Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Zoek eens wat info daarover, is wijd verspreid WINXP en netbeui ....
Netbeui wordt standaard namelijk niet meer ondersteund door XP. Er staat wel een addon directory op de XP CD. Vanaf daar kun je de XP Netbeui toevoegen.
Ja oke maar toen ik nog 2 computers met 2k gebruikte werte NetbEUI ook perfect en het moet toch gewoon werken . Kan je wel een ander protocol gaan nemen maar netBEUI zou gewoon moeten werkenOp woensdag 12 december 2001 14:22 schreef kieskes het volgende:
Waarom NetBEUI ?
TCP/IP werkt ook goed, zoniet beter
Natuurlijk heb ik dat gedaan ... Dat was wel heel stom geweest he .. NEe ik heb het netbEUI protocol wel geinstaleerd staan ....Heb je een upgrade gedaan?
Netbeui wordt standaard namelijk niet meer ondersteund door XP. Er staat wel een addon directory op de XP CD. Vanaf daar kun je de XP Netbeui toevoegen.
Nou ik hoop dat iemand nog een IDtje heeft
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Het werkt wel als je een ander protocol installeerd?
Netbeui is sneller als TCP/IP.Op woensdag 12 december 2001 14:22 schreef kieskes het volgende:
Waarom NetBEUI ?
TCP/IP werkt ook goed, zoniet beter
Ik zei toch niet dat er iets mis mee is ??? Ik bedoelde dat netbEUI niet standaard in XP zit dus als je netbEUI niet instaleerd ( of "upgrade" zoals jij het noemt ) hij het natuurlijk nooit doet ??Op woensdag 12 december 2001 15:51 schreef Joop het volgende:
Ik zou niet weten wat er mis is met een upgrade maar goed.
Het werkt wel als je een ander protocol installeerd?
[..]
Netbeui is sneller als TCP/IP.
Ik bedoelde of de installatie van XP een upgrade was vanaf een ouder OS. Dan zou het namelijk kunnen zijn dat dus oude NETBEUI dll's/vxd's waren blijven hangen. En dan had het waarschijnlijk wel nut om het handmatig opnieuw vanaf de XP CD toe te voegen. Maar goed dat is dus niet het geval.
Werkt het wel met een ander protocol? Kortom, weet je zeker dat netbeui de oorzaak van de problemen is of zou het ook aan iets anders kunnen liggen. (Verkeerde workgroup, kabel niet aangesloten,
Ow nee het is geen upgrade van XP .. Euhm ik moet morgen ff proberen of ie het met Tcp/ip wel doet.. ?? Maar de werkgroep is iig wel goedOp woensdag 12 december 2001 22:02 schreef Joop het volgende:
Ok, misverstand
Ik bedoelde of de installatie van XP een upgrade was vanaf een ouder OS. Dan zou het namelijk kunnen zijn dat dus oude NETBEUI dll's/vxd's waren blijven hangen. En dan had het waarschijnlijk wel nut om het handmatig opnieuw vanaf de XP CD toe te voegen. Maar goed dat is dus niet het geval.
Werkt het wel met een ander protocol? Kortom, weet je zeker dat netbeui de oorzaak van de problemen is of zou het ook aan iets anders kunnen liggen. (Verkeerde workgroup, kabel niet aangesloten,enz..)
Toch zijn ze niet echt meer nodig, TCP/IP werkt goed genoeg.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ja dat klopt ze staan op de windows XP cd-rom en daar heb ik ze ook allang vanaf gehaald en geinstaleerd alleen hij ziet op geen enkele manier die andere computer .. BTW netbEUI is sneller dan tcp/ip ...Op woensdag 12 december 2001 23:59 schreef jelmervos het volgende:
Volgens mij staan ze gewoon op de Windows XP CD-ROM. Maar dat zijn wel dezelfde drivers als voor Windows 2000.
Toch zijn ze niet echt meer nodig, TCP/IP werkt goed genoeg.
Ik ben het meet je eens dat Netbeui sneller is (zie boven), en (meestal
Het mooie van NetBEUI is dat het niet routable is en dus niet zichtbaar van buitenaf. Als je NetBEUI en TCP/IP naast elkaar installeert en de bindings zo aanpast dat file & printer sharing alleen aan NetBEUI gekoppeld is en niet aan TCP/IP, kun je nooit last krijgen van hackers die vanaf internet op je file system proberen te komen.Op donderdag 13 december 2001 12:20 schreef Joop het volgende:
Maar waarom zou je al die moeite doen als TCP/IP ook prima werkt, bijna even snel, en je hebt het toch nodig om op internet te komen. Dat betekend dus dat je 2 protocollen tegelijk moet hebben geinstalleerd, en dat kost je dus ook weer iets van de snelheid die je kreeg door Netbeui te gebruiken.
Dit kan natuurlijk ook met een goed geconfigureerde firewall, maar op deze manier is het wel zo makkelijk
Alternatief: gebruik het IPX-protocol (is wel routable, maar niet via internet bereikbaar), dit wordt nog wel door Windows XP ondersteund.
Zo ja, dan is het een browsing probleem. Dan kun je eens kijken naar de settings onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Browser\Parameters misschien dat je daar iets vind. Al blijft het dan wel vreemd dat het met TCP/IP wel werkt.
Vreemd, mijn netwerk draaide standaard ook niet onder WinXP, maar nadat ik netbeui van de cd-rom had afgehaald en volgens de instructies naar de mappen had gekopierd draaide het als een tierelier. Maar omdat ik al vernomen heb, dat ze netbeui helemaal niet meer willen gaan ondersteunen, ben ik op zoek naar oplossingen om mijn netwerk dus wel onder een ander protocol te laten draaien. Anyone?Op donderdag 13 december 2001 19:57 schreef IbBeLz het volgende:
Nou ik heb net ff TCP/ip ingesteld en dat werkt wel . Ik vind dit echt een beetje vreemd ik vind het netwerk nu btw ook een stuk langzamer![]()
![]()
. Iemand toch nog een ID waar dat NEtbEUI prob zit ??