[SuSE] meespieken op TTY1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:23
Ik heb op mijn router (SuSE7.2) op tty1 een proces lopen, wat nu ongeveer al 24 uur loopt. Het proces spuugt soms wat informatie op tty1, alleen mijn router staat in de meterkast. Ik heb daar geen toetsenbord of monitor staan. Bestaat er een manier om vanaf het netwerk met SSH, het zelfde beeld te krijgen als op tty1, ook tijdens het lopende proces (dus dat ik het proces niet eerst af hoef te sluiten).
Oftwel, kan ik het beeld wat op tty1 staat ook krijgen op pts/0

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 19:08
|:( kan idd met screen
Vaag ik had eens vroeger op GoT zo'n soortgelijk topic gepost en iedereen zei dat dat niet mogelijk was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat kan... Gebruik het programma screen

man screen voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:30

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Naast screen (wat ik zelf nog nooit gebruikt heb) zou je ook iets kunnen doen met tee en tail, voordeel daarvan is dat alles meteen ook gelogd wordt.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
Maaruh, screen, gaat dat ook al als het proces al loopt? Dusseh, ik voer op pts/0 screen uit, zonder dat ik op tty1 iets moet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 12 december 2001 17:08 schreef odysseus het volgende:
...screen (wat ik zelf nog nooit gebruikt heb)...
Is een heel handig progje als je iets op de achtergrond wilt douwen en later weer naar de voorgrond wilt halen (al of niet over ssh verbinding)
zou je ook iets kunnen doen met tee en tail, voordeel daarvan is dat alles meteen ook gelogd wordt.
Daarmee kun je, als het iets betreft dat permanent moet draaien, een nettere oplossing mee maken ja.
Op woensdag 12 december 2001 17:24 schreef hardrocker het volgende:
Maaruh, screen, gaat dat ook al als het proces al loopt? Dusseh, ik voer op pts/0 screen uit, zonder dat ik op tty1 iets moet aanpassen?
Nee, dat kan met screen niet (ik heb de indruk dat de mensen die maar screen roepen de vraag niet helemaal gelezen/begrepen hebben).
Met screen zul je het programma moeten afsluiten en opnieuw opstarten 'in' screen. Ook voor osysseus' hints geldt dat je het programma opnieuw moet opstarten.

Maar er zijn wel programma's waarmee je kunt meespieken op een console dacht ik. Als ik me niet vergis (ik weet het niet zeker meer) heette een van die progs 'ttysnoop'. Ik zou zeggen zoek daar eens op (hier en op fm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 19:27 schreef deadinspace het volgende:
Nee, dat kan met screen niet (ik heb de indruk dat de mensen die maar screen roepen de vraag niet helemaal gelezen/begrepen hebben).
Met screen zul je het programma moeten afsluiten en opnieuw opstarten 'in' screen. Ook voor osysseus' hints geldt dat je het programma opnieuw moet opstarten.

Maar er zijn wel programma's waarmee je kunt meespieken op een console dacht ik. Als ik me niet vergis (ik weet het niet zeker meer) heette een van die progs 'ttysnoop'. Ik zou zeggen zoek daar eens op (hier en op fm).
Klopt... Het kan niet meer als het proces al loopt... Dit kan wel met ttysnoop (is al heel oud overigens en een beetje brak). Je hebt ook een commercieel product waar ik de naam even niet van kan herrinneren :D

Voor meer info over ttysnoop zie:
http://www.linuxhelp.net/guides/djg/ttysnoop.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99

[..]ik heb de indruk dat de mensen die maar screen roepen de vraag niet helemaal gelezen/begrepen hebben. Met screen zul je het programma moeten afsluiten en opnieuw opstarten 'in' screen. Ook voor osysseus' hints geldt dat je het programma opnieuw moet opstarten.
Jij begrijpt mij :P
Maaruh, ik zal eens verder zoeken. Het is nu niet meer nodig. Het proces is inmiddels afgerond, maja, je weet nooit waar het ooit nog meer goed voor is :P
Mannen (en evt. vrouwen): tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:30

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

[..]

Is een heel handig progje als je iets op de achtergrond wilt douwen en later weer naar de voorgrond wilt halen (al of niet over ssh verbinding)
Heh, zo ver was ik ook nog wel ;) . Heb het alleen nog nooit nodig gehad, aangezien ik niet her en der nog wat servers heb staan waar ik remote even moet inloggen om langdurige processen te starten...was het maar waar :P

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
Op woensdag 12 december 2001 20:35 schreef odysseus het volgende:

[..]

Heh, zo ver was ik ook nog wel ;) . Heb het alleen nog nooit nodig gehad, aangezien ik niet her en der nog wat servers heb staan waar ik remote even moet inloggen om langdurige processen te starten...was het maar waar :P
haha lol :P. Tja, tging hier om de ******gids (kenners weten waar ik het over heb) voor eigen gebruik, (dus toegestaan, lijkt mij) om te zetten naar MySQL, zodat ik hem ook in linux kan gebruiken. Dit duurde bij mij op een Pentium 120 (32mb) die ook nog het internet route meer dan 24uur :z Maja, het resultaat mag er zijn! (ach ja, ding had toch nix te doen, en tis nuttiger dan een }:O :7)
Btw.
ik heb ook nog op
http://www.linuxhelp.net/guides/djg/ttysnoop.shtml
gekeken, maar daar had ik in dit geval nix aan, omdat het proces al liep. Dit vereist (tenminste voor de wat minder ervaren linuxgebruikers) een reboot.
Ik denk, gezien de veiligheids overweging (tja, tis een router die rechtstreeks aan het internet hangt), om dit toch maar niet te installeren. Ik zoek wel een andere oplossing (kheb nog een ouwe 486 laptopke staan, dusseh).
Maartoch Tnx, iedereen voor de bruikbare tips

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 19:02
Misschien kun je /dev/tty1 vervangen door een symbolic link naar een file of andere tty.

Geen beurs, geen tempo

Pagina: 1