[pricewatch] shops Duitsland

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:31

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Omdat het prijsverschil met enkele camera's zeer drastisch was bij een Duitse Shop, heb ik daar enkele prijzen van ingevoerd in de pricewatch, bijvoorbeeld deze:

http://www.tweakers.net/pricewatch/19185

Wat ik mij afvroeg, is hoe de meningen hierover verdeeld zijn. :?

Mogen Duitse shops toegevoegd worden, of ben ik nu illegaal bezig geweest? :o

Zelf vind ik het een nuttige toevoeging, omdat het prijsverschil zeer groot is.

Verwijderd

Kan wel vind ik. Er zou eigenlijk een icoontje achter de naam v/d de webhops moeten komen met het land. (NL/US/UK/enz).

Verwijderd

Policy is alleen NL-shops, toch?

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03 20:01
Yupz, eigenlijk mogen er alleen NL shops in, Crucial is hier op een uitzondering, omdat deze ook T.net sponsert geloof ik :) Voor Belgische shops is er een aparte Pricewatch (http://www.tweakers.be/pricewatch.dsp)..
Het verschil met Duitse shops is inderdaad vrij groot, maar waarschijnlijk vind je dat met veel meer producten (Processoren, videokaarten enz. enz.) dus de vraag is waar je dan naar toe gaat. Vaak zijn de verzendkosten dermate hoog dat 't toch niet loont, maar bij duurde producten soms weer wel (bij de camera's bijvoorbeeld).. met de komst van de euro wordt het prijzen invoeren van dit soort shops natuurlijk wel veel makkelijker..

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:31

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Lijkt het me toch handig als er dan vlaggetjes enzo geplaatst kunnen worden. Nu kun je alleen NL/België selecteren.

Het prijsverschil is inderdaad dermate groot, dat je haast denkt dat fabrikanten verschillende prijzen hanteren. Betaal je voor een Minolta Dimage 7 3500 piek bij de Mycom, in Duitsland inclusief verzendkosten rond de 2300 piek. :o :o :o

edit:

meer mensen vinden het blijkbaar interessant, want sinds ik de lage prijzen van de Dimage 5 en 7 heb toegevoegd, zijn het ineens de meest bezochte digitale camera's in de Pricewatch, daarmee de G2 verstoten van de eerste plaats >:)

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Niet alles is daar zo goedkoop. De Sony Cybershot F707 kost daar bijvoorbeeld 3154,- tegen 2987,- in de Pricewatch.

Verwijderd

* Trap omhoog *

http://www.tweakers.net/shopsurvey/2689

Duits bedrijf. Mag het nou wel of niet?
De website is zelfs in 't Duits. Gistron is bv. tenminste nog in 't Nederlands.

Verwijderd

_ Sorry

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ik zie geen problemen met de duite shops, zeker voor de tweakers die in de grens gebieden wonen, of via de post laten bezorgen. (al zijn de verzendkosten dan wel vrij hoog)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Mja .. maar dan kan ik er ook Amerikaanse sites bijzetten. De verzendkosten zijn wat hoger, maar ach .. goede prijzen.

Beetje rare redenatie.

De site is niet eens gericht op de Nederlandse markt. Want er is zelfs geen Nederlandstalige pagina te vinden. Zou dat niet een minimale vereiste moeten zijn om in de Nederlanse shop-survey te komen?

De Belgische sites staan zelfs apart, maar de Duitse mogen er wel gewoon tussen? En Franse? Luxemburg? Engeland?

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Op vrijdag 01 februari 2002 08:54 schreef HlpDsK het volgende:
Mja .. maar dan kan ik er ook Amerikaanse sites bijzetten. De verzendkosten zijn wat hoger, maar ach .. goede prijzen.

Beetje rare redenatie.

De site is niet eens gericht op de Nederlandse markt. Want er is zelfs geen Nederlandstalige pagina te vinden. Zou dat niet een minimale vereiste moeten zijn om in de Nederlanse shop-survey te komen?

De Belgische sites staan zelfs apart, maar de Duitse mogen er wel gewoon tussen? En Franse? Luxemburg? Engeland?
Er staan ook Amerikaanse in verschillende zelfs.
Maar mischien is het inderdaad een idee om de ShopSurvey te splitsen.
De belgen staan er ook gewoon tussen, en ik ben ook al een of twee tegen gekomen uit Luxemburg, ook Frankrijk heb ik al gezien.
Ik denk zeker nu dat je met de euro en het steeds meer een Europa worden/zijn toch niet daar onder uit kunt komen dat deze shops er in geplaatst worden.
Maar da's mijn persoonlijke mening :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Als dat zo gaat zijn .. zorg dan dat het de policy ook is.
En zorg ook dat de niet Nederlandstalige / op Nederland gerichtte sites, duidelijk herkenbaar of zelfs apart staan.

Lijkt me wel erg handig. :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Femme heeft toch niet voor niets de optie toegevoegd om meer landen te selecteren bij het submitten van een shop...

LinkedIn WoT Cash Converter

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03 20:01
Inmiddels heb ik er persoonlijk gezien de euro ook niet zo'n probleem meer mee..
alleen moet het dus wel duidelijk zijn wat de verzendkosten zijn en moet het ook daadwerkelijk mogelijk zijn om daar te bestellen vanuit NL (het gaat nl. toch vaak om rembourszendingen)..
Een voorbeeld wat ik dus duidelijk een twijfel geval vind gezien het bovenstaande of het uberhaupt in de Pricewatch moet is bijv. Bora Computer..

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 08:54 schreef HlpDsK het volgende:

Beetje rare redenatie.
Geen vaste keurs US$ <-> Euro. Euro doet nu wonderen...
Engeland valt helaas ook af wegens pondjes.

Italie zou theoretisch zelfs nog kunnen, al denk ik dat een beperking NL/BE/Duitsland/Frankrijk/Luxemburg RUIM voldoende moet zijn (kern: NL, BE, DE)

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 19:13 schreef MadBear het volgende:
Inmiddels heb ik er persoonlijk gezien de euro ook niet zo'n probleem meer mee..
alleen moet het dus wel duidelijk zijn wat de verzendkosten zijn en moet het ook daadwerkelijk mogelijk zijn om daar te bestellen vanuit NL (het gaat nl. toch vaak om rembourszendingen)..
Een voorbeeld wat ik dus duidelijk een twijfel geval vind gezien het bovenstaande of het uberhaupt in de Pricewatch moet is bijv. Bora Computer..
Klink eens op die link van mij dan ..
Op zaterdag 02 februari 2002 01:51 schreef BBL the 2nd het volgende:

[..]

Geen vaste keurs US$ <-> Euro. Euro doet nu wonderen...
Engeland valt helaas ook af wegens pondjes.

Italie zou theoretisch zelfs nog kunnen, al denk ik dat een beperking NL/BE/Duitsland/Frankrijk/Luxemburg RUIM voldoende moet zijn (kern: NL, BE, DE)
Waarom is er dan überhaupt een belgische shopsurvey apart?

Trouwens .. Engeland is dichterbij dan Frankrijk.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op zaterdag 02 februari 2002 17:06 schreef HlpDsK het volgende:
Waarom is er dan überhaupt een belgische shopsurvey apart?
Die is er sinds 1 januari al niet meer :)

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1