Inloggen op domein duurt HEEELLLLL lang......

Pagina: 1
Acties:
  • 633 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
ik heb hiet een win2k server draaien en een aantal 2k clients. nu heb ik nog niet veel ervaringen met 2kserver (voorheem altijd NT server gehad) maar ik weet wel dat ongeveer 10 minuten heel lang is voordat een computer is ingelogged op een domein! |:( Als win2k boot, duurt het heel lang (voor inloggen) met het 'laden van computer instellingen' en daarna (na inloggen) met 'laden van persoonlijke instellingen' :(

Ik vermoed dat dit een of ander leuk grapje van de ActiveDirectory is, maar hoe los ik dit op...ik ben gewoon bang om te rebooten omdat ik dan 15 min niet kan spelen....... }:O

THNX
Greetz
Tha Gangstah

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:31
Hoe groot is je profiel? En de snelheid van je netwerk?

No production networks were harmed during this posting

• OGangstah
heb een 100MB netwerkje liggen, en aangezien ik win2k NET schoon heb geinstalled is mn profiel ook nog niet groot (5600KB). Maar ik denk dat profiel grootte er nikz mee te maken heb, want het duurt ook zo lang als ik nieuwe users laat inloggen! :'(

ohh jah ik heb in mn bak een 3com 3c905tx-m liggen en in de rest van netwerk liggen realtek 8139 based NICz, de hub en switches zijn ook van 3com, verder hangt er nog een ADSL modem aan HUB maar dat zal wel niet boeien denk ik... :Z

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 07:58
heb iets soortgelijks gehad met XP, denk dat je een dynamische IP hebt, dus je laat de PC dat uit zoeken. Dat moet je dus veranderen en je eigene IP invullen, maar misschien bedoel je dit wel helemaal niet.

no comment

Verwijderd

Kijk eens in de event viewer
Ik heb ook zoiets meegemaakt.
Het zal waarschijnlijk iets met je netlogon of dns te maken hebben denk ik.

• OGangstah
heb idd. dynamisch IP zal een proberen met statisch, en in de event viewer staat helemaal vol met errors,ook enkele van de netlogon,maar ik weet niet wat ik ermee moet. :?

• OGangstah
neeh static IP werkt ook niet!! WAT NU! PLZ?!?!! :'(

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08-2025
Wat voor fouten in logboek??

BurnHard.nl ICT Solutions

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-03 19:31
dit moet een probleem zijn met netwerkinstellingen, DNS/DHCP misschien niet goed geconfigged?

zoek je errors op bij www.eventid.net

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• OGangstah
mijn ADSL router verdeelt de IPz, dus daar zal het niet aan liggen, wat ik verder aan DNS moet configgen weet ik niet, daar valt toch niet veel aan te doen :?

en de fouten uit logboek:

DNS log:
The DNS server was unable to complete directory service enumeration of zone myroom.supermattie.net. This DNS server is configured to use information obtained from Active Directory for this zone and is unable to load the zone without it. Check that the Active Directory is functioning properly and repeat enumeration of the zone. The event data contains the error.

System:
This host can not be ACS since the Active Directory has not been properly configured via the QoS ACS management console. Please configure the subnets via the QoS ACS mangement console.

er zijn er nog een paar maar die zijn niet over dit

thnx

Verwijderd

Bij het kiezen van je domeinnaam moet je ervoor zorgen dat die op internet niet bekend zijn.
En ik heb zonet eens gecontroleerd en wat blijkt ? SUPERMATTIE.NET bestaat al.

Als ik je een tip mag geven neem Supermattie.local of Supermattie.msft

Ik vrees dat je alles opnieuw zal moeten configureren. OOk je Active directory want AD en DNS hangen zo'n beetje samen.

DCPROMO en je AD verwijderen, je DNS ... en opnieuw beginnen

Als ik van je was zou ik een clean install doen en opnieuw beginnen. Succes

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:51

The End

!Beginning

Je moet in ieder geval dit doen:
-Naar local area connection properties gaan.
-Naar TCP/IP properties.
-Advanced.
-DNS tap.
-Register this connection's addresses in DNS uitvinken!

Dit scheelt al tien minuten :)

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
logisch: Je ADSL router verdeelt de ip's. (daar ligt het dus wel aan: wet van murphy :) )
Die geeft ook dat DNS ergens op internet staat neem ik aan. Op die dns staat niets van AD en deze zal ook wel niet Dynamic zijn.
oplossing:
installeer dns op je domaincontroller (zorgt dat daar geen DHCP draait: security). (DDNS aan)
doe forward dns request naar internetdns
Zorg ervoor dat client deze nieuwe dns gebruiken.

ps: QoS heb je alleen nodig wanneer je 2 of meer NICs heb, dan pas komt die echt tot zijn recht. Nu is het bandbreedte verspilling.

minds are like parachutes, they work only when opened.

• Vinz
Laat ons even weten welke oplossing werkt, is wel zo fijn.

• OGangstah
sorry beetje late update...maar beter laat dan nooit!

het is opgelost, heb gewoon bij ip de DNS nummers van de cients ipv. die van zonnet (ADSL provider) die van de DPC ingevuld, alles gaat nu als een tiet!

en supermattie.net is btw van mij! (via namezero)

thxn anyway!

• Vinz
Lag dus wel aan de dhcp server die niets doorgaf over een dns die niks wist van je DA. FIjn om te horen dat het opgelost is.
Is die registratie van je domain soms gratis?

• OGangstah
geen idea waar het nu precies aan lag, maar het werkt! en de registratie van domien was idd gratis.

Ik vraag me alleen af hoe die DPC op internet ging zoeken of domien bestond, want deze had een vast IP en GEEN internetverbinding! :?

Greetz

• Vinz
Volgorde van zoeken is zo:
eerst primary DNS (die ingevult is of van DHCP opties)
secondary DNS
broadcast Primary DNS (mits niets gevonden na enkele minuten)
broadcast Secondary DNS

Hebben beide dnssen geen info over waar AD gevind dat pas gaat de client broadcasten om een domaincontroller te vinden op zijn eigen subnet (net verschillende pogingen). Dan zijn er al een minuut of 5 verstreken (timeouts zijn dacht ik 30 seconden voor elk). Als er problemen zijn met inloggen of snelheid bij w2k domain dan is het 99% van de tijd iets met DNS of entries van DNS die verkeerd zijn.

Moet ik onthouden die site, altijd handig zoiets.

• OGangstah
thnx dude...aan zon tweaker hebben we nu wat!
Pagina: 1