangen of helemaal weglaten? bij sommige mobo's krijg je trouwens zo'n plaatje meegeleverd.
huh afdekplaatje, wat bedoel je precies ? Die hele plaat die al die gaten bevat voor de verschillende aansluitingen?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 19:45 schreef smvs het volgende:
tegenwoordig raken de shuttle bordjes helemaal in, en onze leverancier verkoopt ze opeens ook. we verkopen nu de shuttle ak12 v3.0. die kost +/- f 245,- en deze bordjes bevallen goed. (is gewoon basic bordje met pc 133 sdram, sound onboard, zonder raid)

de ak31 is geloof ik de ddr versie, hier kan ik nog niks over zeggen, want nog niet geprobeerd.

ik heb zelf btw een jetway 663 ultra en die crasht ook werkelijk nooit. ze zijn beter geworden die jetway socket a's in de loop der tijd.
is er ook een shuttle versie met lan-onboard ?? :)

• smvs
  • Niet online
jep die plaat. die kan je er namelijk uitschroeven en zoniet uitbreken (ik heb in ieder geval nog nooit een kast gezien waarin dat niet kon)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 19:34 schreef Roefoes het volgende:
Ik ben niet echt op de hoogte van AMD bordjes maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat je voor 250 een stabiel/snel en kwalitatief goed bord kunt kopen hoor, Asus, MSI, Abit en dergelijken hebben niet voor niets een wat hoger prijskaartje... :)
ja, maar de abit die ik heb bewijst dus dat merknaam niets zegt over stabiliteit. Sommige types van sommige merken kunnen stabiel zijn als het ware :)

• smvs
  • Niet online
is er ook een shuttle versie met lan-onboard ??
nee die heb ik nog niet gezien. wel eentje met alles onboard, maar dan heb je geen agp slot en hij is micro atx. daar heb je niks aan neem ik aan.

dit is dus de ak12 v 3.0 ofwel de ak12 a.
Afbeeldingslocatie: http://www.shuttleonline.com/Images/ProductImage/ak12.jpg

shuttle is trouwens de maker van de av40-r, het eerste p4 ddr bord.

Verwijderd

Mijn ASUS A7M266 is uiterst stabiel, maar ik raad je toch aan om een mobo te kopen met de KT266A chipset, want die zijn gewoon veel sneller :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
'k heb de ecs, zit wel onboard sound op, maar is uit te zetten :)

echt SUPERstabiel bordje, no problemo's verder mee :)

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 19:55 schreef _JUSTICE_ het volgende:

[..]

ja, maar de abit die ik heb bewijst dus dat merknaam niets zegt over stabiliteit. Sommige types van sommige merken kunnen stabiel zijn als het ware :)
Ja natuurlijk maken merken zoals MSI, Asus en Abit ook 'mindere' borden maar over het algemeen doen ze het beter dan de wat minder dure merken zoals Jetway, Shuttle, ECS, en nog meer merken uit die prijsklasse.
Jetway is(was?) trouwens m'n nummer 1 fabrikant van klote moederborden, of is dat verleden tijd? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 19:52 schreef smvs het volgende:
jep die plaat. die kan je er namelijk uitschroeven en zoniet uitbreken (ik heb in ieder geval nog nooit een kast gezien waarin dat niet kon)
ok, maar dan moet Ecs wel een afdekplaat mee leveren, anders zit ik straks met een 'open kast' :P
aan ecs k7s5a eigenaren: heeft u een afdekplaat meegeleverd gekregen ??

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Meestal als een moederbord problemen heeft wordt dat door de chipset veroorzaakt.
Daarom kies je best voor AMD of Intel chipsets. Daar hoor ik toch minder problemen mee.
Ik ben momenteel in oorlog met een VIA KT133 en een USB Muis en Webcam :(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 20:02 schreef XTerm89D het volgende:
Meestal als een moederbord problemen heeft wordt dat door de chipset veroorzaakt.
Daarom kies je best voor AMD of Intel chipsets. Daar hoor ik toch minder problemen mee.
Ik ben momenteel in oorlog met een VIA KT133 en een USB Muis en Webcam :(
lol, ik heb een staakt-het-vuren bereikt met die kt133.
Maar het is idd niet echt best chipset geweest die kt133, heb ik het idee.

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 12:52

snoei

kabels... :D

me heeft een gigabyte 7zxh erin liggen ==> draait perfect

Verwijderd

Ik hoor hier een boel mensen brullen dat hun ECS borden retuhstabiel zijn maar ik heb toch moeite om dit te geloven...
Misschien volledig onterecht maar als ik de naam ECS hoor krijg ik verschrikkelijke flashbacks naar Jetway :r
Dit komt puur door de lage prijs hoor, heb er zelf weinig ervaring mee.
Nogmaals, ik vind het gewoon moeilijk te geloven dat een bord half zo goedkoop als Asus, MSI, Abit(om maar wat te noemen) stabiel kan worden verklaard.

Nog even iets, voor je bruld dat een bord stabiel is moet je bij jezelf even nagaan wat je ermee doet, gebruik je het voor internet en spellen of draai je er ook zware applicaties op?
Bij een beetje internet en spellen is Jetway ook wel te doen maar ga je serieus video monteren, 3d vormgeving, photoshop etc doen heb je met vele malen grote belasting te maken en dan vraag ik me af of een ECS het net zo goed doet de wat duurdere borden.

Verwijderd

je krijgt bij de ECS K7S5A niet zo'n afdekplaatje. Kost echter gauw het lieve centje van €2,00 (ofzo) bij de plaatselijke computerboer. Da's schrikken!
Prima bord van ECS overigens. Ben er zeer tevreden mee.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 19:57 schreef smvs het volgende:

[..]

nee die heb ik nog niet gezien. wel eentje met alles onboard, maar dan heb je geen agp slot en hij is micro atx. daar heb je niks aan neem ik aan.

dit is dus de ak12 v 3.0 ofwel de ak12 a.
[afbeelding]

shuttle is trouwens de maker van de av40-r, het eerste p4 ddr bord.
een echte shuttle-diehard hé :)
de shuttle op het plaatje heeft dus alleen ddr sdram support, of alleen normale sdram. ik heb hier namelijk 768mb sdram, die ik liefst niet weg wil gooien :)

Verwijderd

Laten we het hier op houden, er is geen perfect moederbord, elk bord heeft zo z'n voor en nadelen.
Maar vaak is het zo dat de duurdere borden toch betrouwbaarder zijn en minder problemen geven, alle waar naar z'n geld zullen we maar zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 20:07 schreef kleine_beer het volgende:
je krijgt bij de ECS K7S5A niet zo'n afdekplaatje. Kost echter gauw het lieve centje van €2,00 (ofzo) bij de plaatselijke computerboer. Da's schrikken!
Prima bord van ECS overigens. Ben er zeer tevreden mee.
2 euro = rond 5 piek, nou hé, inderdaad schrikken :)
hmm de ecs wordt steeds interessanter....

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Wel iets duurder maar dan heb je wel wat: Asus A7M266
Superstabiel en snel.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• smvs
  • Niet online
de shuttle op het plaatje heeft dus alleen ddr sdram support, of alleen normale sdram
3x sdram.

je kan natuurlijk ook voor zo'n oplossing als deze gaan:
http://www.jetway.com.tw/evisn/product/amd/867AS/show.htm

2x ddr en 2x sdr. de jetway 867 as. ook leuk bordje, al ervaringen mee.
Maar vaak is het zo dat de duurdere borden toch betrouwbaarder zijn en minder problemen geven, alle waar naar z'n geld zullen we maar zeggen.
hmm, ik vind dit niet opgaan, kijk maar eens naar de asus a7m 266. daarop barst het van de jumpers. en die kunnen bij default wel goed staan maar ik moet dat toch eerst checken he. bij zo'n shuttle bord is het gewoon plug in en draaien. scheelt tijd. en moeite.
en neem maar van mij aan, als zo'n bordje een weekend 3dmark heeft gedraaid dan is ie echt wel stabiel.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 20:12 schreef Roefoes het volgende:
Laten we het hier op houden, er is geen perfect moederbord, elk bord heeft zo z'n voor en nadelen.
je hebt gelijk, maar weet je hoe zwaar het is om een jaar lang te moeten vechten met een onstabiel moederbord ? Erg zwaar dus, daarom ben ik op zoek naar een bord waarmee ik gewoon m'n dagelijkse pc-activiteiten op kan beoefenen, dus school, spelletje (nein ;)), internet en klooien met photoshop etc, zonder dat de comp ineens na een uurtje of 3 supertraag gaat worden. that's it.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 20:16 schreef smvs het volgende:

[..]

3x sdram.

je kan natuurlijk ook voor zo'n oplossing als deze gaan:
http://www.jetway.com.tw/evisn/product/amd/867AS/show.htm

2x ddr en 2x sdr. de jetway 867 as. ook leuk bordje, al ervaringen mee.
[..]

hmm, ik vind dit niet opgaan, kijk maar eens naar de asus a7m 266. daarop barst het van de jumpers. en die kunnen bij default wel goed staan maar ik moet dat toch eerst checken he. bij zo'n shuttle bord is het gewoon plug in en draaien. scheelt tijd. en moeite.
en neem maar van mij aan, als zo'n bordje een weekend 3dmark heeft gedraaid dan is ie echt wel stabiel.
thx, kga de shuttles ff onderzoeken. Misschien wordt het wel een shuttle, of die jetway die handig is voor me ram.

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 20:17 schreef _JUSTICE_ het volgende:

[..]

je hebt gelijk, maar weet je hoe zwaar het is om een jaar lang te moeten vechten met een onstabiel moederbord ? Erg zwaar dus, daarom ben ik op zoek naar een bord waarmee ik gewoon m'n dagelijkse pc-activiteiten op kan beoefenen, dus school, spelletje (nein ;)), internet en klooien met photoshop etc, zonder dat de comp ineens na een uurtje of 3 supertraag gaat worden. that's it.
Ik weet hier alles van, heb zelf een Asus A7V133 :r
Ja dit klinkt tegenstrijdig omdat ik Asus overal als goed aanprijs vergeleken bij goedkopere borden, maar in dit geval is het puur de chipset die niet 100% is.

Verwijderd

Reactie:
Zoals ik al eerder zei(of was dat een ander topic?) ook duurdere merken maken wel eens 'mindere' borden, ik bedoelde ook 'duurdere merken' in het algemeen.
En als een systeem een weekend 3d mark heeft gedraaid mag je het iid als stabiel bestempelen maar de mensen die hier het hardst schreeuwen zeggen er niet bij wat zij met hun systeem doen. Hoe kun je dan zeggen dat je bord stabiel is :? |:(

/edit: Nederlandse taal is ook een vak apart :)

Verwijderd

Je krijgt bij de ecs k7s5a-L dus de lan versie wel een plaatje er bij hoor in mijn doos zat ie dus wel in.
Ik heb het bord, vindt het tot nu toe het beste bord wat ik ooit gehad heb.
Dat was asus en msi , aopen en nog een aantal merken.
Tot opheden is dit mijn stabielste bord.
Spreek voor mezelf en uit mijn ervaring, maar die is voor ieder misschien toch anders.
En mijn volgende bord wordt er wel weer 1 met een Sis chip set.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 20:29 schreef tim het volgende:
Je krijgt bij de ecs k7s5a-L dus de lan versie wel een plaatje er bij hoor in mijn doos zat ie dus wel in.
Ik heb het bord, vindt het tot nu toe het beste bord wat ik ooit gehad heb.
Dat was asus en msi , aopen en nog een aantal merken.
Tot opheden is dit mijn stabielste bord.
Spreek voor mezelf en uit mijn ervaring, maar die is voor ieder misschien toch anders.
En mijn volgende bord wordt er wel weer 1 met een Sis chip set.
hmmm, jij had dus wel zo'n plaatje erbij (met lan-gat :)), misschien bij gistron of CTW gekocht ??

Verwijderd

Nee bij WWW.aaarde.nl
Pagina: 1