Toon posts:

kan dat, branden op oud systeem???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe brander op een oud systeem te installeren, zijn hier dan problemen te verwachten???

systeem:
430VX mobo
188Mhz
48 mb
win 95

Ik zit er aan te denken om hier de LiteOn 40/16/10 "Smart Burn" retail in te bouwen...

Kan dit, te ja of te nee???

Verwijderd

ja dat lukt wel werkte hier ook nog op een p133 met 16mb ram

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
zolang je niet "on the fly" brandt is zelfs smartburn of burnproof overbodig.

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Ik heb honderden CD's op een Cyrix MediaGXm 266 (uit de benchmarks even snel als een P133) gefikt met 29.5MB RAM (shared VGA ram :r). Altijd op 4x. Als je je systeem rustig laat fikken en er verder nix mee doet, kan dat zonder problemen!

HDD is wel U-ATA/33 en DMA stond aan. Alhoewel dat op 4x wel niet veel uitmaakt.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-04 19:31
Met smartburn kan er helemaal nix foutgaan.....

Verwijderd

Topicstarter
die term "on the fly", kom ik wel regelmatig tegen, help deze leek eens met de betekenis van deze kreet...

kan het ook zijn dat m'n cd-rom (10x) de bottleneck is, ik zal hem vooral gebruiken voor het branden van HD naar CD.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Hangt een beetje van de CD-ROM speler of de harddisk af of je op hogere snelheden (vanaf 8 speed) branden kunt. Ik brandt hier perfect op 4 en 8 speed op een P120 met 64MB RAM en een 2.5GB Seagate IDE harddisk (PIO4/MW-DMA2).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op woensdag 12 december 2001 16:41 schreef sk8er het volgende:
die term "on the fly", kom ik wel regelmatig tegen, help deze leek eens met de betekenis van deze kreet...

kan het ook zijn dat m'n cd-rom (10x) de bottleneck is, ik zal hem vooral gebruiken voor het branden van HD naar CD.
Als je vooral brandt van HD -> CDR hoe kan dan je CD-speler de bottleneck zijn? Die gebruik je dan toch niet als bron voor het branden?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-04 16:25
Op woensdag 12 december 2001 16:41 schreef sk8er het volgende:
on the fly means:cd's 1 op 1 fikken

Soms weet ik het ook niet meer.........

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 16:44 schreef limoentje het volgende:

[..]

Als je vooral brandt van HD -> CDR hoe kan dan je CD-speler de bottleneck zijn? Die gebruik je dan toch niet als bron voor het branden?
snap ik, maar als ik nu van cd naar cd-r ga branden zal ik dus nooit over die 10x heen gaan, toch???

Verwijderd

/me heeft vanaf november 1995 tot en met juli 1999 al zijn CD's gebrand met een Compaq LTE500 + dockingstation en een Yamaha CDR100.

Die Yamaha is idd een paar x vervangen :) en brandt weliswaar maar 4x, maar ja die Compaq was maar een 486-DX4 75MHz! Ik heb er zelfs een jaar lang een DX2-66 naast gehad voor on-the-fly copies, als het niet langer was. Voor branden heb je echt geen rekenkracht nodig, tenzij je bv on-the-fly MP3's wilt branden op een audio CD. Dan heb je mijn inziens toch echt een P133 nodig.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

sk8r: Nee nooit over die 10x nee. Maar ik denk zelfs nog niet eens 8x schrijven. Waarom niet? Omdat een 10 speed speler waarschijnlijk niet continu 10 speed kan lezen (over de hele CD) of met bepaalde CD's meer moeite heeft waardoor er bijvoorbeeld op "maar" 4 of 6 speed gelezen wordt.

Daarbij komt nog dat je audio on-the-fly waarschijnlijk wel kunt vergeten omdat een 10 speed speler waarschijnlijk een DAE (audio-extractie) tussen 2 en 8 speed ofzo heeft.

Maar goed, iedere speler is anders en ieder bron CD/CDR-tje ook, dus daar kom je maar op 1 manier achter: testen. Desnoods niet met een brander, maar gewoon ff met Nero o.i.d. een image van de 10speed CDspeler naar de harddisk lezen, dan zie je snel genoeg wat het minimum van die speler is.

Als voorbeeld noem ik een 8 speed Creative, die leest geperste CD-ROMs wel op 6 tot 8 speed, maar met een CD-R komt ie soms niet boven de 4 speed uit. De DAE is al helemaal om te huilen, als ie 4 speed haalt mag je blij wezen...

Advies: als je on-the-fly wilt kopieren koop dan een snellere CD-ROM speler (minimaal 24 speed maar liever nog sneller omdat oudere spelers vaak geen snelle audio-extractie hebben). En wat voor harddisk hangt er precies in het systeem? De combo processor/mobo/RAM zal in ieder geval niet de bottleneck zijn voor 8 of 12 speed branden maar de harddisk mogelijk wel.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 15:35

BaRF

bijna kerst

Op woensdag 12 december 2001 16:45 schreef tita_tovenaar het volgende:

[..]

on the fly means: bron cd speelt, terwijl kopie cd tegelijkertijd gemaakt wordt, en dus niet eerst naar hdd gekopieerd

edit:
m.a.w. foutje>cdr f*ked up

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Op woensdag 12 december 2001 16:45 schreef tita_tovenaar het volgende:

[..]

Betekent eerder de CD kopiëren zonder tussenkomst van de HDD, dus rechtstreeks van CD-Rom naar CD-ReWriter.

Verwijderd

Topicstarter
thanx voor de snelle reply's gasten... al te veel zorgen hoef ik me dus niet echt te maken...

in dit systeem heb ik twee hd's hangen, 2 x pio4 (16,6), quantum 1,2Gb en seagate 2,1Gb.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op 16 speed branden gaat niet lukken, misschien op 4 speed maar sneller niet.
Dus is de pc zo'n snelle brander waard??

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:58

Xanax959

relax...

16 speed branden moet prima lukken hoor, heb ik ook gedaan, met een pentium 166@200, en een liteon 16 speed brander.
Gewoon vanaf de harde schijf, alle energiebesparende dingen afzetten, en niet meer aan de pc komen tijdens het fikken. Smartburn hoefde nooit in te grijpen.

Atari portfolio Dos 2.11

Verwijderd

Topicstarter
Of hij het waard is???

tja veel goedkoper als dit gaat niet lukken hoor, zeker niet incl smartburn oid...

+/- fl 225,-
Pagina: 1