Toon posts:

Hoe maak je een CD met automatische opstart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb wil een cd branden met een mpeg bestand erop, en hij moet automatisch opstarten ale je hem in je cd-rom speler plaatst.
Nou heb ik eens naar andere automatische opstart cd's gekeken en dan zit er een autorun.inf bij, waarin wordt verwezen naar de .exe file die opgestart moet worden.
Dit schijnt dus alleen maar met .exe files te werken? is er een mogelijkheid om m'n mpeg bestand automatisch te laten opstarten? moet ik dan een .exe file maken die naar de mpeg file verwijst, en zo ja, hoe doe ik dat?

alvast bedankt :)

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Eerste hit op Google: AutoRun: Tool to create CD w/auto startup.Free

Misschien heb je daar iets aan? Ik ga het niet voor je downloaden en testen. :P

Verwijderd

je kunt een batchfile maken, en daarin zetten

@echo off
start filmpje.mpg

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Of deze: http://www.naughter.com/autoplay.html

Idd, volgende keer eerst zelf zoeken... (of beter ;) )

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
heh ja das waar.

bedankt voor de replies

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:02
kijk ff goed, en je vind een autorun bestandje, wat dat kan kan jij ook, hup creatief met je txt editor, simple..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Ja had had ik ook al gedaan,

maar een autorun bestandje kan geen mpegje starten, maar alleen .exe wat ik al zei! Dus ik had een batch bestand gemaakt, maar dat is weer geen geldige windows 32 toepassing. Maar ik zal eens wat progjes proberen in de vorige replies.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met multimediabuilder kun je een exe maken die een mpegje kan openen (is alleen vaag programma).

of je kunt een mediaplayer op de cd zetten die dat bestand opent.
Pagina: 1