De beste piano-softsynth sound??

Pagina: 1
Acties:

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ik ben vandeweek de gelukkige bezitter geworden van een Roland RD300(ofzo) digitale piano, maar ik vind de geluiden die erin zitten wel aardig, maar niet super. Weten jullie de beste natuurgetrouwe piano modules die ik kan downloaden?

(Mooie orgelgeluiden moet ik ook nog hebben; Hammond, Rhodes)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik weet niet wat voor soundcard je had, maar als je soundfonts kan alden zou et geweldig zijn.

Er zijn heel veel GM/GS standard banks (ook wel tegen de 120 mb aan)die veel kwaliteit hebben,.. das et enigste wat ik nu ff weet (je kan iig geval al een paar goeie vinden op : http://www.personalcopy.com

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

BikkelZ

CMD+Z

Volgens mij is GigaSampler het beste, 700 MB aan piano samples om een piano te emuleren, je hebt verschillende soorten piano's inmiddels, ze kosten wel 300 gulden per cd ofzo maar ja het klinkt blijkbaar heel goed.

Wel er voor zorgen dat je een goede geluidskaart met goede ASIO drivers hebt! Een echte piano heeft natuurlijk 0ms latency, dus zorg dat die zo laag mogelijk is.

iOS developer

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Giga sampler?
Kheb et er eens een keer opgehad, maar toen was men pc te oud nog. Werkt ie ook goed in combinatie met HD/MIDI recording, zodat ik alels kan afspelen later en rustig kan exporteren? want dan lijkt me dat ook wel wat

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

BikkelZ

CMD+Z

Ik gebruik het zelf niet, omdat ik in principe niet met samples werk, of het moeten stemmen zijn of dingen die ik zelf gegenereerd heb, maar ik zie bij (semi)prof kaarten altijd 'Gigasampler support' staan, dus ik denk dat het niet zomaar met iedere SBLive! kan.

Het lijkt me wel een ongelofelijk cool programma voor goedkoop emuleren van dure apparaten. Er is echt geen hardware equivalent van Gigasampler.

Je zou ook ff kunnen rondvragen op Dutch Synth Forum daar zitten nogal wat lui met ervaring.

iOS developer

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ok thanx, iemand (ik noem geen namen) is mij al behulpzaam geweest met gigasampler via e-mail, dus ik kan aan de slag!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

heb je ook giga piano dan..?
east west heeft ook wel aardige piano samples...
idd, via gigasampler of een andere softsampler die akai of gs samples leest... (virtual sampler, halion, exs, etc)
Pagina: 1