Toon posts:

Verwarrend rommel in PriceWatch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Femme,

De niet bestaande producten mogen opgeruimd zijn, maar toch is er nog wat mis.

Ik heb even Pricewatch gekeken en ik val op dat er toch wat rommel tussen zit.
De rommel zijn vooral tikfouten en dingen die eigenlijk hetzelfde zijn maar min of meer extra toegevoegd of eraf gehaald of paar tekens verkeerd (32 MB / 23 MB) of extra spaties (32 MB of 3 2 MB) is.

Hierdoor is niet alles met nieuwe prijzen voorzien. De lijst is dan ook onnodig lang met fouten of dubbele producten.
(Of anders gezegd: door tikfouten zijn er dubbele of zelfs driedubbele producten)
Als de rommel eruit is, dan heb je keurige en kortere lijst.

Maar ik kan me wel voorstellen dat een sufferd weer dubbele product intypt (vooral newbie of minder oplettend persoon) zodat er verwarring kan zijn of juist te laat nieuwe prijsaanpassing opgemerkt kan zijn.

Kunnen de fouten nog rechtgezet worden?
Dank je.

GJK

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-02 23:33
Ik kan alleen maar zeggen dat ik het hiermee eens ben...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

GerJan mag van mij een login krijgen om alle zooi op te ruimen...

Verwijderd

Topicstarter
Dat is mooi, maar ik moet wel uit mijn doppen kijken.

Ik hoop dat het niet moeilijk is om wat op te ruimen. Ik weet niet hoe je database is opgebouwd. Ik heb tot nu toe alleen buitenkant gezien.

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Ik zit regelmatig in die zooi te frotten. Dubbele dingen weghalen bijvoorbeeld. Of inderdaad tikfouten eruit te halen, of een beetje consistentie in de verschillende producten in 1 categorie aan te brengen. Het is niet het leukste werk, dus let op wat je zegt GerJan. :)

Verwijderd

Heb dat ook al verscheidene keren gedaan. Echt een vies werkje is dat! Gisteren ben ik een beetje begonnen met de geheugen namen te schonen. Ik zal wel effe kijken verder

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik hoef voorlopig niet meehelpen. Anderen zijn me al voor.

Veel sterkte.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik verwijder ook wel regelmatig. Videokaarten is bijv. ook een zooi. Allerlei exotische produkten met maar 1 leverancier, daar mogen er wat mij betreft best wel wat van weg.

Als ik tijd heb ik bouw een scriptje waarmee je via checkboxes uit een lijst meteen meerdere produkten tegelijkertijd kunt trashen.

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
als mensen nou in ieder geval eens beginnen met beter kijken of een produkt er al staat en daar gewoon de boel onder gooien, hoeven jullie niet zo vaak erin te klooien :)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

idd

Maar dat gebeurd dus niet :(. Ze kunnen we ook regelmatig de lijst met bedrijven opfrissen omdat Funprice er bijv. 3 keer in staat :(.

Verwijderd

Topicstarter
Femme, je kan ook scriptje maken waar de surfer eerst de keuzelijst voor de ogen krijgt. Hij moet dan eerst uit de lijst kiezen. Pas als de surfer niets kan vinden kan hij nieuwe naam intypen.

Ik zeg maar zoiets: snelkeuze menu. Producten en leveranciers staan klaar in de rolmenu. Gewoon kiezen en klaar, mits het (wat nu steeds minder voorkomt) gloednieuwe leverancier (en gebeurt regelmatig) nieuwe product bijgetypt moet worden.

voorbeeld:
surfer heeft nieuwe prijs
hij komt eerst in keuzelijst welke onderdeel het is (memory, monitor, videokaart, printer, cpu, ....) Dus de eerste keuzetrap. Hij kan niet hier nieuwe toevoegen. Moet kiezen uit 1 van de onderdelen

Dan komt hij in uitgebreidere page. De twee keuzemenu's zijn al te zien zodat hij snel product kan kiezen en welke leverancier. Vervolgens de prijs onderaan invullen.

Maar is het nieuw product? Er zijn twee mogelijkheden: mail sturen of zelf nieuwe invoeren. Bij nieuwe invoer heb je risico op fouten en bij mail heb je controle en worden de keuzemenu's bijgewerkt.

De mail methode is minder snel maar minder foutgevoelig. Zo wordt hier ook niet-bestaande producten voorkomen. En frustratie minder voor webmaster.
(Maar dat moet je zelf weten)

De prijzen kunnen de surfers wel snel invoeren en meteen updaten.

Het is voorstel. Zou dit kunnen?

Verwijderd

Ik heb de Pricewatch al effe geschoond en de productnamen aangepast enzo. Als het goed is is het nu weer wat overzichtelijker :)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ze moeten op dit moment al uit een lijst met produkten kiezen...
Pagina: 1