Ik heb het volgende scriptje in mekaar geflanst
Enzovoort.. Dus gewoon voor ieder onderwerp (link) weer subonderwerpen en voor sommige subonderwerpen ook nog weer een subonderwerp enz.
Ik heb hier dus voor ieder subitem een aparte for-loop, maar ik weet natuurlijk nooit hoe diep dat aantal subitems zijn (ik bedoel dus Onderwerp > SubOnderwerp > SubOnderp = 2 diep)
Daarom lijkt me dit niet echt het ideale script.
Eigenlijk moet er net zo vaak een for-loop worden gedaan, als dat de ..array menuItems diep is.
Hopenlijk is het een beetje te begrijpen ...
... want ik kom zelf niet echt tot een nette oplossing ..
code:
1
2
3
4
5
| var menuItems = new Array("Leerlingen", "leerlingen/", "Leraren", "leraren/", "AlgemeneInformatie", "algemene_info/");
var menuItems[0] = new Array("Basisroosters", "leerlingen/basisroosters.html", "Roosterwijzigingen", "leerlingen/roosterwijzigingen.html", "Huiswerk", "leerlingen/huiswerk.html");
var menuItems[0][4][0] = new Array("Werkstukken", "leerlingen/huiswerk/werkstukken.html", "Antwoorden", "leerlingen/huiswerk/antwoorden.html", "Begeleiding", "leerlingen/huiswerk/begeleiding.html"); |
Enzovoort.. Dus gewoon voor ieder onderwerp (link) weer subonderwerpen en voor sommige subonderwerpen ook nog weer een subonderwerp enz.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| for (var a = 0; a < menuItems.length; a += 2) {
if (menuItems[a][0]) {
for (var b = 0; b < menuItems[a].length; b += 2) {
if (menuItems[a][b][0]) {
for (var c = 0; c < menuItems[a][b].length c += 2) {
...... enzomaardoor ........
}
}
}
}
} |
Ik heb hier dus voor ieder subitem een aparte for-loop, maar ik weet natuurlijk nooit hoe diep dat aantal subitems zijn (ik bedoel dus Onderwerp > SubOnderwerp > SubOnderp = 2 diep)
Daarom lijkt me dit niet echt het ideale script.
Eigenlijk moet er net zo vaak een for-loop worden gedaan, als dat de ..array menuItems diep is.
Hopenlijk is het een beetje te begrijpen ...
... want ik kom zelf niet echt tot een nette oplossing ..