Toon posts:

php: system()

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het automatisch aanmaken van controlpanels op een server. Hiervoor moet ik een aantal perl scripts aanspreken vanuit php. Nou lukt het op de ene server als volgt:

system("./client.pl -c '$login2' -company '$company2' -name '$name2' -passwd '$passwd2'");

Maar op een andere server gaat dit fout. Ik heb de eigenaar van de scripts gelijk gemaakt aan de eigenaar van het php script. Dus daar kan het niet aan liggen. Hopelijk hebben jullie briljante ideeen..

Verwijderd

Ja, daar staat safe mode waarschijnlijk aan :) (zoek op de php.net site wat dat precies inhoudt)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 19:53

igmar

ISO20022

system("./client.pl -c '$login2' -company '$company2' -name '$name2' -passwd '$passwd2'");

Maar op een andere server gaat dit fout. Ik heb de eigenaar van de scripts gelijk gemaakt aan de eigenaar van het php script. Dus daar kan het niet aan liggen. Hopelijk hebben jullie briljante ideeen..
Kun je dat script vanaf de commandline draaien ? Vaak is de eerste #!/path/naar/interpreter regel niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
[qoute]
Kun je dat script vanaf de commandline draaien ? Vaak is de eerste #!/path/naar/interpreter regel niet goed.
[/quote]

De scripts werken inderdaad prima vanaf de command line. Tevens heb ik de Safe Mode proberen te omzeilen via een directory waarin ik wel gebruik van system() mag maken:

system("/usr/local/php/bin/./client.pl -c '$login2' -company '$company2' -name '$name2' -passwd '$passwd2'");

Maar dit wil ook niet. Het irritante is ook dat ik met geen mogelijkheid feedback uit de functie krijg..

Verwijderd

Volgens mag je met safe mode nooit shell commando's uitvoeren...

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 16:59 schreef hacpeema het volgende:
[qoute]
system("/usr/local/php/bin/./client.pl -c '$login2' -company '$company2' -name '$name2' -passwd '$passwd2'");
staat het script in /usr/local/php/bin dan?
Pagina: 1