Toon posts:

[Jetway 542C] ondersteunt dit mobo 20 GB of 40 GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van Jetway en via een zoekaktie met Google kan ik het niet vinden.
Thanx

specs:
Super socket 7 mobo

On-board PCI Bus Master IDE controller with 2 connectors that supports four IDE devices in 2 channels, provides faster data transfer rate, and supports four Enhanced ID devices. This controller al supports PIO Modes 3 and 4 and BUS Master IDE DMA 33/66 Mbyte/Sec

Processors Supported Support one of 90-450MHz FSB process for Intel Pentium./Intel Pentium with MMX technology, AMD-K5/AMD K6/AMD K6-II/AMD K6-III/AMD K6-III+, Cyrix 6X86/6X86MX/PRMII, IDT C6 CPU on Zif Socket 7

Chipset Ali M1542/M1543, Aladdin-V chipset
Cache L2 Cache provides on board 512K
BIOS Type Award BIOS

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
20 zal sowieso geen probleem zijn..

Ik verwacht dat je met 40GB wel een probleem krijgt ('t is toch al een wat ouder bordje, alhoewel er wel ATA66 op zit).

Maargoed, da's nog niet zo'n probleem, want dat is gewoon op te lossen met tooltjes van de hdd-fabrikant.. (en die zijn gewoon te downloaden!)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt. Zou graag wat meer info willen hebben. Heb je misschien een review site gezien, ik heb gezocht maar nog niet gevonden. Mail v/d leverancier laat ook op zich wachten, een veeg teken?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

wow... ATA66 op dat bordje? wazig??
De IDE controller kan dan iig schijven t/m 128GB aan, alleen moet er dus ook een BIOS zijn die dat ondersteund, maar waarschijnlijk doet hij dat dus gewoon

Verwijderd

Topicstarter
en nu nog effe het laatste duwtje: waarschijnlijk ---> 100% ?
Yes of blijft het waarschijnlijk /
thanx

Verwijderd

Topicstarter
helaas, dus maar niet gedaan.

• Selfdefence
  • Laatst online: 10-01-2022
Zonde, want dat werkt dus gewoon wel.

Ik heb het hier werkend gekregen met een Maxtor 20 gig, een WD 20 gig en een IBM 60 gig schijf.

Verwijderd

Topicstarter
toch nog bedankt voor de info.
Waarom moest ik het weten?
Mijn zwager wilde zijn PC upgraden omdat ie niet teveel geld wilde uitgeven was een uitbreiding met een grote harde schijf wel twijffelachtig met zo'n moederbord, stel dat het niet gegaan was, hadden we of moeten ruilen bij de handelaar of anders toch wat strop mogelijk.
Hoe hebben we het opgelost? omdat hij dus toch een grote (40 gieg) schijf nodig had bleek een vrij goedkoop ECS mobo, met een niet al te dure ATX-kast maar een paar honderd piek duurder. Dat die optie later dan ugradebaar is met een XP gaf dan de doorslag (tip vd leverancier).
Ik heb voor mijn zoon toch nog een Jetway gekocht maar daar hoeven geen nieuwe schijven bij, dus speelt het geen rol. En ik had geen 40 gieg schijf liggen om het dan pas te testen.
Alleen nu heb ik een probleem....... de COM-A en B-poorten van de Jetway 542C doen het niet (printer wel). Nu heb ik ze nog niet nodig maar mijn zoon ivm wat hij eruiteidnelijk mee wil waarschijnlijk wel. Mijn zwager heeft mazzel...

• Selfdefence
  • Laatst online: 10-01-2022
Staan die COM-poorten wel aan in het BIOS?

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-08 21:43
ja dus.
Net opgelost je gelooft het bijna niet:
[topic=358166]

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 04:08 schreef blackboarder het volgende:
ja dus.
Net opgelost je gelooft het bijna niet:
[topic=358166]
niet door mijn zoon.... die stond nog ingelogd.
Sorry.
Pagina: 1