Toon posts:

Streaming Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met het opzetten van een streaming server onder linux. Ik wil gebruik maken van v4l. En eigenlijk met wmv formaat van media speler iemand ervaring ?

Groeten,
jeroen

Verwijderd

Topicstarter
* KICK

Verwijderd

wmv onder linux :? kansloos :)

Wat wil je exact streamen :?

Wil je video van je TV kaartje opnemen, die in MPG compressen ofzo en dat het netwerk opgooien :? Of iets anders :? In principe kan het eerste met gstreamer (mpeg/rtpsend) maar dat is voor de gemiddelde gebruiker nog niet echt simpel-te-doen.

Maar wmv en asf/asx en al die MS-only formaten kun je rustig op je buik schrijven :)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:30

Kettrick

Rantmeister!

Een quicktime streaming server is iig. te bouwen onder linux.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40
Realserver + realproxy is vrij te downloaden (voor bepaald gebruik).

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand iets meer vertellen over realplayer en realproxy hoe dat werkt

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:00
Realserver basic die idd vrij te downloaden is is maar een beperkte versie. Kan maar een x aantal concurrent connencties aan. Realserver neemt tering veel geheugen op je bak in beslag, bekijk daarvoor maar ff de system req. Install is erg makkelijk maar een goede config samenstellen is erg veel werk als je niet bekend bent met de werking van Real server. Met Real server is het naast Real Audio en Real Video bestanden ook mogelijk om Quicktime bestanden streaming aan te bieden.

WMV formaat is te serven vanaf het windows platform. De server daarvoor is gratis maar heeft ook beperkte functionaliteit. Echter de functionaliteit die ontbreekt heeft te maken en content payment.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net lopen zoeken maar ik kan nergens het vinden waar ik hem kan downloaden voor linux iemand een idee?

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 10:39 schreef Doggie het volgende:
Ik heb net lopen zoeken maar ik kan nergens het vinden waar ik hem kan downloaden voor linux iemand een idee?
Op donderdag 13 december 2001 11:10 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
Kijk anders even op http://freshmeat.net/search/?site=Freshmeat&q=streaming+video&section=projects
|:(
Pagina: 1