Mee eens, maar sommigen hebben ook daadwerkelijk niks gezocht. Ik denk dat ik de oorzaak wel ken: tegenwoordig lopen er een hoop mensen rond hier met de computerkennis van mij vader en moeder (en da's niet veel). Zij stellen de "makkelijke" vragen, ik zeg opzettelijk niet "stomme", want dat zijn het niet.
Deze mensen horen eigenlijk thuis op het computeridee forum ofzo, niet op GoT. GoT is er voor de die-hard computergebruikers, zo is het ontstaan en zo moet het IMHO blijven. Ik wil nu niet iedere n00b doorverwijzen, maar ik denk wel dat er een hoop antwoorden op hun vragen te vinden zijn in de search en de faqs op de diverse fora. Je kunt mij nml niet wijsmaken dat je niet in de faq van OM kunt vinden wat de diverse raid-versies betekenen en wat de voordelen van SCSI zijn. Toch zie je mensen hun eerste post op GoT doen met de vraag "wat is het verschil tussen raid 1 en 5", daar word ik eerlijk gezegd een beetje moe van. Schrijven we die faqs dan voor niets?
Ik ben op GoT begonnen met een hoop lezen en behoudend posten, eerst ff users helpen en kijken of je iets zelf op kunt lossen. Ik grijp altijd pas naar GoT als ik er echt niet zelf uit kom of als ik absoluut geen idee heb waar een probleem vandaan komt. Dat eerste zoekwerk doen de nieuwkomers dus niet en daarop reageren de oudgedienden dus geïrriteerd
Ik ben ook liever vriendelijk, maar sommigen stellen zulke simpele vragen (of juist heel onduidelijk als "hoe overclock ik mijn processor"), zodat blijkt dat ze er geen enkele moeite voor hebben gedaan. Laatst in OCM zag ik iemand die vroeg wat hij voor waterkoeling allemaal nodig had. Errug dom om te vragen aangezien dat LETTERLIJK in de OCM faq staat en op sites als
www.waterkoeling.nl
Ik hoop dat dit een beetje uitlegt waarom die reacties volgen. Ik praat ze niet goed, maar er zijn 2 kanten aan het probleem...