MSI Mobo's

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03 15:22
MSI dat heb ik nog niet zo heel veel gehoord, wat is de kwaliteit van deze mobo's?

Deze hier zou de AMD Athlon XP 1800+ ondersteunen maar is dit kwalitatief een goed mobo?
http://www.msi-computer.nl/products/moederborden/K7T266%20Pro2/main.html?model=MS-6380%20v2.0
MSI K7T266 Pro2-RU RAID ATX (DDR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

MSI maakt hele goede bordjes... imho beter dan Asus, en vooral tegen een veel betere prijs...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
dus bovenstaande moet niet onderdoen voor een asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik heb dit bord (althans de -RU versie) een klein maandje draaiende en ik ben erg tevreden en dan vooral over de stabiliteit. Leuk is ook de onboard USB2.0 aansluiting en de RAID-controller. Voordeel is ook de lagere prijs t.o.v. bijv de Asus.
Heb nog geen negatieve dingen kunnen ontdekken :)

Antwoord op bovenstaande vraag: ik denk het niet, de MSI biedt meer waar voor minder geld.

Volvo V70 D5 my2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
leuk ziet er goed ik denk dat het die gaat worden :)

gaat dat mobo maar tot 1800 Mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 18:03 schreef Moartn het volgende:
MSI maakt hele goede bordjes... imho beter dan Asus, en vooral tegen een veel betere prijs...
Idd. En, een veel betere, duidelijkere website wat betreft BIOS updates, ondersteuning, etc. Dat is bij Asus (en Abit) wel even stukken minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FalconM
  • Niet online
Nee, inmiddels draait miijn 1800+ op 1900+ (=1,6GHz), maar het bord ondersteunt met BIOS-versie 3.3 ook de 2000+ (=1,7Ghz, dacht ik)

Volvo V70 D5 my2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op woensdag 12 december 2001 18:09 schreef Schumi_the_Champ het volgende:

Neuh... Ervaring leert dat MSI heel goed is met support. Op bordjes van anderhalf jaar oud kun je zelfs nog een XP 1800+ prikken...

Met het bordje dat jij hebt uitgekozen kun je wel weer even vooruit...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Beter lezen. 1800+ staat er. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee de MP kun je nu tot 14 zetten = 14x133=1863mhz.
En meestal zitten er bij de toekomstige bios updates mp upgrades bij.

Volgens mij ondersteunt deze nu al 2000+ kijk anders maar ff op www.msi.com.tw
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSI zijn top bordjes :9~

Ik vind ze momneteel beter zelfs dan asus, en ze zijn ook nog goedkoper :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
goed over te klokken, zeer stabiel, niet duur, maar niet echt beter dan asus maar ook niet echt slechter ofzo. Het is ook een beetje persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 18:15 schreef KingKiller het volgende:
MSI zijn top bordjes :9~
Je bedoeld: MSI maakt top bordjes? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 MSI's waaronder die in mijn sig. Zijn beide topbordjes!

Toch heb ik voor mijn Athlon XP1800 gekozen voor een Gigabyte VTX omdat hier bijna geen problemen mee voorkomen en deze in veel benchmarks als uitermate stabiel uit de bus komt. En ik hou wel van een superstabiel systeem. Buiten dat schijnt ie erg snel te zijn. Maar al is ie iets langzamer, stabiel is het belangrijkste voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewasx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 12:02
Ik ben heel erg tevreden over mijn MSI bord. Zeker kopen. Volgens de tests stabieler dan een Asus, maar misschien wel een half procentje langzamer. Ik heb alleen maar goede ervaring met mijn MSI bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
Op woensdag 12 december 2001 18:29 schreef ewasx het volgende:
Ik ben heel erg tevreden over mijn MSI bord. Zeker kopen. Volgens de tests stabieler dan een Asus, maar misschien wel een half procentje langzamer. Ik heb alleen maar goede ervaring met mijn MSI bord.
Welke processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
die MSI heeft toch DDR ram hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 18:36 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
die MSI heeft toch DDR ram hé?
Als je het over die KT266a of te wel pro2 hebt -> ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
Op woensdag 12 december 2001 18:40 schreef funksngrooves het volgende:

[..]

Als je het over die KT266a of te wel pro2 hebt -> ja
Jep die.

Is 256 DDR met AMD 1800+ voldoende voor WinXP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSNAKE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-10-2024
512 MB zou IK fijner vinden... XP zuipt aardig wat weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
ok dan maak ik er 512 van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 09:44
nog een tevreden gebruiker van msi. Die pc to pc usb is best handig voor als ik met me oom ze laptop wil lannen :) hoef ik geen pcmcia netwerk kaart voor te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 19:18 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
nog een tevreden gebruiker van msi. Die pc to pc usb is best handig voor als ik met me oom ze laptop wil lannen :) hoef ik geen pcmcia netwerk kaart voor te kopen :)
Ja dat wil ook wel wel eens gaan proberen, maar dan moet je toch wel allebei een MSI hebben met ondersteuning daarvoor? Hoe snel gaat het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Msi is goed. Mijn eerste pc had een MSI moederbord en die was zeer goed.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
ook een AMD'er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xsion
  • Laatst online: 30-08 14:05
grote kutdingen
sorry dat ik het zeg maar ik heb al zoveel problemen met deze dingen gehad,

ten 2e meestal is asus ofzo sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet hier een beetje met Xsion meegaan, 'kutdingen' wil ik nog niet zeggen maar ik heb toch liever een Asus dan een MSI.
Is ook een persoonlijke keus maar ook heb ik wat rare problemen met MSI bordjes, zowel voor INTEL als AMD CPU's.
Zo heb ik bijv. 5 verschillende MSI borden gehad die niet bootte omdat (volgens het bord) de CPU niet aanwezig of defect was.
Ik stop de CPU dus in een ander bord en het draait gewoon, nog nooit met een Asus gehad.
Ook heb ik met MSI borden + KVM switches wel eens problemen, de switch werkt dan gewoon helemaal niet.
En nog wat kleine dingen die het niet waard zijn genoemd te worden, maar alle kleinigheidjes bij elkaar doen mij toch voor Asus kiezen.
Buiten dit heb ik niks op MSI aan te merken, qua stabiliteit en snelheid zullen ze weinig onder doen voor Asus, als ze dat al doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil ik toch even wat kwijt over MSI.
Het is vaak zo (MSI K7T (PRO)) dat er niet meer processoren worden ondersteund hoger dan 1800 + XP bijvoorbeeld. Moet je weer een nieuw bord kopen.

Wat dat aangaat zweer ik bij Asus. Maar ieder zijn merk natuurlijk. De 1 zweert bij MSI de ander bij Abit, en ik bij Asus.

Wat mij betrefd ga je eerst kijken wat de opties zijn op een aantal moederborden. Prijs/prestatie verhouding bla bla bla. En met goed geluk heb je dan het bord wat het beste bij jou past.

Groetjes.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger waren de MSI bordjes niet zo goed inderdaad, maar die van tegenwoordig zijn gewoon top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
grote kutdingen
mijn mening ff er achteraan:
ik zou niet zeggen kut dingen maar ik heb idd wel een hoge uitval ondervonden met deze bordjes, hoger dan bijvoorbeeld jetway. de k7t pro 1 had bij ons vaak last van 4 rode ledjes en dan kon ie weer rma. het nieuwste gelul is weer dat de memory slots kapot gaan. of alleen 1tje bedoel ik eigenlijk per bord. (k7t turbo II, k7t 266)
maar goed als je msi bord het doet, dan is hij top, want qua stabiliteit is er geen betere naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
het begint een beetje verdeelt te worden.

Ik gebruik m'n pc hoofdzakelijk om online te gamen ik vermoed dat dat dan volstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 19:51 schreef smvs het volgende:

[..]

mijn mening ff er achteraan:
ik zou niet zeggen kut dingen maar ik heb idd wel een hoge uitval ondervonden met deze bordjes, hoger dan bijvoorbeeld jetway. de k7t pro 1 had bij ons vaak last van 4 rode ledjes en dan kon ie weer rma. het nieuwste gelul is weer dat de memory slots kapot gaan. of alleen 1tje bedoel ik eigenlijk per bord. (k7t turbo II, k7t 266)
maar goed als je msi bord het doet, dan is hij top, want qua stabiliteit is er geen betere naar mijn idee.
Memory slots die kapot gaan eh? Weet je of dit ook voorkomt bij de MSI 850 pro? Ik had er laatst een die een geheugen fout gaf (ledjes) maar ander geheugen slikte die ook niet.
Ander bord geprobeerd, draaien als een wilde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 19:52 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
het begint een beetje verdeelt te worden.

Ik gebruik m'n pc hoofdzakelijk om online te gamen ik vermoed dat dat dan volstaat?
Je weet het nooit, computers zijn net vrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, heel simpel, ga naar http://www.hardwareinfo.nl/ bekijk daar een aantal testjes en dan weet je meteen of het goed is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Memory slots die kapot gaan eh? Weet je of dit ook voorkomt bij de MSI 850 pro? Ik had er laatst een die een geheugen fout gaf (ledjes) maar ander geheugen slikte die ook niet.
Ander bord geprobeerd, draaien als een wilde!
ik heb dit met msi i850 borden nog niet ervaren, en dit is vrij logisch omdat wij voornamelijk athlon systemen verkopen. de p4 systemen die we verkopen gaan meestal met een asus of shuttle bord. we draaien onze main pc (p4 1,7 ,1024MB RDRAM) wel met een msi i850 bord en dit gaat erg soepel maar met 1 bord kan je geen conclusies trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag ik erop wijzen dat 1 van de laatste bordjes van msi toch gekozen en beoordeeld is als prijswinnaar in een vergelijkingstest.

staat op hun site award winner !!!!!!!!!!!!!!

MSI dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 12 december 2001 18:00 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
MSI dat heb ik nog niet zo heel veel gehoord, wat is de kwaliteit van deze mobo's?
Hm? MSI is na ECS en ASUS de grootste mobobakker. Ik heb nog een MS-4134 (486 m. PCI&VLB) liggen, een 5106 So4 gehad... ze gaan al jaren mee en behoren tot de top. In jaren '90 merkte je er niet zoveel van (ze maakten vooral OEM), maar zijn de laatste 2 jaar zichzelf flink aan het profileren (de K7TPro was de eerste makkelijk verkrijgbare, betaalbare SoA mobo).

Maar goed, performance ligt meestal middenin het veld (ASUS, ECS, ABIT, Solket, Soyo, Epox eva zijn meestal sneller), maar qua features komt allen Soyo in de buurt. En qua prijs liggen ze meestal vrij laag, alleen ECS, DFI en Chaintech zijn consequent goedkoper.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Ook ik ben een tevreden gebruiker van een MSI-plank.
Ik heb een "oudje", nl de K7T-Turbo met een athlon 1200 erop, maar dat ding loopt altijd super stabiel en zonder problemen. Mijn volgende "project" bestaat zeker weer uit o.a. een MSI bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 18:17 schreef warp het volgende:

[..]

Je bedoeld: MSI maakt top bordjes? ;)
Je bedoelt wsl dat hij bedoelt dat MSI top bordjes maakt :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
die MSI bevalt me wel als ik zo hier en daar rondlees zijn de reacties positief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 19:21 schreef Xsion het volgende:

grote kutdingen

ten 2e meestal is asus ofzo sneller.
Erg goed onderbouwd ook...

BTW, ik weet niet waar je gezeten hebt de laatste jaren, maar zo snel zijn de Asus bordjes tegenwoordig niet meer. Check zelf maar wat recente testen (niet dat MSI de snelste maakt, maar goed je snapt wel wat ik bedoel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 20:08 schreef dion_b het volgende:
Hm? MSI is na ECS en ASUS de grootste mobobakker.
Volgens mij is FIC (First International Computer) nog steeds de grootste MoBo bakker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 20:34 schreef Jppr het volgende:
Je bedoelt wsl dat hij bedoelt dat MSI top bordjes maakt :? ;)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:40

Gamer

mobile

nja, doet het hier lekker, al moet hij de baan ruimen voor een epox mobo(overclocked beter):)

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FalconM
  • Niet online
Ik wordt een beetje simpel van die Asus versus MSI verhalen, en dan metname de vergelijking tussen al die geheel niet terzake doende borden:
Mijn oude Asus P2B was ook perfect, maar de Asus A7V die ik daarna had nou niet bepaald. Zo zal ook lang niet elk MSI moederbord even goed zijn (logisch lijkt me)

De topic-starter wilde echter weten of de MSI K7T266-Pro2RU goed is voor een Athlon XP1800+. Als je dan een mening daarover hebt, vergelijk dat bord dan met je eigen MSI K7T266-Pro2RU of een gelijkwaardig bord van een ander merk, bijv de A7V-266A en dus niet elk willekeurig bord dat je ooit van merk a of b hebt gehad.
Daardoor houdt je zo'n topicals deze tenminste vrij van allerlei info die voor deze discussie totaal niet interessant is.

Zo, dat is eruit ;)

Volvo V70 D5 my2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
Bedankt Falcon ;)
Bij deze weet ik dat de combinatie goed is!

Verwijderd

MSI zijn op zich prima bordjes voor een prima prijs en dit lijkt mee een erg geschikt bord voor jou Schumi.

Het is niet de beste overclocker, maar dat is niet van belang voor jou denk ik.

Met de MSI zijn net zoveel problemen als met de Asus. Sterker nog, alle nieuwe borden hebben net zoveel problemen. Dit lijkt allemaal heel erg, maar omdat de MSI en Asus veel verkocht worden dan de rest, ontstaan hier ook meer probleem topics van. Vaak ligt dit niet aan de hardware, maar aan een fout van de eindgebruiker, denk ik.

Dus met die MSI heb je een prima bord. Ik koop zelf de Abit, maar dan heb je ook het perfecte bord maar ook een heel stuk duurder, en niet iedereen wil dat geld uitgeven

• Trancentral
  • Niet online
MSI IS KLOTE

Heeft er niemand hier usb problemen?? ;(

• xillius
  • Laatst online: 23-01-2022
MSI RULEZ

om maar even zo te reageren. Ik heb zelf een MSI Turbo 2 en hij bevalt zeer goed. Geen problemen met wat dan ook (tot nu toe dan)
ff afkloppen

• goodfella
  • Laatst online: 10-09 22:29
heb hem en ben er zeer tevreden over....
usb 2.0 daar komt nog wel support voor en raid rulez

• RedC
Na een beetje heen en weer gediscusieer over wat ik best kan nemen ben ik tot volgend besluit gekomen:

AMD Athlon XP 1800+
MSI K7T266 Pro2-RU RAID ATX (DDR)
512 DDR

• FalconM
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 13:04 schreef Goodfella het volgende:
heb hem en ben er zeer tevreden over....
usb 2.0 daar komt nog wel support voor en raid rulez
Daar is inmiddels support voor, nl hier:

http://www.msi.com.tw/support/driver/others.htm

in combinatie met BIOS versie 3.3, en die staat hier:

http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=MS-6380+V2.0

Volvo V70 D5 my2011

• Trancentral
  • Niet online
van mij mag het msi gebouw in taiwan wel exploderen >:)

• RedC
waarom :?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
Goed, ik ben zeker de eerste die MSI dus kut vindt? Ik heb een K7T266, wat een prutsbord is dat. USB werkt voor geen meter, ik heb speciaal mijn optical muis maar weer op de PS2 poort aangesloten. Toetsenbord problemen waar je niet goed van wordt. Echt bagger... Mijn ASUS P3B-F, nooit problemen mee, prachtig bord. Ik had ook een weekje een ASUS A7A266 gehad, ok die had een kutchipset, maar die werkte tenminste goed.
Pagina: 1