Toon posts:

700 MB branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de beschikkking over een Sony cd brander de CRX100E Daarmee kan ik prima cd's branden maar.........700 MB op een 700 MB disk zetten lukt niet. Niet met Nero en niet met clonecd. Hij blijft hangen bij de lead out schrijven. ALs ik dan daarna de cd weer verwijder blijkt er niets op te staan. In "My Computer" zie ik wel dat de grootte daar wordt aangegeven met 595 MB terwijl het toch een 700 MB schijf is. Is 595 MB niet de grootte voor een rewritable ?

Waarom kan ik geen 700 MB disks vol beschrijven ?

Wie het weet die mag het zeggen

Alvast bedankt
groetjes Martin

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Omweg: met Feurio kun je testen hoeveel er op een CD kan worden gebrand zonder hem echt te beschrijven. (www.feurio.de

Verwijderd

heb gisteren shrek nog op cd gezet was 735 mb en ging er prima op met nero in combo met me hp9100

btw heb je je writer al geflashed naar met de nieuwste software ?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik ben bang dat je brander het gewoo niet aankan om verder te branden dan die 698 ofzo mb...

Mother, will they like this song?

Verwijderd

heb je al eens een ander merk cd's geprobeerd ?
RTCW kon ik alleen op Nashua's copieeren, op kodak,lifetec en arita ging het mis.. :(

Verwijderd

je moet anders een neuwe firmware download versie 1n.bin die kan wel overweg met 80 minuten cd's je kan alleen nog steeds niet overbranden

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
keb ook nero en daar doet ie alles goed...
mischien een beschadigd ceedeetje... want mischien dat ie t dan niet goed doet, of fout gebrand(een illegaal iets ofzo)
en anders weet ik t niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de overburn optie in Nero aan staan?
en welke nero heb je (5.5 werkte bij mijn Sony echt zwaar bagger, kon geen 700MB fikken, 5,0 daarentegen werkt wel goed)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

HP9100 hiero en wij gaan zelfs op RW's verder dan 700MB echter na het formateren zijn ze in windows weer 650mb ;) maar wij weten wel beter.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-04 22:58

mark9534

Ondertitel ?

Heb ook die brander gehad het lukt gewoon niet om 700 MB te branden. Heb nu een lite-on en nu gaat het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys,

Bedankt voor zulk een snelle en masale reactie.

Ik heb zowat alle versies van Nero en 3 vesies van clonecd geprobeerd maar helaas. Ja De overburn Optie heb ik bij Nero ook al uitgeprobeerd. De software voor de brander is door xp zelf geïnstalleerd, ik heb nog niet gezocht naar nieuwere software. De term Flashen ken ik niet ???? ( Ben ik nu dom :-) ))

Ik geloof inderdaad dat een nieuwere brander een redelijk alternatief is, heb ik ook gelijk een excuus om een snellere te kopen dan de 4X die ik nu heb.

Oke, als er nog ideen zijn hoor ik ze graag en anders toch bedankt voor het meedenken.

gr. Martin

Verwijderd

heb ff de firmware naar je gemaild ;)
moet het wel in dos updaten en lees het tektstbestandje goed aan de hand daarvan kan je de .bat file editen en de goededrive updaten :z

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-04 23:21
Ik had precies het zelfde probleem met 700MB cd's naar 700 mb cd's het bleek in de " lege" cd te zitten met philips 80 minuten/700 mb ging het nl. wel en mat That's write niet.

Verwijderd

[quote]
Ik had precies het zelfde probleem met 700MB cd's naar 700 mb cd's het bleek in de " lege" cd te zitten met philips 80 minuten/700 mb ging het nl. wel en mat That's write niet.
[quote]

:?

Verwijderd

Dit probleem had ik ook met mijn HP 8100i brander, wat blijkt, de brander is aan de binnenkant exact het zelfde als de hier genoemde Sony brander, ik de firmware geupdated met Sony firmware en zie ik kan wel 80min/700MB Cd-tjes bakken... (geen over-burn) oke ik heb volgens mijn Bios en Windows nu geen HP meer maar een Sony maar dat maakt mij niet zoveel uit, hij brand er net zo goed om ... :)

Verwijderd

ik heb ook de hacked version voor de hp8100 (heb'em ook) dat is dezelfde firmware alleen dan werken beide lampjes het op je drive het weer en word tie door je systeem ook weer herkend als hp 8100i

Verwijderd

Topicstarter
thanx Pupeldepup, zo helpen we elkaar en dan komen we ergens.

Zal dat proggie eens gaan uitproberen morgen

greetz

Verwijderd

Topicstarter
Hi Huppeldepup.

Thanks voor je firmware die je gestuurd hebt, voor die brander van mij.
Nu kan ik pas echt gaan stoken want het spul werkt nu perfect !!!!!!

Thanks.

Martin
Pagina: 1