Toon posts:

Ik krijg mijn processors (dual) maar niet hoger!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb een 433mhz celeron (6.5x66) deze draait momenteel op 533 mhz (6.5x82). Maar ik krijg hem niet hoger, dit wil wel in de bios, maar windows xp wordt meteen instabiel, ik krijg dan een blauw scherm met fouten en de pc start opnieuw! Ik baal want ik moet hem hoger hebben! Iemand een idee?
Moederbord Abit BP6
2x Celeron 433@533
256mb 133 ram
voodoo 3 3000 16mb agp
Vcore beiden op 2.3v

Mijn ene cpu wordt 41 graden en de ander 45
Mijn moederbord wordt 47 graden

deze temparaturen zijn niet extreem hoog toch? of heb ik betere coolers nodig dan mijn coolermasters op 6000rpm?

DUALMAN

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Waarschijnlijk kan het een/of beide proc's het niet aan, test ze eens apart misschien kom je wat meer te weten.

39

Verwijderd

Topicstarter
Ai, dat hoop ik niet! Maar het moet toch wel hoger kunnen?

Verwijderd

Misschien ligt het aan de voeding. Ik weet niet wat er verder nog in dat systeem zit maat met een dual zal dit al snel aardig wat zijn.

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 18:01 schreef Sidewinder het volgende:
Misschien ligt het aan de voeding. Ik weet niet wat er verder nog in dat systeem zit maat met een dual zal dit al snel aardig wat zijn.
Duh. Het zijn maar Cellies. Waarschijnlijk PCI. (netwerkkaart??)

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

de temperaturen zijn inderdaad niet extreem hoog, verder kan ik eigelijk niets toevoegen wat al vermeld is.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Op woensdag 12 december 2001 17:12 schreef DUALMAN het volgende:
Hey ik heb een 433mhz celeron (6.5x66) deze draait momenteel op 533 mhz (6.5x82). Maar ik krijg hem niet hoger, dit wil wel in de bios, maar windows xp wordt meteen instabiel, ik krijg dan een blauw scherm met fouten en de pc start opnieuw! Ik baal want ik moet hem hoger hebben! Iemand een idee?
Moederbord Abit BP6
2x Celeron 433@533
256mb 133 ram
voodoo 3 3000 16mb agp
Vcore beiden op 2.3v

Mijn ene cpu wordt 41 graden en de ander 45
Mijn moederbord wordt 47 graden

deze temparaturen zijn niet extreem hoog toch? of heb ik betere coolers nodig dan mijn coolermasters op 6000rpm?

DUALMAN
heb je al gekeken of de chipset dat aan kan? mischien dom hoor maar mijnes kon niet eens op 75 mhz draaien... nu verander jij de FSB niet dus dat is weer wat anders, hmm euuh.. ik kreeg wel eens van die blauwe schermen omdat me hd space teweinig was. beetje op geschoond werkte het weer... probeer een grotere cooler er op tezetten, deed bij mij wonderen namenlijk. maar zo heel heet zijn jou proc nou ook weer niet..

vreemd vreemd =[

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 300 Watt voeding lijkt me voldoende voor mijn celeronnetjes! Maar waar oh waar zit ut probleem, mijn bios kan maxi maal op 133mhz. Tja en de multiplier op 8 maar ja die zijn niet te veranderen voor celeronnetjes. Bedankt voor de tips tot nu toe! Ik hoop dat er nog iemand komt met "de" oplossing, dat zou gaaf zijn. Want tja een echte tweaker wil toch ut maximale uit zijn pctje halen :P

(p.s. ik heb ook al geprobeerd hem op 92 mhz te zetten zodat de pcibus op 1/3 draait maar het mocht niet baten :(

Still searching for help!!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij knan helpeuh? :'(

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

ik heb jouw moederbord met cel 500ters (andere PC dan mijn sig)
die heb ik toen op de 75 MHZ bus gezet. Die gingen pas flippen bij 84 MHZ dus die van jouw zouden zoizo 75 moeten halen (die 75 default stand in de bios)

Ben je zeker dat je niet de versie hebt met fluxuerende voltages bij de core ?

voor alle zaken die met de bp6 te maken hebben
www.bp6.com

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Pagina: 1