[Gnome] Dekstop Icon moet weg

Pagina: 1
Acties:

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-05 10:28

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Ik heb op mijn desktop de hele tijd een icoontje dat elke keer na opnieuw inloggen weer terug komt, als ik het heb gedelete.. Why is that? Moet er minimaal 1 icon op je desktop staan ofzo :?

Het gaat trouwens om een koppeling naar /mnt/floppy

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Das de schuld van Nautilus volgens mij. Dat is idd vrij vervelend. Wat je kunt doen is botweg je desktop directory niet writeable maken, maja das niet echt netjes.

[deze advertentieruimte is te koop]

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Sorry dat ik dit eeuwenoude topic kick.... :+

Ik zit met hetzelfde probleem; op mijn Mandrake 9.1 desktop staan een hele waslijst met icons waar ik eigenlijk vanaf wil. Zo staat er een shortcut naar Xawtv. Die mik in de trashcan en weg is hij. Maar na uitloggen of een reboot is dat ding weer terug :?

Ook worden steeds mijn NTFS-partities met een icon op de desktop gepleurd.

Waar o waar staan de commando's die de icons steeds terugzetten :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
mm, dat ligt aan het feit dat gnome, of ik denk eerder Nautilus gewoon al je mounts, standaard op je desktop pleurt. Moet je ff gaan snuffelen in de control panel, of de Properties van nautilus.

Compromises are for the weak

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Dat heb ik gedaan, ik kan het gewoon niet vinden :?
Ik kan Nautilus wel vertellen dat hij de desktop niet moet beheren (dan zie ik geen icons meer), maar dan valt ook de rechtermuistoetsfunctionaliteit weg... :'(

Ik heb in een maillinglist ergens gelezen dat ik niet de enige ben met dit 'probleem'.
De algemene consensus was dat we moesten wachten tot de nieuwe Gnome / Nautilus uit was.

Dat doe ik dan maar denk ik.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:07
In KDE kan je instellen welke rommel je op je desktop wilt, in nautilus ben ik dat nooit tegengekomen (maar welke knurft mount nou ook een floppy, ik bedoel maar, die dingen gebruik je toch nooit :? :P)
Pagina: 1