Verwijderd
hangt af van welk mobo, proc, koeling,... is voor iedereen anders. gewoon proberen tot ie niet meer gaat
Verwijderd
Proberen!!
p.s. zonder info kan je dus echt niet geholpen worden! En FSB verhoging heeft niet zozeer met je temperatuur te maken maar in hoeverre je PCI kaartjes het leuk vinden (of niet)
p.s. zonder info kan je dus echt niet geholpen worden! En FSB verhoging heeft niet zozeer met je temperatuur te maken maar in hoeverre je PCI kaartjes het leuk vinden (of niet)
En waarom word men CPU 20C warmer als ik mijn FSB verhoog van 100 naar 133? op FSB van 100 word ie 30C stressed en op 133FSB word ie tegen de 55COp woensdag 12 december 2001 15:10 schreef BasBono het volgende:
Proberen!!
Dit alles met mijn Case fans uit
en het type mobo, kast en cpu koeling?Op woensdag 12 december 2001 15:56 schreef yegor het volgende:
heb een pIII 500mHz Copermine en 256MB RAM
Zoals al eerder werd gezegd, het is gewoon een kwestie van proberen.
Gebruik ook de search
39
Zolang je je cpu temp. maar onder de 60'C houd zal het wel goed gaan.
Verwijderd
Op woensdag 12 december 2001 16:00 schreef yegor het volgende:
zit nu op 110mHzzonder xtra koeling!! is dat veel?
edit:
...
...
Maar 600 Mhz zou een mooi resultaat zijn (120 Mhz FSB). Oh ja, post ook ff de temperaturen van je systeem.
Verwijderd
Ja gek he je overklokt em nu gigantisch. 100*4,5 = 450, normaal. 133*4,5 = 598. Raar he dat je met 150 Mhz hoger een andertemperatuur hebt...Op woensdag 12 december 2001 15:22 schreef Nohead het volgende:
[..]
En waarom word men CPU 20C warmer als ik mijn FSB verhoog van 100 naar 133? op FSB van 100 word ie 30C stressed en op 133FSB word ie tegen de 55C
Dit alles met mijn Case fans uit
dan moet je dit niet zeggen:Op woensdag 12 december 2001 16:10 schreef Tweak-Metallica het volgende:
[..]
Ja gek he je overklokt em nu gigantisch. 100*4,5 = 450, normaal. 133*4,5 = 598. Raar he dat je met 150 Mhz hoger een andertemperatuur hebt...
"En FSB verhoging heeft niet zozeer met je temperatuur"
is tegenstrijdig wat je zegt.
Yegor heb je een Temp. sensor op je CPU zitten? is wel zo handig dan weet je tot hoever je kan gaan. zet desnoods je kast open voor de zekerheid.
Verwijderd
dan moet je dit niet zeggen:
[/quote]
Dat zei ik. Omdat je pci kaarten het vaak eerder afleggen dan je processor. Voordat jij je processor te warm hebt liggen pci kaarten er al lang uit, tenzij je cpu sowieso al heel warm is of dat je pci kaarten behoorlijk wat aan kunnen qua snelheid. Bij een verhoging van 10 a 12 MHz kunnen je pci kaarten er al mee stoppen terwijl je processor nog niet vreselijk veel is overgeklokt. Dat bedoel ik met m'n eerste reactie
p.s. kijk wat vaker naar de usernames! sucsex
[/quote]
Dat zei ik. Omdat je pci kaarten het vaak eerder afleggen dan je processor. Voordat jij je processor te warm hebt liggen pci kaarten er al lang uit, tenzij je cpu sowieso al heel warm is of dat je pci kaarten behoorlijk wat aan kunnen qua snelheid. Bij een verhoging van 10 a 12 MHz kunnen je pci kaarten er al mee stoppen terwijl je processor nog niet vreselijk veel is overgeklokt. Dat bedoel ik met m'n eerste reactie
p.s. kijk wat vaker naar de usernames! sucsex
sorry foutje van mij, niet goed gekeken idd.
I take it back
klopt ja 10 a 12mhz is wel ongeveer het max ja wat er bij kan. ik denk dat ik zelf ook op het randje zit.
133/3=44.4Mhz al behoorlijk hoog ja.
maar hij loopt als een treintje.
I take it back
klopt ja 10 a 12mhz is wel ongeveer het max ja wat er bij kan. ik denk dat ik zelf ook op het randje zit.
Verwijderd
Zolang 'ie niet vastloopt of tijdens spellen rare artifacts krijgt is alles oke. Pas je quote ook ff aan. Bedoelt is met een t. :-)
Met een T dat is nieuw voor mij, kijk maar:Op woensdag 12 december 2001 16:28 schreef BasBono het volgende:
Zolang 'ie niet vastloopt of tijdens spellen rare artifacts krijgt is alles oke. Pas je quote ook ff aan. Bedoelt is met een t. :-)
Ik bedoelde <-- Goed
Ik bedoelte
tevens hebben bijna alle boarden de mogelijkheid om je pci op 33,3 te laten lopen als je fsb 133 is.Op woensdag 12 december 2001 16:22 schreef Nohead het volgende:
sorry foutje van mij, niet goed gekeken idd.
I take it back
39
Dat ook nog is ja!Op woensdag 12 december 2001 16:31 schreef Homedisc het volgende:
[..]
tevens hebben bijna alle boarden de mogelijkheid om je pci op 33,3 te laten lopen als je fsb 133 is.
Verwijderd
Maar het is tegenwoordige tijd!
[/img src=url="http://members.tripodnet.nl/smorlez/bedoelt.JPG[img]"]http://members.tripodnet.nl/smorlez/bedoelt.JPG[/url]
[/img src=url="http://members.tripodnet.nl/smorlez/bedoelt.JPG[img]"]http://members.tripodnet.nl/smorlez/bedoelt.JPG[/url]
tja krijg em nog steeds niet stabiel op een FSB van 140
hij boot windows wel maar geeft errors of blijft hangen.
hij boot windows wel maar geeft errors of blijft hangen.
Mijn pentium II-350 (100 mhz fsb) draait hier picobello of 467 mhz (133 mhz fsb), met een stressed temp van 49 graden
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()