Toon posts:

[GoT] waarom W&L direct beschikbaar ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het viel mij net op middels [topic=348534/1/50] dat er helemaal geen techposts vereist zijn om als nieuwe user in W&L te posten. Dat vind ik eigenlijk wel raar, omdat dit toch een hard- en softwareforum is. Ook omdat de toegang tot SG en NSTM ook aan een minimaal aantal techposts is gebonden.

Waarom is dat eigenlijk ? Volgens mij zit hier gewoon iets krom. :{

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik vermoed dat het achterliggende idee hiervan is dat men minder de neiging heeft om misbruik van dit forum te maken voor onzintopics.

Who is John Galt?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat wilden de W&L mods ten eerste zelf en ten tweede telt W&L mee als techposts, aangezien je er serieus moet antwoorden en je er niet snel posts kunt scoren zoals in SG/HK/NSTM...

Verder is het natuurlijk een twijfelgeval, maar er zijn nogal wat vaste bezoekers van GoT die (vrijwel) alleen voor W&L komen (heb ik me door de W&L mods wijs laten maken) ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 17:13 schreef Grrrrrene het volgende:
maar er zijn nogal wat vaste bezoekers van GoT die (vrijwel) alleen voor W&L komen (heb ik me door de W&L mods wijs laten maken) ;)
Ehm, was dat niet de reden van de 60/150 regeling voor de HK, en iets dergelijks voor SG? ;)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 17:15 schreef Zef het volgende:

[..]

Ehm, was dat niet de reden van de 60/150 regeling voor de HK, en iets dergelijks voor SG? ;)
Jawel, maar het publiek dat je met de SG en HK aantrekt is echt wel ander publiek dan dat voor W&L komt :) W&L is serieus, SG was dat nog niet helemaal en HK is dat nooit echt geweest :)

Daar zit hem 't verschil in...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 17:20 schreef Grrrrrene het volgende:
Jawel, maar het publiek dat je met de SG en HK aantrekt is echt wel ander publiek dan dat voor W&L komt :) W&L is serieus, SG was dat nog niet helemaal en HK is dat nooit echt geweest :)

Hmm ok... :)
Het gaat dus eigenlijk verder dan dat bij mij... persoonlijk vind ik W&L posts helemaal geen techposts. Er wordt goed gepost, van hoog niveau, er wordt goed gemod, maar technisch zou ik het toch niet noemen, wel filosofisch. :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 12 december 2001 17:20 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Daar heb je volgens mij niet helemaal gelijk in (ik was toen user) (foei >:) :P). De mensen die W&L gemiddeld aantrekt zijn mensen met een redelijk behoorlijk niveau. Stuffis Generalis en de Huiskamer (toen kroeg of whatever) trokken, omdat we zo'n groot forum zijn, nogal veel bezoekes. Die dachten met z'n allen: 'ha leuk ook nog een helpdesk nog ook eens' of gingen onzin op het hele forum plaatsen. Dat heeft ertoe bewogen dat de Kroeg wegging.

Daarna hadden we het probleem 'onzin in de HK'. Dat wilden we dus ook niet, dus is als oplossing HK bedacht. Daar kan je gezellige dingen en leuke dingen posten en werd SG een onzichtbaar forum, waar je serieuze discussies kan starten. Om ervoor te zorgen dat je geen mensen had die alleen voor die huiskamer/SG ofzo kwamen.

W&L heeft dit soort problemen nooit opgeleverd. Vandaar ook dat W&L een beetje bij de echte kant van GoT hoort. Ook techpost is dus. Net als AV is dat het eigenlijk niet in die diepste zin van het woord :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

W&L is als het goed is geen techpost....

Niet alleen W&L, maar ook ik heb me hard gemaakt voor een viewable W&L. De reden is namelijk dat W&L niet zuiver vermaak is ter afleiding (en wat leuk is, moet op slot :P), maar W&L heeft enig niveau nodig. VOor users is W&L voor de small-talk dus niet echt interesant.
Kom je bij de volgende vraag: is het interesant om een interesant forum op slot te gooien? Een hidden forum is een vorm van sanctie om vermaak te beschermen. Aangezien W&L dat vermakelijke niet direct heeft is het IMHO niet logisch om het op slot te gooien.

Voor de instroom van GoT is W&L ook leuk: het trekt namelijk alleen bezoekers aan die serieuze normale discussies aan willen gaan, dat in tegenstelling met fora als SG en HK (die trekken alleen maar troep aan). Ik denk dat als je W&L op slot gooit, dat je dan in principe wellicht ook bezoekers misloopt, waarvan je het wel vervelend vind dat ze niet bestaan (IMHO heeft een W&L-bezoeker nog steeds een hoger niveau dan de average-GoTter). Ook in dat geval is een slotje op W&L een beetje vreemd.

Derde punt was zoiets als dat W&L 3 mods had en dus wel redelijke capaciteiten had om een instroom onzin op te vangen, maar dat argument is alleen voor statistici interesant.

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Theoretisch is het idd zo dat SG net als WnL serieuse discussies zou moeten bevatten, met als verschil dat de onderwerpen wat alledaagser zijn en niet gecenterd rond wetenschap en levensbeschouwing. Praktijk leert echter dat het snel zooi werd, veel vervuild met een niveau dat stukke lager ligt dan WnL. Dat dit bij WnL niet gebeurd zal wel zijn omdat die mensen niet begrijpen waar het daar over gaat >:)

Waarom dat het trouwens techposts zijn (en in tegenstelling tot wat de vorige poster met die lastige user name beweert is dat wel degelijk zo ;)) is mij niet duidelijk, daar heeft het duidelijk niet veel mee te maken. Maar het zal wel een beloning zijn voor zinnig blijven ofzo :P

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op woensdag 12 december 2001 18:42 schreef ecteinascidin het volgende:
Ik moet je helaas ongelijk geven, zoals uit de FAQ blijkt:
Tech-Post? Ik denk niet dat ik dat snap?
Wat is een tech post ?
Dat is een post in een van de tech fora: d.w.z. alle fora behalve General Chat (m.u.v. W&L), Lieve Adjes , Moddereter forum en Stoute Usertjes. Er wordt in de tech fora wel van je verwacht dat je serieus bijdraagt aan de discussie. Post met Ik ook, welles/niets, Goh, gek hoor, worden niet gewaardeerd. Als blijkt uit je gedrag dat je alleen bezig bent om HK access te krijgen, dan wordt het HK privilege je bij voorbaat ontnomen.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 18:39 schreef JvS iets vreemds:

[..]

Daar heb je volgens mij niet helemaal gelijk in...
En vervolgens praat je me na over het niveau in W&L en het type users :?
Op woensdag 12 december 2001 18:42 schreef ecteinascidin het volgende:
Daar is al veel over gediscussieerd, maar het is dus _wel_ tech. De reden is dus dat het serieuze posts oplevert. Dus dat een user daar zijn waarde bewijst.

Verwijderd

Serieuze posts en techposts zijn niet dezelfde dingen. Alleen in W&L is er blijkbaar voor gekozen dat dat wel zo is.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Idd het is het zo dat w&l posts wel als tech posts gelden. Dit om de reden dat in w&l alleen serieuze posts welkom zijn (totale onzin posts worden dan ook gedelete), en w&l in principe dus geen niet-serieuze mensen aan kan trekken.

Verder lijkt het me zo klaar als een klontje.

• Lord Daemon
  • Laatst online: 29-11 13:38

Lord Daemon

Die Seele die liebt

W&L telt idd wel mee als techpost, zo wijst een onderzoek in de DB uit. :) De reden waarom dit zo is en waarom W&L viewable is, is hierboven al een aantal maal gegeven, dus het is een beetje onnodig als ik het nogmaals doe. Over de term 'techpost' valt natuurlijk te discussieren - maar feitelijk is 'techpost' ook voor posts in bijvoorbeeld Spielerij (om maar iets te noemen) een slecht woord.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 08:01 schreef morgoth het volgende:
Idd het is het zo dat w&l posts wel als tech posts gelden. Dit om de reden dat in w&l alleen serieuze posts welkom zijn (totale onzin posts worden dan ook gedelete), en w&l in principe dus geen niet-serieuze mensen aan kan trekken.
Ok, bedankt voor de reacties allemaal.

De conclusie die hieruit getrokken kan worden is dus dat het voor GoT belangrijker is dat er serieuze mensen met een technische achtergrond aangetrokken worden, dan dat er technische computergerelateerde mensen komen, die daarbij ook serieus zijn, en door middel van W&L na verloop van tijd ook hun wetenschappelijke en diepzinnige discussies kunnen voeren.

Goed samengevat ? Dan is het duidelijk :7

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een vrij actief W&L lezer, en ik stoor me hier best wel aan. Ben ook vast niet de enige, vandaar dat ik toch even dit omhoog kick.
Niet zonder geldige rede namelijk :

[topic=359609/1/50]
[topic=356373/1/50]
[topic=348360/1/50]
[topic=345815/1/50]
[topic=340657/1/50]

Allemaal voorbeelden binnen de laatste 20 dagen van mensen die net geregd zijn, en W&L vol gooien met topics van HK niveau.

Ik vind dat W&L niet direct beschikbaar moet zijn. Wie zegt er wat zinnigs op ?

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op maandag 24 december 2001 00:02 schreef Courage het volgende:

Ik vind dat W&L niet direct beschikbaar moet zijn. Wie zegt er wat zinnigs op ?
Ja, ikke.
Deze topics zijn op slot gezet dus daar is geen discussie over. Wat jij wilt is dat een newbie die niet beter weet en net geregt is en per abuis een topic opent op een forum, dat of die newbie gekicked wordt of dat het meest interesante forum van GoT achter slot en grendel verdwijnt.

Het niveau van W&L is erg hoog, de uitstraling voor ongeregistreerde mensen is dus dat op GoT wel degelijk een serieuze discussie mogelijk is en enig niveau vereist. W&L functioneert dus hooguit als een aantrekkingsbron voor de wat slimmere tweak(st)ers, niet als aantrekkingsbron voor scholieren.com (wat de SG en HK dus is).

En een erg interesant forum dat gewoon geod onderhouden wordt op slot zetten voor buitenstaanders (zoals subject.nl) is geen goed idee.

Andere kant van het verhaal is dat je ook de rest van GoT op slot gooit, door alles behalve SU hidden te maken.

* Delerium is fel tegenstander van een hidden W&L, dientengevolge subjectief explosief

incidenten zijn overigens normaal, als je 5 klotetopics in 20 dagen vind, pleit dat eigenlijk meer voor een open W&L.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op maandag 24 december 2001 00:16 schreef ecteinascidin een wijs verhaal

[..]
Ik heb hier verder niks aan toe te voegen... Ik ben het hier wel mee eens... Ik denk trouwens dat het topics zijn die je ook in een techforum tegen zou kunnen komen :)

Ik kwam bijv. gister [topic=358814/1/25] tegen in Spielerij, toch wel te vergelijken met dat 'ik ben de meester' gedoe :)

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-11 15:43
Op woensdag 12 december 2001 17:13 schreef Grrrrrene het volgende:
Dat wilden de W&L mods ten eerste zelf en ten tweede telt W&L mee als techposts, aangezien je er serieus moet antwoorden en je er niet snel posts kunt scoren zoals in SG/HK/NSTM...
in SG hoor je ook serieuze antwoorden te geven. Enige verschil (net zoals w&l) is dat het geen IT related vragen zijn.

Noujah, let's all spam W&l..modjes daar zullen dan wel snel van gedachten veranderen :P

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:16

WoutF

Hoofdredacteur
Waarom niet W&L direct viewable, maar ook eerst een aantal techposts voordat je kan posten. Zo kan iedereen meelezen met de interessante discussies, maar zal je toch wel jezelf moeten bewijzen voordat je mee kan posten

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op maandag 24 december 2001 00:16 verwoorde ecteinascidin een mening waar Lord Daemon slechts van harte mee kan instemmen.
W&L krijgt wel wat spam, maar het alternatief is dat er minder goede mensen naar W&L komen. Dan verwijder ik liever een kleine hoeveelheid rotzooi uit een verder interessant forum dan dat ik geen rotzooi hoef te verwijderen uit een forum waar niets aan is. W&L trekt geen foute bezoekers aan (nou ja, relatief dan ;) ) en er is dus geen reden het achter slot en grendel te zetten.

Het enige dat wellicht nuttig is, is als het voor newbe's duidelijker werd dat er ook nog andere fora zijn in General Chat. Nu lijkt het voor wie de FAQ niet heeft gelezen (Ga je schamen!!) net alsof W&L het enige GC forum is - en dat dus alle GC in W&L hoort. Dat is natuurlijk niet het geval.
Op maandag 24 december 2001 00:39 schreef poohbeer het volgende:

Noujah, let's all spam W&l..modjes daar zullen dan wel snel van gedachten veranderen :P
Wedden? >:)

• witchdoc
Op maandag 24 december 2001 01:29 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

W&L krijgt wel wat spam, maar het alternatief is dat er minder goede mensen naar W&L komen. Dan verwijder ik liever een kleine hoeveelheid rotzooi uit een verder interessant forum dan dat ik geen rotzooi hoef te verwijderen uit een forum waar niets aan is. W&L trekt geen foute bezoekers aan (nou ja, relatief dan ;) ) en er is dus geen reden het achter slot en grendel te zetten.
'k doe niet aan wedden trouwens :P
Maar euhhm.. wat zijn "geen foute bezoekers", relatief dan?
Zijn foute users, diegene die rotzooi posten in een ander forum dan HK of zijn het die users die niet bijdragen tot GoT dus geen IT-related shit posten?

Ik heb namelijk ooit eens gelezen dat het het 2e was en dan -sorry- trekt w&l mogelijk wel foute users aan.

Noujah, hehe, einde discussie, zolang het niet van de 1e optie zijn kan't mij niet echt intresseren.
Alvast prettig kerstfeest gewenst! Afbeeldingslocatie: http://www.pricewatch.be/images/smilies/kerstclown.gif

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Zijn foute users, diegene die rotzooi posten in een ander forum dan HK of zijn het die users die niet bijdragen tot GoT dus geen IT-related shit posten?
'Foute' users zijn users die niet bijdragen aan GoT als serieus en interessant forum - het maakt mij iig niet uit hoe ze dat doen, of ze nu vertellen hoe je Athlon 900 het best kan overclocken, een walkthrough voor RTCW schrijven of een dicussie over ethiek houden, als het de interessantheid van GoT maar hoger maakt. Ik deel de mening die jij kennelijk hebt, dat niet-ICT dingen niet kunnen bijdragen aan GoT, niet.

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 16:17
Tellen topics die op slot gaan eigenlijk ook mee als techpost?

• witchdoc
Op maandag 24 december 2001 23:05 schreef Lord Daemon het volgende:
Ik deel de mening die jij kennelijk hebt, dat niet-ICT dingen niet kunnen bijdragen aan GoT, niet.
Dat is niet mijn mening hoor, maar een mening die hier eerder al vaker geopperd is. Als'k me niet vergis zelfs door floris.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op dinsdag 25 december 2001 00:32 schreef poohbeer het volgende:

[..]

Dat is niet mijn mening hoor, maar een mening die hier eerder al vaker geopperd is. Als'k me niet vergis zelfs door floris.
Waarom denk je dat we Floris niet zo vaak meer zien >:)

• JvS
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 25 december 2001 00:25 schreef elnino het volgende:
Tellen topics die op slot gaan eigenlijk ook mee als techpost?
Ja. Dat doen ze inderdaad, en dat zou een leuke featurerequest zijn voor een eventuele ontwikkeling aan het forum :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 17:07 schreef JvS het volgende:

[..]

Ja. Dat doen ze inderdaad, en dat zou een leuke featurerequest zijn voor een eventuele ontwikkeling aan het forum :).
Lullig als iets op slot gaat nadat het is opgelost. Dat gebeurd wel eens.

• Johannes
  • Laatst online: 09-11 21:51
Op dinsdag 25 december 2001 17:07 schreef JvS het volgende:

[..]

En slotjes na een schop van een oud topic? Of slotjes doordat een andere user offtopic zit te posten/te flamen? Dat is ook erg fijn als de rest van de users wel normaal doet, want die zouden dan ook hun techposts kwijtraken. Niet dat ik er veel mee zou kwijtraken, maar toch, het lijkt mij toch wel irritant.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Als een topic echt 100% trash is wordt het wel eens naar de HK verplaatst zodat het niet meetelt als techpost, maar dat is een uitzondering.

Pagina: 1