vraag/aanbod forum?

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Misschien zie ik het helemaal verkeerd, maar zou het geen idee zijn om een vraag/aanbod forum te beginnen voor hardware?
Okee, dan moet er weer een forum bij, maar in verschillende threads zie ik toch dat er heel wat mensen zijn die met spullen zitten die ze best kwijt willen, terwijl er ook lui zijn die wat oudere spullen zoeken. Soort ruilding of gewoon cheape 2ehands.
Je hebt wel van die sites speciaal voor 2ehands, maar die zuigen meestal.

Marger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-09 21:08
Nee, want dan krijg je waarschijnlijk ook die illegale shit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die komen hier toch ook?
gewoon killen die hap
desnoods zet je er een banner boven met : illegaal aanbieden, ward je gebant
(zo van buitengesloten)

denk dat dat best een prima plan is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Laatst online: 18:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
het heeft wel wat maar laten ze eerst de site op de server zetten... :)

verder wordt bij mij de hele tijd andere pagina's geopend (wel binnen tweakers) zit ik nieuws te lezen krijg ik een 404 error dat de banner niet gevonden is (_main)
ben ik nieuws aan het lezen springt hij ineens over naar een ander nieuwsitem,
ach ja zal wel aan mij liggen :)

Kees

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Dan gebruik je waarschijnlijk én een scrollmuis, én IE(5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom kuipers
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-02 12:57
nee, ga gewoon naar www.tekoop.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
Wat is nou het probleem met de illegale aanbiedingen dan?
Bang dat het hier 1 grote hoop met warez wordt? Dan maak je toch gewoon een Warez forum? (Desnoods onder de naam 2e hands software verkoop ;) )
Voor bijv. BSA hoeft niemand bang te zijn. Van een (of meerdere) beheerder(s) kan niet worden verwacht dat alle threads worden gelezen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

BSA hoef je niet bang te zijn? Onze persoonlijke rechtsadviseur (Jeroen dus :)) zegt dat de BSA 'ONS' voor de inhoud van dit forum aansprakelijk kan stellen (geloof ik), anywee, illegale dingen kun je ook ergens anders halen, hier niet dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Ik geloof er niets van dat BSA *iets* kan doen.
IK ben strafbaar als ik advertenties plaats waar ik illegale software (of andere zaken) in aanbiedt.
Als je een advertentie in de krant plaatst is de krant ook niet verantwoordelijk voor de inhoud.
In 1 ding heb je trouwens wel aardig gelijk; er zijn genoeg andere plaatsen om zulke praktijken te bedrijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 30-09 12:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Kijk, zo simpel is het leven dus niet. Ik ben technisch gezien de eigenaar van deze site, dus ben ik de lul als op 'mijn' site illegale content wordt aangetroffen. Zo werkt dat, ook al is dat niet rechtvaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCOW
  • Laatst online: 24-08 11:21
En als het wel zou mogen, illegaal spul enzo krijg je allemaal van die lullo's die alleen voor illegaal spul hierheen komen en dat is niet de bedoeling neem ik de aan .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Computer!Totaal heeft Kleine Marge.

Overigens, we kunnen ook hier regels opstellen....

Heel simpel: er mag alleen hardware worden verkocht.

SOFTWARE IS VERBODEN in Vraag/Aanbod Forum.

Hardware is niet te kopieren en dus niet illegaal. Dat is de enige punt.

Wordt er toch software aangeboden, dan is topic gelijk dicht of meteen uitgewist en krijgt de dader de waarschuwing.
Legaal of illegaal, het blijft verboden software hier te verkopen.

Klaar. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het wel met RemCow eens, maar dat de BSA iets kan doen dat weet ik niet. Als je kijkt naar Planet Internet Vraag & Aanbod dan wordt je ook helemaal doodgegooid met illegale shit en daar doet de BSA toch ook niets aan?

BTW Ik hoef hier echt geen marktplaats hoor. Daar zijn genoeg andere plaatsen voor, en niet hier op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Femme: "dus ben ik de lul"...
WIE moet van jou dan een lul maken?
BSA? dacht het niet. Die hebben geen bevoegheid om iets te doen. ALS ze iets willen moeten ze naar de politie stappen. BSA :r is (zoals jullie wel weten) geen overheidsinstantie.
Ik denk dus dat het wel los zou lopen. Toch kan ik wel begerijpen dat je (jullie) er niet aan begint. Je kunt inderdaad beter het zekere voor het onzekere nemen...
Het zou zonde zijn als GoT werdt gesloten.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Femme is gewoon een Kip! :) :) :)
Maar ja, schijt je kan die shit toch overal halen en femme wil gewoon geen risico nemen met zijn kindje (tweakers.net dus). Zouk ook niet doen.

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• php
  • Niet online

php

Ik zou persoonlijk het risico van gezeik niet wille lopen. Tweakers.net en GoT is bijzonder goed geregistreerd. De meeste illegale zooit wordt aangeboden op sites waarvan de eigenaar moeilijk te traceren is.
Als de BSA / Politie / Advocaat de eigenaar van Tweakers.net moet hebben, staan ze in 5 minuten Femme van zijn bed te lichten. Zal die niet leuk vinden, hij slaapt toch al te weinig, omdat hij het nieuws zit te updaten ;)
Bovendien, kijk hoeveel gezeik er is geweest met een eenvoudig copyright gevalletje met Magix.de. Dat is gewoon niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• php
  • Niet online

php

Maar als iemand anders een forum wil openen met een eventueel illegale verkoop afdeling, dan moet die natuurlijk gewoon zijn gang gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amigo
  • Laatst online: 26-09 13:59

Amigo

Byte me....

Hardware mag toch wel ja... daar kan nie veel mee mis zijn... da moet toch wel kunne?

Tis maar een idee, maar ja... zou wel handig zijn geloof ik

Greetzzz, amigo...

Remember this day, 'cause it could be your last.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Laatst online: 28-09 16:03
Alleen een hardware forum kan best..

illegaal spul staat er nou ook wel es op word gewoon geclosed..

als je nou in de vraag/aanbod die draden gewoon helemaal wist is er toch nix aan het handje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Laatst online: 21:53

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Een hardware v/a forum, waar iedereen wordt gebanned als ze iets illegaals neerzetten, lijkt me idd een goed idee. Toch?

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
ja ben ik voor... zij hier volgens mij heel veel mensen die hardware 'over' hebben.. en veel mensen die geinteresseerd zijn in hardware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is logisch en veilig.

Het moet pure hardware zijn.
Ik heb nog nooit hardware zien namaken. Maar namaken van hardware is niet verboden. Iedereen kan chips opsolderen en printplaten etsen. Maar het is erg moeilijk en ontzettend zeldzaam.

Kijk, de chips bij VIA en Nvidia kun je zelfs kopen! (alleen in grote hoeveelheden) en kun je zelf mobo's etsen en solderen. Maar dat is onbegonnen en dure zaak.

Hardware v/a forum is niet gevaarlijk en dus voldoende veilig.
Iemand die software toch post krijgt waarschuwing en doorverwijzing waar ie software maar moet zetten (b.v. Kleine Marge). Doet ie weer brutaalweg erop dan wordt ie verbannen en krijgt geen toegang tot hardware v/a forum.
Om elke risico te voorkomen mag er geen enkel softie bitje op komen. Ook al is het 100% legaal, jammer, mag niet. Want anders lokt het juist meer software aan en kans is groot dat er (on)gemerkt illegale tussen zit.

Het spijt me, het is verboden.
Hardware-only v.a. forum dus.

Even testen kan geen kwaad. Maar nogmaals, als er teveel software overlast is (door klote newbies die denken dat ze vrijheid hebben) dan wordt hardware v/a forum gesloten.
Voorgoed voor lange tijd. Omdat JULLIE hebben verknoeid!

Als zo'n forum wordt geopend, dan moeten jullie dus goed gedragen en aan regels houden. Dan heeft iedereen er plezier aan.

Dit zijn de gedachten. Maar wat vind je ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
lijkt me heel redelijk.. en ook haalbaar..
prima id! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik heb er een gemaakt... Zie het HardeWarenForum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima test, RickJansen!!!!

Laten we kijken of iedereen netjes houdt en dat forum goed gebruikt wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
moet er niet ff wat duidelijker op GoT duidelijk gemaakt worden dat dit forum bestaat.. (nog maar 12 members?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk kan Femme deze test-forum linken op zijn site?

De test-forum moet wel beproefd worden of alles wel goed gaat.
Pagina: 1