[argh]monitor trilt na instal !

Pagina: 1
Acties:

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 13:32
hey,

ik heb zojuist mandrake linux geinstalt op mijn p100@133 maar nu als ik hem opstart en hij om een wachtwoord vraagt begnt mijn monitor telkens als een gek te trillen en als ie dan ophoud zie je alles fucked up.. daarna trilt ie weer...

help ?

Verwijderd

waarschijnlijk trekt je vga-kaart (en/of je monitor) niet de ingestelde resolutie en/of refresh rate. Probeer dat eerst eens te veranderen.

• The System
hoe ? sorry ben newbie

• The System
hmmz.. ook in safe mode doet ie trillen...:(

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
in /etc/X11/XF86Conf staat waarschijnlijk de refreshrate te hoog. Zet die lager :) Of anders met XF86Setup een andere modus/monitor instellen :)

• The System
hoe kom ik daar ??

ik ben nog steeds newbie !!!

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 16:56 schreef RooT het volgende:
in /etc/X11/XF86Conf staat waarschijnlijk de refreshrate te hoog. Zet die lager :) Of anders met XF86Setup een andere modus/monitor instellen :)
dat /etc/X11/XF86Conf moet /etc/X11/XF86Config zijn en daar moet nog -4 achter als je Mandrake versie hoger dan 7.2 ofzo gebruikt (en 'm niet speciaal voor X versie 3 hebt ingesteld).

Als dat kan zou ik naar Control Center gaan (staat een link in je desktop, anders onder Configuratie/Other menu) en een andere monitor kiezen.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:35

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Stappenplan:
• Druk ctrl-alt-F1
• Log in als 'root', met bijbehorend paswoord
• Typ: cp /etc/X11/XF86Config-4 /etc/X11/XF86Config-4.backup
• Typ: vi /etc/X11/XF86Config-4
• Ga met de pijltjestoetsen naar beneden, tot je iets ziet als 'Section "Monitor"'. Kijk of hier de refreshrates goed staan (zie handleiding monitor voor de goede waarden).
• Indien ze niet goed staan: zorg dat je cursor bij de getallen naast bijvoorbeeld 'HorizSync' staat. Stel even dat hier '30-100' staat en het hoort eigenlijk '30-70' te zijn.
• Typ: 6x (tussendoor geen cursor verplaatsen of zo)
• Typ: a
• Typ: 30-70
• Druk ESC
• Typ: :wq
• Druk: ctrl-alt-F7 (dit zou weer je grafische scherm moeten zijn, probeer anders andere F-toetsen)
• Druk: ctrl-alt-backspace

Dit zou moeten helpen. Denk eraan dat je bij de commando's in vi (dus vanaf de '6x' tot en met de ':wq) geen enter hoeft te geven tussen de opdrachten. Overigens kun je in dit bestand ook de resolutie veranderen, maar dan zou ik aanraden om eerst eens een kleine basiscursus linux op te zoeken, want eigenlijk is dit al veel te veel spoonfeeden...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• The System
ik heb al format gedaan :P ff opnieuw proberen...

Verwijderd

Schande! (LOL) Herinstalleren doe je met windows, niet met linux!

• The System
ik ben niets anders als windows gewend ;)

maar ik heb hem nu geinstalt ik had de verkeerde type monitor geinstalt maar nu heb ik een probleem !

want ik krijg een scherm met linux en die pinguin erop den dna vraagt ie om localhost en password beide keurig ingevoerd maar dan krijg je [root@localhost root]#

wat moet ik dan doen ? ik wil wel graag x windows (kde) die heb ik ook geinstalt...

plz help deze arme windowsgebruiker ;)

• The System
en hij knipperd met een bepaalde ritme :(

niet meer trillen maar echt knipperen. en terwijl hij knipperd kan ik niet typen :(

damn wat is linux moeilijk :D

Verwijderd

Je hebt een zwart dos-achtig scherm voor je waar je in kan typen en dan knippert ie?

X-windows start je met startx.

• The System
jah met die startx was ie inderdaad bijna gestart...

maar blijkbaar heb ik verkeerde videokaart gepakt.. de mijne zat er niet tussen dus ik pakte er maar een die op de mijne leek...

maar hoe kan ik dit dan veranderen ? dus vidkaart veranderen..?

• The System
ik denk dat die knipperen iets met "respawning" heeft te maken want ik krijg nu een error waarin staat id x respawning too fast: disabeld for 5 minutes... nu is ie dus ook rustig :)

maar welke kaart moet ik dan kiezen als de mijne er niet tussen zit ??

Verwijderd

Je vidkaart kun je met XFdrake veranderen. Moet je dus als root 'XFdrake' of 'XFDrake' ofzo draaien.

• itsme
  • Niet online
Geluid zachter zetten :+

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 20:38 schreef bas_konings het volgende:
Geluid zachter zetten :+
:?

• The System
Op woensdag 12 december 2001 21:12 schreef slierp het volgende:

[..]

:?
dat dacht ik ook al :D

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op woensdag 12 december 2001 22:25 schreef -the system- het volgende:

[..]

dat dacht ik ook al :D
Bij een normaal mens trilt het beeld, niet de monitor zelf ;)

• The System
Op woensdag 12 december 2001 23:02 schreef BrZ het volgende:

[..]

Bij een normaal mens trilt het beeld, niet de monitor zelf ;)
L :) L

oke ik begrijp hem ;)

• The System
maar nou nog hoe kom ik verder???

waar kan ik de linux drivers vinden voor mijn vidkaartje uit 1995? zijn die er uberhaupt wel ?

en weet iemand nog een goed linux boek ? ff nieuw topic openen

Verwijderd

Typ ns startx in, wat krijg je dan?

• The System
pffffff na 8x opnieuw installen en formateren eindelijk een desktop.. KDE wel te verstaan 8-)

nu mezelf nog orienteren in lnx en ik kan beginnen met het maken van me vette multifunctionele alles in een server

alleen jammer dat kde zo zwaar is.. gaat nogal traag op mijn p100@133... maar ja ik stap later wel over op een lichtere iemand nog aanbevelingen ? hij moet wel fijn werken dus een beetje op kde lijken alleen dan lichter...
Pagina: 1