[XP/Novell] XP komt niet op Novell netwerk

Pagina: 1
Acties:

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Bij ons op school (Hogeschool van Amsterdam) draaien ze het hele netwerk onder Novell Netware 5.0 (of misschien inmiddels wel 5.1).
Er is voor de opleiding informatica een apart lokaal beschikbaar gesteld waar iedereen die een laptop heeft het netwerk op kan. Hiervoor word je MAC adres in de DHCP server gezet, en heeft iedereen dus een semi vast IP adres (totdat ze alles weer gaan verhuizen, en je dus weer een ander IP krijgt).
De DHCP server ligt nou al zo'n 3 weken op zijn gat, dus dan moet je je eigen IP adres maar terug stelen (hard inkloppen).
Hier ligt dus mijn probleem. Toen de DHCP nog werkte kreeg iedereen met Windows XP (pro) op zijn laptop keurig een IP adres toegewezen, maar nou de DHCP plat ligt lukt het niet om een IP adres te 'stelen'. Als je in XP alles hard inklopt, dan ziet hij gewoon de rest van het netwerk niet. Je kan zelfs je buurman (die dus op de zelfde hub zit) niet eens pingen. Ook de gateway en de DNS servers blijven onbereikbaar. Onder Windows 2000/ME/9x of linux gaat alles met iedereen perfect, maar onder XP lukt dat dus voor geen meter.
Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? Als noodoplossing heb ik in ieder geval win2k er op mijn laptop bij gezet, maar ik kan de ruimte die dat extra kost beter voor andere dingen gebruiken (HD is maar 5 gb).

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Waarschijnlijk kreeg je met DHCP de SLP instellingen mee voor de Novellclient.

greetz