Toon posts:

En maar naar de "search" verwijzen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik word echt kotsmisselijk van die gasten die meteen iets beantwoorden door naar de "search" te verwijzen. Of ze niet begrijpen dat er mensen zijn die wat meer specifieke informatie nodig hebben dan in de "search" te vinden is. Natuurlijk kan je er heel veel uithalen, maar vaak mist het net even datgene wat nodig is om je verder te kunnen helpen. Alsof die gasten niets beters te doen hebben dan op zo'n manier mensen de indruk willen geven dat ze geniaal zijn of in ieder geval huizenhoog boven de topicstarter staan.

Jullie horen niet thuis op een informatiebron als deze!

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 21:31
hoort zoeits, met namen erbij, niet in SU?
UTFS :P

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 23:47
Op woensdag 12 december 2001 16:55 schreef Hibo het volgende:
Ik word echt kotsmisselijk van die gasten die meteen iets beantwoorden door naar de "search" te verwijzen. Of ze niet begrijpen dat er mensen zijn die wat meer specifieke informatie nodig hebben dan in de "search" te vinden is. Natuurlijk kan je er heel veel uithalen, maar vaak mist het net even datgene wat nodig is om je verder te kunnen helpen. Alsof die gasten niets beters te doen hebben dan op zo'n manier mensen de indruk willen geven dat ze geniaal zijn of in ieder geval huizenhoog boven de topicstarter staan.

Ik ken het ja, het lijkt wel alsof die mensen alleen maar posten zodat ze lekker veel posts krijgen.

Kijk, zo nu en dan is er wel eens eentje terecht, als een of andere eikel weer eens een topic opent met "wat voor systeem heb ik tussen de 3000,- en 3500,-" Die zijn wel irritant.
Maar vaak is de eerste post zoiets van UTFS
oid. Heel irritant :(

Verwijderd

Ik vind dat je geen gelijk hebt, als die mensen hun vraag goed stellen en degene die naar de search verwijst omdat deze het antwoord op die vraag bevat, is er niets aan de hand toch ?

Ik denk dat jij doelt op gevallen waarin de vrager zijn vraag niet goed stelt. Dat is een heel ander probleem. :)

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je bedoelt toch niet Sinterklaas ?, volgens mij heeft hij toch echt wel gelijk hoor :o
[topic=348419]

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

[nevermind]

Who is John Galt?

• Grrrrrene
  • Niet online
Mee eens, maar sommigen hebben ook daadwerkelijk niks gezocht. Ik denk dat ik de oorzaak wel ken: tegenwoordig lopen er een hoop mensen rond hier met de computerkennis van mij vader en moeder (en da's niet veel). Zij stellen de "makkelijke" vragen, ik zeg opzettelijk niet "stomme", want dat zijn het niet.

Deze mensen horen eigenlijk thuis op het computeridee forum ofzo, niet op GoT. GoT is er voor de die-hard computergebruikers, zo is het ontstaan en zo moet het IMHO blijven. Ik wil nu niet iedere n00b doorverwijzen, maar ik denk wel dat er een hoop antwoorden op hun vragen te vinden zijn in de search en de faqs op de diverse fora. Je kunt mij nml niet wijsmaken dat je niet in de faq van OM kunt vinden wat de diverse raid-versies betekenen en wat de voordelen van SCSI zijn. Toch zie je mensen hun eerste post op GoT doen met de vraag "wat is het verschil tussen raid 1 en 5", daar word ik eerlijk gezegd een beetje moe van. Schrijven we die faqs dan voor niets?

Ik ben op GoT begonnen met een hoop lezen en behoudend posten, eerst ff users helpen en kijken of je iets zelf op kunt lossen. Ik grijp altijd pas naar GoT als ik er echt niet zelf uit kom of als ik absoluut geen idee heb waar een probleem vandaan komt. Dat eerste zoekwerk doen de nieuwkomers dus niet en daarop reageren de oudgedienden dus geïrriteerd :)

Ik ben ook liever vriendelijk, maar sommigen stellen zulke simpele vragen (of juist heel onduidelijk als "hoe overclock ik mijn processor"), zodat blijkt dat ze er geen enkele moeite voor hebben gedaan. Laatst in OCM zag ik iemand die vroeg wat hij voor waterkoeling allemaal nodig had. Errug dom om te vragen aangezien dat LETTERLIJK in de OCM faq staat en op sites als www.waterkoeling.nl |:(

Ik hoop dat dit een beetje uitlegt waarom die reacties volgen. Ik praat ze niet goed, maar er zijn 2 kanten aan het probleem...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• FitNiX
Op woensdag 12 december 2001 17:01 schreef Devil_2000 het volgende:
Je bedoelt toch niet Sinterklaas ?, volgens mij heeft hij toch echt wel gelijk hoor :o
[topic=348419]
Jaja, hij wel, maar zo nu en dan wordt er een topic geopent met een vraag waar niets over in de search is te vinden.
En als de 1e reply dan UTFS als antwoord geeft, dan moet ik :r .

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:25

Crazy D

I think we should take a look.

Hmm dan ga je toch lekker je problemen laten oplossen op het computer idee forum? De reden waarom er naar de search wordt verwezen is omdat het voor de vaste bezoekers niet zo leuk is dagelijks dezelfde vragen te moeten beantwoorden. En diezelfde vaste bezoekers zijn degenen die de meeste vragen beantwoorden. Klein beetje eigen initiatief is wel gewenst
(waarmee ik niet een antwoord als utfs wil goedkeuren, maar da's wel een logisch antwoord als je voor de tigste keer een zelfde vraag voorbij ziet komen).

Exact expert nodig?

• FitNiX
Op woensdag 12 december 2001 17:04 schreef Grrrrrene het volgende:
Mee eens, maar sommigen hebben ook daadwerkelijk niks gezocht. Ik denk dat ik de oorzaak wel ken: tegenwoordig lopen er een hoop mensen rond hier met de computerkennis van mij vader en moeder (en da's niet veel). Zij stellen de "makkelijke" vragen, ik zeg opzettelijk niet "stomme", want dat zijn het niet.

Deze mensen horen eigenlijk thuis op het computeridee forum ofzo, niet op GoT. GoT is er voor de die-hard computergebruikers, zo is het ontstaan en zo moet het IMHO blijven. Ik wil nu niet iedere n00b doorverwijzen, maar ik denk wel dat er een hoop antwoorden op hun vragen te vinden zijn in de search en de faqs op de diverse fora. Je kunt mij nml niet wijsmaken dat je niet in de faq van OM kunt vinden wat de diverse raid-versies betekenen en wat de voordelen van SCSI zijn. Toch zie je mensen hun eerste post op GoT doen met de vraag "wat is het verschil tussen raid 1 en 5", daar word ik eerlijk gezegd een beetje moe van. Schrijven we die faqs dan voor niets?

Ik ben op GoT begonnen met een hoop lezen en behoudend posten, eerst ff users helpen en kijken of je iets zelf op kunt lossen. Ik grijp altijd pas naar GoT als ik er echt niet zelf uit kom of als ik absoluut geen idee heb waar een probleem vandaan komt. Dat eerste zoekwerk doen de nieuwkomers dus niet en daarop reageren de oudgedienden dus geïrriteerd :)

Ik ben ook liever vriendelijk, maar sommigen stellen zulke simpele vragen (of juist heel onduidelijk als "hoe overclock ik mijn processor"), zodat blijkt dat ze er geen enkele moeite voor hebben gedaan. Laatst in OCM zag ik iemand die vroeg wat hij voor waterkoeling allemaal nodig had. Errug dom om te vragen aangezien dat LETTERLIJK in de OCM faq staat en op sites als www.waterkoeling.nl |:(

Ik hoop dat dit een beetje uitlegt waarom die reacties volgen. Ik praat ze niet goed, maar er zijn 2 kanten aan het probleem...
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ponti019/zooi/smilies/pray.gifAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ponti019/zooi/smilies/pray.gifAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ponti019/zooi/smilies/pray.gif
And He has spoken :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Is het nou echt nodig om mijn complete post te quoten? :? ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Garfield|IA
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 17:05 schreef Fozzie het volgende:

[..]

Jaja, hij wel, maar zo nu en dan wordt er een topic geopent met een vraag waar niets over in de search is te vinden.
En als de 1e reply dan UTFS als antwoord geeft, dan moet ik :r .
Is begrijpelijk en er zijn meer mensen die zich aan dat gedrag ergeren.
Tsja Grrrrrene legt het heel goed uit :)

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 17:09 schreef Grrrrrene het volgende:
Is nodig post quoten :?
Nee niet echt :P

Maar effe serieus: het is best wel erg als je een vraag stelt waaruit blijkt dat je zelf niet eens gezocht hebt.

Dan ga ik er niet meer dan 2 regeltjes aan wijden om een vraag te beantwoorden.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 12 december 2001 17:11 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Nee niet echt :P

Maar effe serieus: het is best wel erg als je een vraag stelt waaruit blijkt dat je zelf niet eens gezocht hebt.

Dan ga ik er niet meer dan 2 regeltjes aan wijden om een vraag te beantwoorden.
Je zou dan ook kunnen overwegen het topic te negeren ;). Of een mod even via ICQ erop atent te maken.

Als mensen zomaar UTFS gaan blaten, dan zeg ik daar wel wat van, en als ze het nog een keer doen, terwijl ik er wat van gezegd heb, dan krijgen ze een waarschuwing :).
En inderdaad, dit hoort dan in SU gemeld te worden met een link naar het betreffende topic :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:45
Op woensdag 12 december 2001 17:09 schreef Grrrrrene het volgende:
Is het nou echt nodig om mijn complete post te quoten? :? ;)
Als het niet nodig was zou hij het niet doen.

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 17:57 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Als het niet nodig was zou hij het niet doen.
Nou, er zijn zat mensen die een topic plaatsen terwijl het helemaal niet nodig is :)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ik klik op jou naam, en zie dat jij alleen maar vragen stelt, en nooit anderen helpt, en sommige mensen vinden dat ook gewoon irritant, en "worden daar kotsmisselijk van"

dus sja, overal is wel iets op aan te merken ofzo, maarja helaas

met 30000 gebruikers kan niet iedereen het naar zn zin hebben natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
Ik doel NIET op Sinterklaas. Op deze vraag was genoeg antwoord gegeven, dus alle recht om de boel op slot te zetten. De mensen waar ik op doel weten het zelf wel.

Het feit dat ik alleen vragen stel en "niemand" help, wijst er op dat ik er echt niet zo veel van weet en dus de gevraagde hulp nodig heb.

Ben blij dat zoveel mensen het "probleem" kennen.

Moet toegeven dat ik in het begin vragen heb gesteld die heel makkelijk in de search te vinden zijn/ waren geweest. Daarentegen staat dat ik nu eerst zelf aan de slag ga voordat ik iemand lastig val. Ondanks het begrip voor enig ergernis, is het echt vevelend een UTFM retour te krijgen.

Maar dat ergeren van die personen hoeft natuurlijk niet. Het is al gezegd...men kan de topic ook gewoon negeren en de geestelijke rust blijven dragen.

• tbusquet
  • Laatst online: 06-08 11:23
Op woensdag 12 december 2001 16:55 schreef Hibo het volgende:

Ik en anderen worden misschien wel doodziek van het feit dat de laatste tijd iedereen maar als kip-zonder-kop topics opent en verwacht dat anderen het werk voor ze doen. In dat soort situaties is een UTFS wel terrecht.

Als je echt iets nieuws en unieks te vragen hebt dan krijg je heus wel serieus antwoord.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 20:23 schreef Hibo het volgende:
Ik doel NIET op Sinterklaas. Op deze vraag was genoeg antwoord gegeven, dus alle recht om de boel op slot te zetten. De mensen waar ik op doel weten het zelf wel.

Het feit dat ik alleen vragen stel en "niemand" help, wijst er op dat ik er echt niet zo veel van weet en dus de gevraagde hulp nodig heb.

Ben blij dat zoveel mensen het "probleem" kennen.

Moet toegeven dat ik in het begin vragen heb gesteld die heel makkelijk in de search te vinden zijn/ waren geweest. Daarentegen staat dat ik nu eerst zelf aan de slag ga voordat ik iemand lastig val. Ondanks het begrip voor enig ergernis, is het echt vevelend een UTFM retour te krijgen.

Maar dat ergeren van die personen hoeft natuurlijk niet. Het is al gezegd...men kan de topic ook gewoon negeren en de geestelijke rust blijven dragen.
jah, maar juist als je (nog) niet zoveel weet, is de search bestwel leerzaam hoor :)
en, als je eventjes op dat knopje klikt, voor je een topic opent, krijg je geen topics vol met flames, ge-UTFS enzo :)

want, meestal staat er niet voor niets UTFS, dan is het vast al vaker langsgekomen :)

• MikeN
  • Laatst online: 30-11 10:39
Ik vind dat als je UTFS zegt, dat je dan ook eerst zelf het antwoord voor de gebruiker moet zoeken en een link moet geven. Je moet niet alleen UTFS posten, de n00b weten soms niet eens wat het betekend.

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-12 07:19

The End

!Beginning

Het valt me de laatste tijd op dat als iemand een bericht post, dat een topic vaak niet eens meer gelezen wordt. Het enige wat er gebeurd is schreeuwen over de FAQ en slotje. Niet een keer, maar 5 tot 10 mensen achter elkaar...
Voorbeeld:
[topic=349632/1/50]
Misschien een slecht topic, maar de reacties zijn nog veel erger.
Er kan, vooral als mensen voor het eerst wat posten, op een normale manier gewezen worden op de "fouten" die de topicstarter maakt. Ik heb het idee dat sommige mensen de hele dag naar topics zoeken om maar slotje te kunnen schreeuwen.

p.s. Grrrrrene zo goed? :)

• JvS
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 13 december 2001 16:48 schreef The End het volgende:
Het valt me de laatste tijd op dat als iemand een bericht post, dat een topic vaak niet eens meer gelezen wordt. Het enige wat er gebeurd is schreeuwen over de FAQ en slotje. Niet een keer, maar 5 tot 10 mensen achter elkaar...
Voorbeeld:
nickname voor msn
Misschien een slecht topic, maar de reacties zijn nog veel erger.
Er kan, vooral als mensen voor het eerst wat posten, op een normale manier gewezen worden op de "fouten" die de topicstarter maakt. Ik heb het idee dat sommige mensen de hele dag naar topics zoeken om maar slotje te kunnen schreeuwen.
Ik denk dat dat wel losloopt. Maar je hebt wel mensen die altijd op hetzelfde forum zitten en echt dood en doodmoe worden van alweer diezelfde vraag. Die kunnen weleens uit de slof schieten.

Vaak alleen worden er wel relevante links gegeven enzo. Alleen nu het een keer onder je aandacht is gekomen (is dat topic van jou?) vind je ineens dat dat altijd maar gebeurt. Nou dat willen we niet en daar treden we al tegen op, door gewoon er wat van te zeggen (nee niet altijd). Maar het pure UFTS!!! geblaat is echt VEEL minder geworden.

edit: ah je hebt er een link van gebouwd. Dat is meer irritant bleren in een topic dat nergens op slaat en verkeerd geplaatst is. Dat is ook irritant en heeft de aandacht.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• The End

The End

!Beginning

Op donderdag 13 december 2001 16:51 schreef JvS het volgende:

[..]

Alleen nu het een keer onder je aandacht is gekomen (is dat topic van jou?) vind je ineens dat dat altijd maar gebeurt. Nou dat willen we niet en daar treden we al tegen op, door gewoon er wat van te zeggen (nee niet altijd). Maar het pure UFTS!!! geblaat is echt VEEL minder geworden.
Topic van mij???
Bijna elke keer als ik een post lees, staat er wel iemand tussen met: zoek het op of je titel is niet goed...
Dat jullie er vaak wat van zeggen vind ik ook niet waar. Dat voorbeeld wat ik gaf was gewoon zo overdreven dat ik er wel wat van moest zeggen...

• The End

The End

!Beginning

Damn het wordt laat.... Ik ga mezelf quoten.... :(

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 16:48 schreef The End het volgende:

p.s. Grrrrrene zo goed? :)
Perfect! :)