Toon posts:

[mysql] importeren van csv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik wil een csv importeren in mysql.
De benodigde rechten in mysql staan goed en het bestand bestaat gewoon. Echter wanneer ik m'n query uitvoer krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
ERROR 13: Can't get stat of '/opt/domain/www.domein.nl/HTML/blaat/blaat.csv' (Errcode: 13)

Weet iemand waar deze fout voor staat en hoe ik het kan oplossen?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Doe je dit via een telnet sessie of via HTTP?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Zowel de telnet sessie als via http werkt niet
hoezo?

De csv moet via een bestand geupload worden, maar omdat dat niet werkte heb ik dus ook via telnet geprobeerd en daar lukte het dus ook niet

• drm

drm

f0pc0dert

Dan word je nog wel eens gedold met rechten. Ook een keer iets vaags mee gehad...

Wat is je query?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
PHP:
1
2
3
<?
$upload = mysql_query("LOAD DATA INFILE '/opt/domain/www.domein.nl/HTML/test/$destfile' INTO TABLE dbeest.tabel FIELDS TERMINATED BY ';' LINES TERMINATED BY '\r' IGNORE 1 LINES");
?>

• drm

drm

f0pc0dert

hmmm... vaag...

ik weet ook niet precies wat die fout betekent...

misschien dat je met een php doc'je het bestand kan converteren naar een MySQL dump. Dat doe ik meestal want dat CSV had ik ook altijd problemen mee.

~ Gottfried Leibniz

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 19:53

igmar

ISO20022

Hoi, ik wil een csv importeren in mysql.
De benodigde rechten in mysql staan goed en het bestand bestaat gewoon. Echter wanneer ik m'n query uitvoer krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
ERROR 13: Can't get stat of '/opt/domain/www.domein.nl/HTML/blaat/blaat.csv' (Errcode: 13)

Weet iemand waar deze fout voor staat en hoe ik het kan oplossen?
Errcode 13 == EACCESS oftewel permission denied.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm daar had ik zelf ook al een beetje een vermoeden van.

Het gekke is dat ik de user al file rechten heb gegeven in de mysql rechten.

Ben ik misschien nog bepaalde rechten vergeten ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al achter wat het probleem was, de directory waar de csv in stond had chmod 710 terwijl het 711 moest zijn. Het werkt nu dus :)

Toch bedankt voor de moeite allemaal
Pagina: 1