Toon posts:

fan gewoon uit...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al eens eerder vragen in deze richting gesteld, maar duidelijkheid is nog altijd niet verkregen... |:( Dus nu eens en voor altijd:

Wat gebeurt er precies als ik de fan van mijn voeding gewoon uitzet?? :?

(overlijdt mijn voeding na een tijdje?
en wat kan er dan met de rest van mijn computer gebeuren?
wat voor schade is precies mogelijk en wat te verwachten?)

Verwijderd

Hij zit er niet voor nix in denk ik..
Weet jij misschien antwoord op mijn topic?

"Muis doet het niet meer"

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 15:01

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

gister even per ongeluk geprobeert....... hij wordt loeiheet :( -> toen maar uitgezet (ja hij gaat anders kapot, en ja, met een beetje pech gaat er ook nog meer van je systeem kapot)
tja best logisch eigenlijk :)
in sommige 486ers kun je 'm wel uitzetten heb ik gemerkt, maar heb er toch maar een fan ingehangen op 5V voor de veiligheid

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00

Sick Nick

Drop the top!

Als je mazzel hebt brand er een zekering in je voeding door en gaat alleen die dood.
Heb je pech, dan gaat ook je moederbord mee (doorbranden van dingetjes op mobo ofzo)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 12 december 2001 16:42 schreef Ragonite het volgende:
Hij zit er niet voor nix in denk ik..
Weet jij misschien antwoord op mijn topic?

"Muis doet het niet meer"
ronsel je help ?

lolz

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Dan zend je rook signalen uit op de ouderwetse manier naar een of andere himboe boemboeh stam in afrika ofzo 8-)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:49
Als je mazzel hebt, er is wat airflow, en je belast je voeding niet te zwaar gebeurt er niks..

Heb je dat niet, dan heb je de pech dat de voeding te warm wordt en buiten z'n specs gaat lopen.
Dan is het zeer waarschijnlijk dat je eindtorren / je gelijkrichtbrug eruit klapt. Met een beetje mazzel blijft het daarbij, en is alleen je voeding deffect.. Heb je minder mazzel, dan neemt je voeding ondertussen ook nog wat randapparatuur mee!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:12
Kijk ook hier eens:
[topic=321623/1/25]

:)

• Cableboy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn router (486DX2) draait nu ook zonder fan. Deze begon aan te lopen, en na veel gezeur heb ik hem er gewoon uitgehaald... Met een wat zwaardere voeding kun je natuurlijk de originele fan eruit halen, een een grotere & stillere fan voor in de plaats zetten.
Pagina: 1