ip verhuizen van server A naar B

Pagina: 1
Acties:

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:11

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Wij hebben meerder servers in een colocatie staan bij Level 3, nou willen we een ipadres verhuizen van server A naar server B. Werkt prima zo lijkt 't. Vanaf server A kan ik gewoon pingen naar de het ip adres op de nieuwe server. Maar van buiten af (internet) niet. Nou schijnt de router van Level 3 dat te cachen welke macadres op wel ik zit ofzo (ARP geloof ik?). Kan ik zo'n cache refresh forcen ofzo? want die site op dat ip adres is nu niet van buiten te benaderen terwijl het 't prima doet (intern dan).

Ik zat zelf te denken om misschien vanaf de nieuwe server een ip pakketje naar buiten te sturen vanaf dat nieuwe ip adres? hoe doe ik dat? die server heeft meerdere ip's en standaard verzend ie vanaf een andere ip. Iemand een idee?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Kom op mede tweakers... Ik heb een klein beetje een probleem... Niet nu gelukkig maar ik moet nog andere ip's verhuizen die niet 3 uur down mogen zijn.

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

mischien heel even de switch uit het stopkontactje trekken en er weer indoen. Normaal moet de switch dit zelf doen.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Helaas kan ik zelf niet bij de switch.... En het moet eigenlijk ook op afstand gebeuren.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

heb je je default gateway wel goed staan op de nieuwe server . Want als je wel van A naar B kan pingen is Ip in orde. Waarschijnlijk zitten A en B in hetzelfde subnet dus weet B hoe hij A moet bereiken dmv van een connected network.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Dat is het helaas ook niet.
Die gasten van level 3 geven 't zelfs toe, maar een oplossing bieden ho maar.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
wat staat er dan precies bij je in je arp-tabel??? (effe opvragen met arp -a) dan kun je zien of je bij je mac-adres wel het juiste ipadres zit.....)anders zou een reboot van je switch inderdaad een oplossing kunnen zijn. Je moet de arp-tabel ook kunnen laten refreshen ja......weet niet zo direct meer hoe, maar zou niet nodig moeten zijn. By default gebeurt dit dacht ik elke 60 seconden.....

iRacing Profiel

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het probleem zit hem niet in de eigen arp tabel maar in de arp tabel van de router. Ik heb het idee dat ze daar eenzogenaamde level drie switch hebben staan. Ja die bestaan echt normale switches werken op level 2 (osi talk) Maar ik heb een desperate oplossing plug gewoon de netwerkkaart van de oude server in de nieuwe server met de kabel die ook al in die netwerk kaart zat. Op deze manier geen geziek met andere macadressen enzo.
Ik vind en echt waardeloos van level 3 dat ze dit niet anders op kunnen lossen
ARP tabel entries blijven overigens veel langer geldig dan 60 seconden hoor zou wat worden op een netwerk als er om de 60 seconden voor elke host een broadcast wordt gestuurd op zoek naar een mac adres

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Maar ik heb een desperate oplossing plug gewoon de netwerkkaart van de oude server in de nieuwe server met de kabel die ook al in die netwerk kaart zat.
Is helaas niet mogelijk, er blijven nog ip's achter op die server dus dan krijgen we daar weer gezeur mee. Bovendien zitten de NIC's geïntereerd op het moederbord.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wat jeook nog kan dien is even die netwerk kabel in een ISDN kastje (NT1) stoppen blaas je gerandeerd die switch op moeten ze hem wel uit zetten >:).
Tja dan zou ik het ook niet meer weten. Gewoon eisen dat die gasten je helpen je connectivity te herstellen anders niet betalen je betaalt vast een leuk bedrag voor dat hosten

Verwijderd

Kun je inloggen op dat ding? Zo ja, heb je ook admin password? Dan kun je "clear arp-cache" doen.
Anders wordt het lastig...

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 13:35 schreef Karam het volgende:
Kun je inloggen op dat ding? Zo ja, heb je ook admin password? Dan kun je "clear arp-cache" doen.
Anders wordt het lastig...
Helaas... Als ik dat had..........

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Maar is het niet mogelijk om een bepaalde ip actie te ondernemen naar buiten toe vanaf een bepaald ip adres? Bijv de server heeft ip .1 en .2 als ik standaard een telnet naar buiten doe ziet de andere server ip .1 maar kan ik niet forcen dat ik .2 heb naar buiten toe?

Misschien als ik namelijk naar buiten ga met het net verhuisde ip adres denkt die router wel van: hé dat ip zat net nog op die andere server, ach laat ik m'n arp tabel maar eens updaten.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

waarom verwijder je dat .1 adres dan niet ff wel zo makkelijk. Ander sff een fake adres er in zetten. Let wel op als je dat doet. Want voor dat je het weet ben je je server kwijt :-)
Pagina: 1