16 bits of 32 bits?

Pagina: 1
Acties:

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-02 12:39
Hoi Allen,

Ik was gisteren bezig met 3d mark 2001 en zat te kijken naar de 16 bits racer en daarna naar de 32 bits versie. In principe zag ik geen verschil (nu doe ik dat toch al niet) maar, waarom zou ik een spel op 32 bits kleuren gaan draaien i.p.v. 16 bits? MAW bij welke spellen merk je dat verschil echt ?

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik zou graag hier eens wat screenies van games willen zien waar het verschil tussen 16 bit en 32 bit duidelijk zichtbaar is....Flight Sim, Fifa, RTCW, UT?? Lijkt me wel interessant, want ik zie zelf ook niet echt het verschil.

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 08:27
Een game waar je het erg goed in ziet is Colin Mcrea 2. 32 bits levert mooiere luchten op.

Als je 3dmark tests doet, zie je dat de score op 16 bits hoger is. Meer fps.

Ik draai altijd 16 bits vanwege de hogere framerate die je zult krijgen.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:35
Je ziet op zich niet zo heel veel verschil tussen die 2.
Mooiere luchten is wel een goed voorbeeld en kleurovergangen (tja hoe zeg je dat anders :) ) zijn in 32 bit mooi vloeiend terwijl het in 16 bit in stapjes gaat.

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:10
Op woensdag 12 december 2001 15:26 schreef InZane het volgende:
Je ziet op zich niet zo heel veel verschil tussen die 2.
Mooiere luchten is wel een goed voorbeeld en kleurovergangen (tja hoe zeg je dat anders :) ) zijn in 32 bit mooi vloeiend terwijl het in 16 bit in stapjes gaat.
Ik heb geloof ik nog wel een screenshot waar je kleurovergang in 16 bit goed ziet. Ziet er echt niet uit :)

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36
ja dit is nou eens een goed topic :) iedereen (ik bedoel dus niemand persoonlijk) zit altijd maar te miauwen als ik zeg dat ik op 16 bit speel (want dat zou niet mooi zijn) maar als ik dan zeg dus dat dat geen hol (behalve qua fps) uitmaakt dan lachen ze me nog harder uit.

In RTCW bijvoorbeeld zie ik (op de lucht na) geen enkel verschil...

Strava | AP | IP | AW

• Marcj
  • Laatst online: 18:10
Het is ook gewoon waar je je aan stoort. In spellen boeit het me vaak niet omdat het gewoon niet opvalt (voor als je beweegt). Maar bij spellen waarbij je veel stilstaat (click&point adventures) is 32 bit wel een must, maar daar maakt het aantal fps weer niet uit :)

• Sheik
Screenies graag :*

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Op woensdag 12 december 2001 15:33 schreef webkabouter het volgende:
ja dit is nou eens een goed topic :) iedereen (ik bedoel dus niemand persoonlijk) zit altijd maar te miauwen als ik zeg dat ik op 16 bit speel (want dat zou niet mooi zijn) maar als ik dan zeg dus dat dat geen hol (behalve qua fps) uitmaakt dan lachen ze me nog harder uit.

In RTCW bijvoorbeeld zie ik (op de lucht na) geen enkel verschil...
Ik speel wel altijd op 32 bits. Dat i dan een framerate heb van 50 ipv 120 boeit me niet.

Ik weet niet of iemand nog meer UT / To speelt maar ik vind dat je het daar wel goed in kunt zien.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

sterker nog: ik zie geeneens verschil tussen 32bits en 8bits palleted textures. Tenminste, als de makers het goed hebben gedaan ;) Het is ook meestal onzin dat je verschil zou moeten zien, bij de meeste doorsnee textures komt het kleurenaantal niet boven de 256 uit. Er zijn wel gevallen waarin er hele grote textures worden gebruikt zodat je dus wel 16bit moet gaan gebruiken, maar de kleurovergangen gaan dan heus niet in stapjes. Gebruik maar eens PSP en bekijk het 16bit kleurenpaneel, als jij dat stapjes vind dan is er wat mis met je ogen. Sterker nog, het kleurenpaneel met 32bit is precies hetzelfde, alleen kan je zelf nog extra tussenwaardes gaan gebruiken. Het is helaas meestal zo dat de textures voor 32bit worden geoptimaliseerd en dan kan het zo zijn dat de 32bit to 16bit conversion niet goed geprogrameerd is (de stelling: speel maar in 32bit of zeik niet want we hebben het al druk genoeg) en dan kunnen er stapjes ontstaan in kleurovergangen. Spijtig.

MechWarrior || Monsters Game

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Ja dat heb ik nou ook :)
Ik zie echt geen verschil in 16 en 32 bit in spellen :?
En in 16 bit ga ik 2x zo snel :P

The devil is in the details.

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 08:35

mvz

muziek verslaafde

in Ghost Recon zie je het ZEER goed, met name aan de lucht, of aan plassen op de grond.. die weerspiegelen.. jakkes wat is 16bits toch akelig

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 09:27

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Eigenlijk is Colin McRae 2 het enige spel dat ik op 32 bit speel, omdat je daar in de lucht de overgangen wel ziet.

Als je het verschil tussen 16 en 32 bit wil zien, moet je maar eens een wallpaper met blauwe lucht erop bekijken en dan zie je bij 16 bits duidelijk de kleursprongetjes.

In de meeste spellen merk je daar niks van, maar het vreet fps en op een Athlon 800 moet je op de kleintjes letten ;(

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

Verwijderd

Bij Quake III Arena is het verschil ook goed te zien. Moet je maar eens naar de lucht kijken bij 16 en bij 32 bits. Bij 16 bits zie je wat blokkerige stukjes en bij 32 bits is het gewoon goed

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Bij mij draait 16bits soms vele malen sneller dan 32. En ik heb liever 10 fps meer, dan een mooi weerspiegelende plas, of een wolk met mooie kleurovergangen :O Ik kijk niet naar plassen of lucht, maar naar degenen die ik dood schiet, bijvoorbeeld.

Je moet een afweging maken, en het gebeurt bijna nooit dat 32bits beduidend mooier is, terwijl je performance toch achteruit gaat. Nou dan weet ik wel wat ik doe... :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

ik speel echt niet meer 16bit.. ik zie heel goed het verschil. Kijk maar eens naar fog ofzo daarbij zie je het vooral goed.

Verwijderd

Ik speel altijd met 32 bits, ik zie wel heel goed de verschil tussen 16 en 32, ga maar eens bij q3 heel dicht bij de muur staan, dan zie je het echt wel :)

Maar wat is nou beter 32 bits of compressed?

• Captain Pervert
FPG, wat is dat :?

Afkortingen kan je gebruiken voor ingeburgerde spellen maar bij FPG schiet me nix te binnen...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
Op woensdag 12 december 2001 19:55 schreef LaptopDude het volgende:
ga maar eens bij q3 heel dicht bij de muur staan, dan zie je het echt wel :)
LMAO :D :D :D :D :D

Heb je nu zelf niet door wat voor ONZIN je hier zegt?

• Captain Pervert
Ik heb trouwens ook het idee dat dat 32bits idee bij velen van jullie puur tussen de oren zit...
Het is een hoger getal dus associeert je brein dat met iets beters... Daarnaast staat het natuurlijk ook l33t om te roepen dat je alles in 32 bits speelt.

16 bits olé :P

Verwijderd

fog was het.... vervelend kb ook =]

in de tijd van 64MB kaarten ga ik echt niet meer in 16bit spelen toen ik nog met een voodoo liep te kloten liep moest dat gewoon, maar nu weinig kans hans.

Jij schopt gewoon overal tegen aan: clans enzo. is dat ook 1337 dan?

Verwijderd

blaas het stof van je oude spellen doos en haal deus ex er eens uit. bij 16-bit zitten er allemaal groene puntjes door het beeld en is er neit echt sprake van kleurovergang, maar 'kleursprong'.
Bij nieuwe spellen maakt het idd minder uit maar als ik mij in kan beelden dat een spel op 32-bit veel mooier uitziet er er dan nog meer van geniet is er toch geen probleem?

Verwijderd

Hoe maak ik een screenshot bij kwak 3? Met printscreen word heel het plaatje donker :?

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Ik zie meestal wel verschil hoor... niet meteen, maar wel na een tijdje spelen.

Je hebt het vooral met lighting en rookeffecten. Dus bijvoorbeeld een muur waar een spotje op staat, dat kun je goed zien.

• pica
  • Laatst online: 30-01 15:58
Zeker in quake 3... schiet eens met de shotgun voor de lol, of met de plasmagun, of met de rocketlauncher, etc.
In colin mcrae ziet het er helemaal niet meer uit, ballistics ook niet, Avp2 in de mist, enzovoorts.

Qua performance maakt het hier echt geen ruk uit., hooguit 10 fps minder ofzo. Ik speel ook altijd elk spel op 32 bits kleur. Vroeger deed ik dat niet, maar als je eenmaal 1 dagje met 32 bits kleur speelt, dan zal je de volgende dag afvragen hoe je in hemelsnaam in 16 bits kleuren had kuunnen spelen :) .

Steam

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 19:57 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

LMAO :D :D :D :D :D

Heb je nu zelf niet door wat voor ONZIN je hier zegt?
Erm onzin :? Probeer het zelf maar eens, en je ziet dan dat ik gelijk heb :P

Verwijderd

ik heb gehoord dat alle geforce kaarten beter draaien op 16 dan op 32 :?
maar dat heb ik ook maar gehoord en daarom draai ik altijd 16 bits :D

Verwijderd

Ik draai 24 bits

Verwijderd

16 bits loopt minder vloeiend over dan 32 bit zeg maar..

de kleuren bedoel ik

• ge-flopt
Maar heeft er nu iemand echt een screen shot van 2 maal hetzelfde stukje waarin je (duidelijk) het verschil ziet?

• salvador4
  • Laatst online: 19:50
Op donderdag 13 december 2001 00:25 schreef ge-flopt het volgende:
Maar heeft er nu iemand echt een screen shot van 2 maal hetzelfde stukje waarin je (duidelijk) het verschil ziet?
ik.

Ik heb ze omgezet naar hoogste jpeg kwaliteit, uiteraard om de kwaliteit niet nog verder te verzieken (dus modemers hebben pech) Ingame is het verschilnog duidelijker te zien.

je ziet het dus in het menu al erg duidelijk, 32bit is de overgang van kleuren veel smoother.

[16bit]
Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/menu16.jpg

[32bit]
Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/menu32.jpg

ook bij deze flare is het duidelijk te zien, kleuren zijn gewoon veel helderder. Let ook links onder op het donkere gedeelte. De rest is overigens ook een stuk pixeliger op 16bit, een soort van ruis.

[16bit]
Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/shot16.jpg

[32bit]
Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/shot32.jpg

dit kon je zelf overigens ook wel uitzoeken.

(klein detail, de ingame screenie van 16bit is op een of andere manier 1 mb, de 32mb shot is maar een half mb terwijl die er beter uit ziet en de compressie exact hetzelfde is.)

• Captain Pervert
Op woensdag 12 december 2001 21:59 schreef LaptopDude het volgende:

[..]

Erm onzin :? Probeer het zelf maar eens, en je ziet dan dat ik gelijk heb :P
IMHO is het pure onzin om in een druk fragspel als Quake 3 een mooie muur te zien als je er dicht tegenaan staat.

Je had net zo goed kunnen zeggen dat het menu er in 32 bits kleuren mooier uitziet ofzo :P

• Captain Pervert
Op woensdag 12 december 2001 22:56 schreef NegoDudE het volgende:
16 bits loopt minder vloeiend over dan 32 bit zeg maar..

de kleuren bedoel ik
De kleuren ja. Kijk, met een GeForce 3 en Athlon 1.5ghz ofzo maakt het allemaal geen flikker uit, dan draait alles toch op 150 fps en schijt je op 10 fps meer of minder.

Als je onder de 1ghz zit met budgetonderdelen, blijft het fps-knijpen bij veel spellen. Ook voor mij.

Ik moet toegeven dat die onderste screenie er mooier uitziet. Maar om nou te zeggen: DAT is de reden om over te stappen? Nee. Maar dat is smaak, denk ik.

Verwijderd

16-bit is echt lelijk imo. Ik draai waar mogelijk altijd 32-bit.

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

jezus, jullie begrijpen het geloof ik niet helemaal. Ik durf te beweren dat als je je textures zelf maakt en dus niet 32bit geoptimaliseerde textures van q3a en deus ex gebruikt je geen kleurovergangen gaat zien in de lucht enzo. 16bits lelijk? lol, ik geloof dat je nog nooit Jedi Knight hebt gespeeld en je eerste pc een 1ghz bakbeest was. Ga maar eens naar www.massassi.net en kijk in hun screenshot archives, de meeste shots zien er bloedmooi uit en das echt maar 16bit. vroeger waren alle JK levels 8bit, dat was pas om te huilen :)

En het heeft echt geen zin om CS 32bit te gaan spelen, daar gebruiken ze gewoon 16bit textures dus ik weet dat je denkt dat het in 32bit er allemaal veel mooier uitziet, maak maar eens een screenie van 16 en 32bit in CS en beweer dan maar eens het verschil te zien, kunnen we lachen :+

Afbeeldingslocatie: http://www.massassi.net/sotd/images/full/2001-11-03.jpg

Vertel mij nou eens waarom dit lelijk is, het is echt 16bit :+

De reden waarom de meesten denken dat 16bit lelijk is is omdat ze spellen die in 32bit zijn gemaakt (textures, sprites, etc.) in 16bit gezien hebben waarbij de game engine zelf probeert de 32bit zut naar 16bit te converteren en daar bar slecht in is. Handmatig converteren naar 16bit, daarna alleen die textures laden en je zult zien dat het resultaat er even mooi uitziet als de 32bit versie.

MechWarrior || Monsters Game

• buzz
  • Laatst online: 03-02 19:32
Op donderdag 13 december 2001 03:08 schreef HlpDsK het volgende:
16-bit is echt lelijk imo. Ik draai waar mogelijk altijd 32-bit.
Maar jouw monitor is ook echt wel ff een stukje groter waardoor je wel ff iets meer van het detail ziet,

Verwijderd

16 bits of 32 bits, het verschil zit hem toch in die 8-bits alpha. Hierdoor wordt rook, mist etc. beter weergegeven. Vroeger had je nog last in 16 bits van zogenaamde dithering( die lelijke lijntjes door de mist heen) Met 32 bits is dat allemaal weg. Maar eerlijk gezegd ik speel ook op 16 bits in Q3 of RTCW. Spellen zoals Empire Earth doe ik wel op 32 bits want daar is de snelheid minder belangrijk.

• ge-flopt
Inderdaad je ziet het wel, maar daar moet je dan ook de tijd voor nemen om het te bekijken! Eerlijk gezegd vind ik het niet dusdanig spectaculair dat ik zeg ik draai vanaf nu op 32 bit i.p.v. 16..

Is mijn persoonlijke mening, dus geen gezever hierover!!

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Op m'n Geforce had ik in UT ook altijd last van dithering in 16bit (niet dat het opvalt tijdens spelen). 32-bit ging gewoon te sloom.

Nu met een voodoo5500 is 16 bits perfect, maar ik zie bij RTCW dus wel een verschil tussen 16 bits en 32 bits kleuren.

Toch ga ik voor de performance boven image quality :)

• MarcoM
Op woensdag 12 december 2001 21:57 schreef JeanLucPicard het volgende:
Zeker in quake 3... schiet eens met de shotgun voor de lol, of met de plasmagun, of met de rocketlauncher, etc.
In colin mcrae ziet het er helemaal niet meer uit, ballistics ook niet, Avp2 in de mist, enzovoorts.

Qua performance maakt het hier echt geen ruk uit., hooguit 10 fps minder ofzo. Ik speel ook altijd elk spel op 32 bits kleur. Vroeger deed ik dat niet, maar als je eenmaal 1 dagje met 32 bits kleur speelt, dan zal je de volgende dag afvragen hoe je in hemelsnaam in 16 bits kleuren had kuunnen spelen :) .
Daar ben ik het niet mee eens. Racegames zijn over het algemeen zwaarder voor je systeem dan FPS. In RT merk je het heel duidelijk als je alles op high en 32 zet. Dan zit je rond de 15 fps en daar krijg je zwaar koppijn van.

Het ligt dus ook aan spel wat je doet.

marco

• Damian
  • Laatst online: 05-02 12:25

Damian

Insane Obtrusion

Op donderdag 13 december 2001 13:03 schreef MarcoM het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Racegames zijn over het algemeen zwaarder voor je systeem dan FPS. In RT merk je het heel duidelijk als je alles op high en 32 zet. Dan zit je rond de 15 fps en daar krijg je zwaar koppijn van.

marco
Zet niet elke keer je naam eronder!! lees de Faq!!!

Ennuh,

Ik speel zelf ook alles onder 32 bit kleur, Inderdaad zien de kleurovergangen er een stuk beter uit, en rook ziet er ook een stuk beter uit. Ik vond RTCW er gewoon niet uitzien in 16 bit kleur. Ennuh, het feit dat ik een Geforce 3 heb, zal ook wel meehelpen :) :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Webgnome
  • Laatst online: 20:36
zit niet zo te zeiken over die naam eronder... dat je je daar aan stoort...

Strava | AP | IP | AW

• pica
  • Laatst online: 30-01 15:58
Op donderdag 13 december 2001 13:03 schreef MarcoM het volgende:

[..]

marco
RT?

Steam

• MarcoM
Op donderdag 13 december 2001 14:45 schreef JeanLucPicard het volgende:

[..]

RT?
Rally Trophy, een nieuw rally spel met oude auto's. Daarin merk je heel duidelijk een afbreuk in de fps in 32 bit. 16 bit ziet er overigens in dit spel het zelde uit. Alleen graphics met geleidelijke overgangen in kleur gaan fout (that is een beetje trapsgewijs).

zonder naam deze keer. (tsja ik nou eenmaal meer te doen dan de faq te lezen)

• Boesjke
  • Laatst online: 13:22

Boesjke

Excellent!!

Ik zie het ook meestal wel als ik een spel speel, en dan zie je het inderdaad altijd het beste aan de lucht...
Deze loopt in 16 bit eigenlijk niet vloeiend over en in 32 bit wel...

Neen

• buzz
  • Laatst online: 03-02 19:32
Op donderdag 13 december 2001 14:54 schreef MarcoM het volgende:

[..]

zonder naam deze keer. (tsja ik nou eenmaal meer te doen dan de faq te lezen)
Fijn dat we er weer iemand bij hebben die hem gelezen heeft.

• MarcoM
Op donderdag 13 december 2001 16:04 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Fijn dat we er weer iemand bij hebben die hem gelezen heeft.
lekker nuttige bijdrage :r
dat staat namelijk ook in de faq. je moet iets nuttigs bijdragen!

Verwijderd

Dat noemen ze humor ! ;)

• Sheik
Op donderdag 13 december 2001 16:09 schreef MarcoM het volgende:

[..]

lekker nuttige bijdrage :r
dat staat namelijk ook in de faq. je moet iets nuttigs bijdragen!
Nuttige bijdrage dude :r :r |:( :r :r

Just joking, welkom op GOT :D

Maaruh, zoals ik eerder zei....ik wil screenies!! Screenshots die me echt duidelijk laten zien dat 16bit NOT DONE meer is :)

• Hoyden
  • Laatst online: 20:58
Tis toch best wel belangrijk hoor, dat je tijdens een potje kwakken (q3) tijdens de flitsende actie de muren etc. net iets scherper ziet :D

Ik vind het bull, ik gebruik altijd 16bits, verschil zie ik niet. Ik let er niet op.

• Fuelke
  • Laatst online: 21:44

Fuelke

Forza Ferrari

Bit Depth
The bit depth refers to the number of bits of precision for the color and z-values associated with each pixel on the screen. More bits of precision improve the visual realism and accuracy of the rendered frame.
The two most common bit depths in modern graphics hardware are 16 bits and 32 bits. Each of these values can be associated with color or z-values. 32-bit color (for example) typically is used to represent red, green, blue and alpha (or transparency) values with up to 8 bits per component, or 256 values for each of those components. A 32-bit z-value is typically allocated as 24 bits of z precision
(or depth precision) and 8 bits of stencil or mask precision.

(Nvidia Technical Brief - GeForce3: Lightspeed Memory Architecture)

Analoog betekent dat 16 bits kleuren slecht een waarde van 4 bits per component (red, blue, green of alpha) kunnen hebben. Vandaar het verschil. Zal later eens zoeken naar screenies (na het eten that is)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 08:58 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Maar jouw monitor is ook echt wel ff een stukje groter waardoor je wel ff iets meer van het detail ziet,
Uiteraard. Maar daar heb ik dan ook voor gekozen. En dus een videokaart er bij die gemaakt is voor 32 bit. De Radeon.

16 bit is gewoon out-of-date. Wist je dat TV-beelden ook 16-bit zijn? Je kunt het zien bij subtiele overgangen. Niet vloeiend. En dat zie je bij 16-bit games dus ook.

En idd, met een moderne videokaart is het gewoon onzin om voor 16-bit te kiezen.

• MarcoM
Op donderdag 13 december 2001 20:57 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

En idd, met een moderne videokaart is het gewoon onzin om voor 16-bit te kiezen.
niet helemaal waar. In sommige games zijn zeer veeleisend voor de kaart. Q3 is dat zeker niet (meer). Rally Trophy is dat wel. Probeer het maar eens.

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-02 09:49
Ik heb nog altijd voodoo3 dus geen 32 bit... maar ik mis niets omdat ik niet beter weet zegmaar :o

• Captain Pervert
Op donderdag 13 december 2001 03:25 schreef GambitRS het volgende:
jezus, jullie begrijpen het geloof ik niet helemaal. Ik durf te beweren dat als je je textures zelf maakt en dus niet 32bit geoptimaliseerde textures van q3a en deus ex gebruikt je geen kleurovergangen gaat zien in de lucht enzo. 16bits lelijk? lol, ik geloof dat je nog nooit Jedi Knight hebt gespeeld en je eerste pc een 1ghz bakbeest was.
Helemaal mee eens.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
32bits rules!!!!

ja ik draai ALLES in 32bit, zie sign, kyro2 heeft een "inwendige" component die alles al in 32bit rendert!

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 22:32 schreef MarcoM het volgende:

[..]

niet helemaal waar. In sommige games zijn zeer veeleisend voor de kaart. Q3 is dat zeker niet (meer). Rally Trophy is dat wel. Probeer het maar eens.
Niet iedereen draait een Nvidia kaart. Met z'n bijbehorende lelijke 2D. (ja dat vind ik ja) Ik heb een Radeon en die is gemaakt voor 32 bit. 16 bit en 32 bit is bijna even snel.

Verwijderd

Net of een gf3 ti500 of 200 niet gemaakt is voor 32bit :?

• ge-flopt
Op vrijdag 14 december 2001 14:38 schreef Flipke het volgende:
Net of een gf3 ti500 of 200 niet gemaakt is voor 32bit :?
He Ukkie ;) het gaat hier ook niet speciek on een GF3 maar in het algemeen.... CU zo!!
Pagina: 1