Plextor Brand Probleem.........

Pagina: 1
Acties:

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:19
ben vandaag bij kennissen geweest die een brandprobleem hebben. ze hebben een Plextor 12/12/32, en hebben problemen met audio cd's, (data cd's werkt tot nu toe goed), het branden gaat perfect tot dat ze m af willen luisteren in de audio speler (niet van computer), dan hoor je door het geluid raare tikken, en hij slaat af en toe over, terwijl er helemaal geen krassen opzitten want cd is net gebrand, ze hebben al eens een andere brander in gehad, een Hewel-Packard maar daar was hetzelfde probleem mee, ze branden met Easy Cd Creator 5, we hebben Win98, WinME, en win XP nu al geprobeerd maar helemaal niets helpt (ook de Firmwire heb ik geupgrade)
wie helpt mij?

• Fatamorgana
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Zo te horen aan het verhaal ligt het aan Easy CD Creator, dat is volgens mij de enige constante in het hele verhaal. Probeer eens een ander brandproggie.

• XtremeDesign
ow jah sorry, heb ook clone cd geprobeerd

• Fatamorgana
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik gebruik zelf altijd CDRWin en dat gaat perfect. Anders zou ik het ook niet weten. Ligt het misschien aan andere hardware in de PC ofzo...

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 17:41

Memendo

V4-power/Team BSD

Ik weet al waar het aan ligt, er bestaan geen plextor 12/12/32 branders ;)

Zal wel 12/10/32 moeten zijn.

Verwijderd

Meeste van dat soort problemen kunnen verholpen worden door:
1- goede kwaliteit cd-r's
2- lage brandsnelheden gebruiken

Verwijderd

Kijk eens naar de voeding.. Ik heb dit probleem ook al eens gehad en bij mij bleek het probleem achteraf opgelost te zijn met een iets betere voeding.

• XtremeDesign
heb ook al duurdere cd's gehad maar nix helpt,
het is idd een 12/10/32

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Op woensdag 12 december 2001 17:20 schreef botswagen het volgende:
ow jah sorry, heb ook clone cd geprobeerd
Clone cd is in principe alleen aan te raden voor data is mij ooit eens verteld op dit forum. Probeer gewoon http://www.nero.com eens!

Systeem | Strava

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Op woensdag 12 december 2001 17:41 schreef Karam het volgende:
Meeste van dat soort problemen kunnen verholpen worden door:
1- goede kwaliteit cd-r's
2- lage brandsnelheden gebruiken
Lage brandsnelheden is bullshit. Ik brand mijn audio cd's op 24x en dat gaat prima en die cd'tjes doen het overal..... :)

Systeem | Strava

Verwijderd

mischien dat een firmware update kan helpen

Verwijderd

Maak eerst eens een image aan en brand 'm dan op bv. 4x.

Ondanks bovenstaande post durf ik je te garanderen dat er dan geen tikjes op zullen zitten..

//brakkie: e.e.a. hangt ook af van je hardwareconfig, of die in staat is de datastroom voldoende op peil te houden.

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 17:19 schreef Fatamorgana het volgende:
Zo te horen aan het verhaal ligt het aan Easy CD Creator, dat is volgens mij de enige constante in het hele verhaal. Probeer eens een ander brandproggie.
NEEHEE!!! Het ligt er gewoon DUIDELIJK aan dat zijn buffer RETEVAAK underrun raakt! Heb je altijd met muziekcd's! |:(

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 17:41

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 12 december 2001 17:59 schreef BasjeBanaantje het volgende:

[..]

NEEHEE!!! Het ligt er gewoon DUIDELIJK aan dat zijn buffer RETEVAAK underrun raakt! Heb je altijd met muziekcd's! |:(
Hoezo heb je ALTIJD met muziekcds dat mag je mij ff gaan uitleggen want ik heb de zelfde brander en ik heb nergens last van!

Verwijderd

zelf een plex 241040. veel problemen gehad.
aansluiten op sec ide, jump op csel.
nero 5.5.3
probleem opgelost.
succes.

Verwijderd

Hoezo heb je ALTIJD met muziekcds dat mag je mij ff gaan uitleggen want ik heb de zelfde brander en ik heb nergens last van!
zucht.. het ligt ook niet aan de brander, het ligt aan de PC. Blijkbaar kan de PC uit dit topic niet de datastroom leveren welke nodig is om zonder tikken een audio CD op te nemen.

Dit is een bekend iets bij het burnen van audio CD's.

Verwijderd

Is geen bullshit! Bij jou gaat t mischien altijd goed. Tis ook afhankelijk van brander en/of cdr. Het beste is om audio te branden met 2x of 4x en dan eerst laten testen (verneuk je ook geen cdtjes) :)
Op woensdag 12 december 2001 17:49 schreef brakkie het volgende:

[..]

Lage brandsnelheden is bullshit. Ik brand mijn audio cd's op 24x en dat gaat prima en die cd'tjes doen het overal..... :)

Verwijderd

Iedereen heeft het hier over branden, dit dat zo en zus, maar het kan ook gewoon aan de 'audio-speler' (zoals hij het in het begin noemt) zelf liggen.

Ik zou zeggen, probeer hem eerst af te spelen op de computer en luister of hij goed klinkt. Dan doe je hem in een andere CD speler(s), dan waar je hem al eerder in hebt getest.

Zelf brand ik ook af en toe en audio CD'tje en op mijn philips CD Speler (uit jaar '0') wil hij hem gewoon niet afspelen zonder tikken etc. maar in mijn portable en andere CD speler speelt hij hem zonder problemen af.

Dus het hoeft niet aan je software te liggen of hoe je de boel hebt aangesloten. De CD is tenslotte gebrand en er goed uitgekomen. Dus is mijn conclusie om de CD even in andere CD spelers (Waaronder je computer) te testen.

Suc6

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
Of het ligt niet aan de brander en niet aan CDcreator, maar aan zijn cdrom :) Als je direct 1 op 1 kopieert en je cdrom geeft een hickup dat merkt je dat wel aan je cdtje.

Probeer voor je zelf ff een duidelijk beeld tekrijgen wat het nu is:

- Brandsoftware -> probeer een nero http://www.ahead.de
- Brander -> lijkt me sterk aangezien je het met een hp ook had
- Cdrom -> maar een image v/d audio cd met de brander en brand hem dan.
- PC config -> proberen in andere machine
Pagina: 1