Toon posts:

GoT Printable, mag dat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een paar dagen geleden heb ik een simpel scriptje in elkaar geknutseld die bij een bepaald topicnummer een goed printbare versie in elkaar zet (ik heb meerdere malen gehad dat ik een topic gewoon uit wil printen). Dat werkte op zich goed, dus ik dacht ik maak het openbaar (en zet het in mijn sig).

Nu is mijn vraag: Mag dat? Wat het script doet is de topic pagina ophalen (1 of meerderen, afhankelijk van het aantal pagina's), parsen en uitprinten. Er wordt niks gecached, niks opgeslagen, het is gewoon recht toe recht aan. Onderaan de pagina vermeld ik (c) Tweakers.net etc. Mag dat zomaar? Moet ik nog een banner bovenaan plakken? Moet de Topix copyright er ook nog onder?

(Link staat in m'n sig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:23

GaMeOvEr

Is een hork.

Euh. Ik zie er geen problemen mee, maar ben ook niet zo onderlegd in dit soort zaken. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
die bestaat al een hele tijd, toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 16:17 schreef GaMeOvEr het volgende:
Euh. Ik zie er geen problemen mee, maar ben ook niet zo onderlegd in dit soort zaken. :P
Daar zijn de groene hulpjes weer voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 12 december 2001 16:19 schreef Zef het volgende:

Daar zijn de groene hulpjes weer voor ;)
Jah, inderdaad. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 01-10 09:28
Vertel eens wat je ermee wil doen ? Zet je dat script op je eigen site of wil je dat wij het gaan gebruiken ?

As we speak zijn we bezig een algemene formule te maken voor dit soort vragen. Leg ff duidelijk uit hoe en wat en waar, en ik kom hier met een dag of 2 op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 16:38 schreef zeef het volgende:
Vertel eens wat je ermee wil doen ? Zet je dat script op je eigen site of wil je dat wij het gaan gebruiken ?
In principe was het bedoeld voor mijzelf. Het draait in principe op mijn eigen site ja, ik verwacht niet dat jullie het gebruiken hier (hoewel het altijd mag natuurlijk). Het heeft verder geen commercieel doel oid (het kost me eerder geld dan dat het iets oplevert :+ ).
As we speak zijn we bezig een algemen formule te maken voor dit soort, vragen leg ff duidelijk uit hoe en wat en waar, en ik kom hier met een dag of 2 op terug.
Ik hoopte eigenlijk dat m'n verhaal duidelijk genoeg was. Verder nog iets onduidelijk?

edit:
Nu begrijp ik wat je bedoelde met je eerste vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 16:39 schreef Smoothy_ het volgende:
http://www.nielsonline.com/~niels/got/
Tja ok, niet zoiets (splitst nog wel op in pagina's en update de db gewoon elke dag of niet?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 16:52 schreef hdd het volgende:

[..]

Die opent gewoon de desbetreffende page en laat hem weer zien..

Met textparsertje ertussen door ofzo
Ik dacht dat de pagina's niet up to date waren, maar goed, daar gaat het verder ook niet over...

edit:
Klopt, wordt direct van got gehaald

• zeef
  • Laatst online: 01-10 09:28
Mail mij anders even een en ander, dan lossen we dit samen even op. zeef@tweakers.net

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Op donderdag 13 december 2001 02:49 schreef zeef het volgende:
Mail mij anders even een en ander, dan lossen we dit samen even op. zeef@tweakers.net
Is er een probleem dan?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:04
Op donderdag 13 december 2001 09:26 schreef -Rob- het volgende:

[..]

Is er een probleem dan?
volgens mij heeft onze adviseur werk te kort :D

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 09:26 schreef -Rob- het volgende:

[..]

Is er een probleem dan?
We zijn er mee bezig :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

Mag ik vragen waarom hier over moet worden gepraat ?? Maakt dat uit ? Elk moment dat ik wil doe ik copy/paste en print ik het uit. Ok, tis wel iets onduidelijker maar dan heb ik dat ook....Als hij nou (C) tweakers.net eronder zet dan is het probleem toch opgelost ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:37

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 13 december 2001 11:48 schreef JT het volgende:
Mag ik vragen waarom hier over moet worden gepraat ??
Fijn om te zien dat ik niet de enigste bent die zich afvraagt waar dit over gaat.
Netjes natuurlijk dat de topicstarter het ff vraagt, maar het gaat nergens over. Moet ik straks nog gaan vragen of het goed is dat ik op de print button ram in m'n browser?
Ok misschien een beetje ver gezocht maar imho mag je altijd gewoon printen wat je browser toont. Toevallig bouwt ie er nu ff een scriptje omheen, maar dat is uiteindelijk hetzelfde als copy/pasten naar Word.
Kijk een aparte site die got parsed en in een eigen layout laat zien ok. Niet dat je dat echt kan tegengaan, maar als daar vraagtekens bij gezet worden snap ik volkomen. Maar als iemand nou een scriptje bouwt omdat got het zelf niet ondersteunt? Ik vind het raar dat daar een "we zijn er mee bezig" antwoord op komt.
(maar goed ik print sowieso zelden dus het zal me jeuken, maar wou als user toch even mijn mening kwijt :P)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 12:09 schreef CrazyD_at_work het volgende:
Ok misschien een beetje ver gezocht maar imho mag je altijd gewoon printen wat je browser toont. Toevallig bouwt ie er nu ff een scriptje omheen, maar dat is uiteindelijk hetzelfde als copy/pasten naar Word.
Het probleem is dat de banner er afgehaald was, niet alle copyright zat er meer op etc. (inmiddels heb ik ik die toegevoegd, naar aanleiding van zeefs e-mail).

• Crazy D
  • Laatst online: 15:37

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 13 december 2001 12:23 schreef Zef het volgende:
Het probleem is dat de banner er afgehaald was, niet alle copyright zat er meer op etc. (inmiddels heb ik ik die toegevoegd, naar aanleiding van zeefs e-mail).
Hmm ok het zal wel aan mij liggen als ik niet begrijp waarom de banner meegeprint moet worden.
Maar handig dat je nu makkelijk een topic kan printen. Zou wel handig zijn (blijkbaar, anders had je die pagina niet gemaakt ;)) als dat in een nieuw forum standaart kan.

Exact expert nodig?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 12:23 schreef Zef het volgende:
Het probleem is dat de banner er afgehaald was,
Pfff.. wat is dat nou voor onzin. Laat zeef 's naar print.tweakers.net kijken. Precies hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 12:48 schreef Onno het volgende:

[..]

Pfff.. wat is dat nou voor onzin. Laat zeef 's naar print.tweakers.net kijken. Precies hetzelfde.
Ok, dat klopte niet helemaal. Zeef heeft mij gevraagd er een banner boven te plakken, de topix copyright toe te voegen en de tweakers.net copyright ietsjes aan te passen.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 13:06 schreef Zef het volgende:
Zeef heeft mij gevraagd er een banner boven te plakken,
En dat is dus op z'n minst erg vreemd, omdat tweakers.net zelf die ook gewoon weglaat bij de printversie.
de topix copyright toe te voegen
Bespottelijk. zeef moet toch weten dat Android alleen copyright heeft op de software, en *niet* op de content. Jij geeft alleen de content weer: daar heeft Android hoegenaamd niets mee te maken.

(en die moet er dan voor juridisch advies zijn.. pfft)

Verwijderd

Topicstarter
Om nog vollediger te zijn meld ik er even bij dat
Zeef: Als je [die] 3 dingen wilt aanpassen, dan mag ie van mij (tot men eruit is over hoe en wat) zo blijven bestaan.
(Ik hoop dat je er geen problememen mee heb dat ik wat dingetjes uit je e-mail kopiëer, zeef)

Het is dus een tijdelijke oplossing.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

Op donderdag 13 december 2001 13:14 schreef Zef het volgende:
Om nog vollediger te zijn meld ik er even bij dat
[..]

(Ik hoop dat je er geen problememen mee heb dat ik wat dingetjes uit je e-mail kopiëer, zeef)

Het is dus een tijdelijke oplossing.
Ik hoop het want ik vind wel dat onno helemaal gelijk heeft.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• RedHat
  • Laatst online: 30-09 17:44
verkeerd gelezen speet me

hier stond dus iets over die banner en inkomsten over got.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op donderdag 13 december 2001 13:11 schreef Onno het volgende:

En dat is dus op z'n minst erg vreemd, omdat tweakers.net zelf die ook gewoon weglaat bij de printversie.

Bespottelijk. zeef moet toch weten dat Android alleen copyright heeft op de software, en *niet* op de content. Jij geeft alleen de content weer: daar heeft Android hoegenaamd niets mee te maken.
Mja, ik vind het ook allemaal enigzins twijfelachtig (in ieder geval in deze context) dus heb ik dat even aangekaart.

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Zef, je mag die banner en dat android gedoe er weer uitslopen hoor. Alleen dat Copyright bij T.net is prima.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt :)

edit:
Done
Pagina: 1