[VC++] static text updaten

Pagina: 1
Acties:

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Topicstarter
Ik heb een programmaatje wat een aantal berekeningen achter elkaar uit moet voeren, maar ik wil dus na elke berekening even de waarde printen. Ik dacht zelf aan zo'n static textbox met read-only waarin in de text steeds weg zet.

Met de m_Edit1.SetWindowText() kan ik het er wel in krijgen, maar hoe krijg ik hem nu zo gek om de tweede keer dat ik die aanroep doe de tekst ook op de tweede regen te plaatsen? Ik heb zitten zoeken met SetCaretPos en dat soort dingen, maar dat is het niet. Ik wil dus niet al die waarden zelf bij moeten houden en iedere keer weer van voren af aan de boel wegschrijven, ik heb het idee dat wat ik hierboven beschrijf ook wel kan namelijk....

Iemand een ideetje?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• farlane
  • Laatst online: 23:59
Listbox?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
De static text (ook wel de label) kan geen returns bevaten. Als je wel probeert een \n te doen, dan krijg je een blokje te zien ofzo...

Je kan een tweede label eronder plakken.

Of je kan een ander component gebruiken.

• hufkes
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Topicstarter
|:(
Tuurlijk... ..

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 15:33 schreef The - DDD het volgende:
De static text (ook wel de label) kan geen returns bevaten. Als je wel probeert een \n te doen, dan krijg je een blokje te zien ofzo...
toch wel hoor.

De single line editbox daarentegen niet. Die toont wel een blokje. Je kan natuurlijk de editbox ook gewoon multiline maken.

.edit
Om in een Windows Edit box een enter te verwerken moet je trouwens \r\n gebruiken, niet enkel \n, want dan krijg je ook een blokje :)

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 23:11
Op woensdag 12 december 2001 15:12 schreef hufkes het volgende:
Ik heb een programmaatje wat een aantal berekeningen achter elkaar uit moet voeren, maar ik wil dus na elke berekening even de waarde printen. Ik dacht zelf aan zo'n static textbox met read-only waarin in de text steeds weg zet.

Iemand een ideetje?
Console applicatie? Is veel makkelijker als je alleen text hebt.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1