statief voor digicam

Pagina: 1
Acties:
  • 4.315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een 1 poot statief (of hoe je zo'n ding ook noemt) voor mijn digicam wie weet waar ik die kan kopen heb weleens geïnformeerd maar kon er nergens 1 vinden, ik wil wel een lekkere kleine hebben (dus inschuifbaar) om mee op reis te nemen

*heb al via de search geprobeerd maar daar was niks over een 1 poot statief te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Laatst is hier zoiets voorbij gekomen, maar als je een klein statief zoekt moet je es bij de mediamarkt langsgaan of een grote foto/video zaak ofzo. Er zijn genoeg 3-poters die je in je rugzakkie kan stoppen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:11

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Je zou idd eens bij de mediamarkt, kijkshop of bij een fotozaak moeten kijken. Zelf heb ik een driepootstatief voor de digitale videocamera bij de kijkshop vandaan die ik ook gewoon in de rugzak kan stoppen. Ik denk dat je voor die enkelpoots-statief wel naar een fotozaak toe moet gaan, zelf heb ik ze nog nooit in de winkel zien liggen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/peedjeeh/statief.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/peedjeeh/statief2.jpg

Ingeklapt is deze statief 53 cm lang.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op woensdag 12 december 2001 15:42 schreef PeeDjeeH het volgende:
Je zou idd eens bij de mediamarkt, kijkshop of bij een fotozaak moeten kijken. Zelf heb ik een driepootstatief voor de digitale videocamera bij de kijkshop vandaan die ik ook gewoon in de rugzak kan stoppen. Ik denk dat je voor die enkelpoots-statief wel naar een fotozaak toe moet gaan, zelf heb ik ze nog nooit in de winkel zien liggen.
Dan wil ik wel weten wat voor rugzak je hebt zeg.... Lijkt me een flinke gadget.
[afbeelding][afbeelding]

Ingeklapt is deze statief 53 cm lang.
De mijne ziet er ook zo uit, maar dan 51cm ingeklapt (Een ixus op een statief is GEEN gezicht, maar wel mooie foto's, ik kan nu een 360' pano van 26 plaatjes maken binnen 2 minuten ;) )

En dat voor maar 75 piek bij de mediamarkt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

75???.. mwoah.. valt mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op woensdag 12 december 2001 16:16 schreef NegoDudE het volgende:
75???.. mwoah.. valt mee
Duur?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 18:11

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Op woensdag 12 december 2001 16:15 schreef athlonkmf het volgende:

Dan wil ik wel weten wat voor rugzak je hebt zeg.... Lijkt me een flinke gadget.
Gewoon en normale rugzak, zo'n ding die je normaal ook voor school zou gebruiken.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou in iedergeval bedankt zal nog eens rondkijken,

maar mediamarkt?? ik woon bij arnhem en de dichtsbijzijnde is in Amsterdan ofzo.
En in mijn schoolrugzak past echt nooit een statief van een halve meter

Verwijderd

Hmmz, 75 piek, zijn ze niet goedkoper? Heb wel gemerkt dat de foto's een stuk beter van kwaliteit worden.. thnx voor de info zal s in leeuwarden kijken voor statief

• kmf
  • Niet online

kmf

Op donderdag 13 december 2001 18:46 schreef Binne het volgende:
Hmmz, 75 piek, zijn ze niet goedkoper? Heb wel gemerkt dat de foto's een stuk beter van kwaliteit worden.. thnx voor de info zal s in leeuwarden kijken voor statief
Nog goedkoper? Ik vind het al heel goedkoop. Er zijn ook van 50 piek geloof ik, maar je kan toch beter voor betere kwaliteit gaan vinnik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de kijkshop zag ik er een van 19,99 ! ga toch maar eens kijken wat dat voor iets is, zal wel bagger zijn maar je weet nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 juli 2003 @ 13:52:
bij de kijkshop zag ik er een van 19,99 ! ga toch maar eens kijken wat dat voor iets is, zal wel bagger zijn maar je weet nooit...
Hmm, ben je al zo lang op zoek?
Maareh, de Kijkshop verkoopt heel veel goede spullen hoor, dus flamen hoeft ook niet zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Je moet wel oppassen moet "goedkope pongels".. Als je er een koopt; controleer dan of alles recht staat, en je cam er stabiel opstaat.. anders heb je er nog geen hout aan...

Controleer ook even de klemmen (die klemmetjes waarmee je de schuifpootjes vastzet) of die niet echt gemakkelijk los klappen.. ben je een foto aan het maken, klapt je tripod in; ook niet echt handig..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 13:52:
Idd, die heb ik ook gezien. Weet alleen niet of het was is :)

Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS101868g.gif
STATIEF LUXON
Artikelnr. 101868

Pro 1

Aluminium.

Hoogte min. 53 cm., max. 134 cm.

Geschikt voor foto- en videocamera.

Verticaal en horizontaal te bewegen.

Waterpas.

Met vloeistof gevulde kop om precies
het object in te kunnen stellen.
Poten met anti-slip en rubberen
dopjes.
Incl. draagtas.

€ 19,99

Binnenkort weer verkrijgbaar
Ze zijn der nu niet dus

[ Voor 45% gewijzigd door GGS_206 op 04-07-2003 14:08 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelkast schreef op 04 juli 2003 @ 13:53:
[...]

Maareh, de Kijkshop verkoopt heel veel goede spullen hoor, dus flamen hoeft ook niet zo :(
}:O
flamen? ik zeg net dat ik er snel eens langs ga om te checken of t wat is! ik heb helemaal nix tegen de kijkshop, maar bij statieven van 1,35 m voor minder dan 20 euro hou ik mn reserves als je 't niet erg vindt...

shit, hij is uitverkocht momenteel. zijn er mensen met dat statief>?

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

koelkast schreef op 04 juli 2003 @ 13:53:
[...]

Werk je daar ofzo?
Een beetje een overdreven reactie, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

oh toevallig! ik ben ook op zoek naar zo'n monopod! Iemand een goed adres?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Jur schreef op 04 juli 2003 @ 14:55:
[...]

Werk je daar ofzo?
Een beetje een overdreven reactie, imho.
Waarom? Ik heb zelf vrij goede ervaringen met de kijkshop. Je hoeft toch niet gelijk bij een bedrijf te werken om er goede ervaringen mee te hebben. Dat vind ik dus pure kul :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

koelkast schreef op 04 July 2003 @ 16:00:
[...]

Waarom? Ik heb zelf vrij goede ervaringen met de kijkshop. Je hoeft toch niet gelijk bij een bedrijf te werken om er goede ervaringen mee te hebben. Dat vind ik dus pure kul :/
Als je goed had gelezen ging het niet om de Kijkshop, maar om het feit dat een goedkoop statief slechter is dan een duur statief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

jongens, als jullie willen klagen over de kijkshop, doe dat dan even ergens anders. Hou het ontopic.

Ik heb trouwens nu verschrikkelijk veel spijt dat ik m'n statief in Nederland had gekocht. Tijdens m'n vakantie kon ik een betere kopen voor 10% van de prijs.... Ik had toen maar gelijk even een extra ministatief en een monopod gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even tussendoor: waarom een monopod? een tripod lijkt me stabieler, of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

een tripod is niet altijd handig. Geeft je weinig bewegings vrijheid. Bijvoorbeeld als je in een club filmt heb je alleen maar een stabiele ondergrond nodig. een monopod is dan perfect. liefst met draaibare kop.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

ff een vraagje: hoe houdt zo'n monopod je camera dan stabiel? het lijkt mij dat een stevige houding vanuit je handen hetzelfde resultaat moet geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSP schreef op 04 July 2003 @ 17:26:
ff een vraagje: hoe houdt zo'n monopod je camera dan stabiel? het lijkt mij dat een stevige houding vanuit je handen hetzelfde resultaat moet geven!
Je camera rust gewoon op die poot en je hoeft hem alleen nog maar een heel klein beetje vast te houden om te zorgen dat ie niet omvalt. Je hoeft zelf het gewicht niet te dragen waardoor hij niet gaat bewegen, maar voor echt goede foto's met hele lange sluitertijden enz, waar je niet vaak hoeft te verplaatsen, is een normale drie-poot beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Ik vind het sowieso jammer dat je (bijna) altijd bewogen foto's krijgt met een hoge sluitertijd, zelfs met een hogere ISO waarde krijg je meestal het publiek er niet erg scherp op. maar zo'n monopoot is idd wel erg handig voor dat soort situaties, zelf ga ik dit jaar naar de Jura (veel watervallen etc) en daar wil ik toch ook wel mooie lange sluitertijd foto's van maken, dus misschien nog even kijken voor een leuk statiefje voor op reis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Een monopod is bedoeld als je geen ruimte of tijd hebt om een drie+pootstatief op te zetten, maar toch enigszins stabiele foto's wilt maken, dan is een monopod perfect. Op z'n snelst kan ik een driepootstatief in 15 secondes uitzetten. Een monopod heb ik in 3-4 seconden klaar.

UIteraard is een monopod ook veel handzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben even naar de kijkshop in roosendaal geweest, maar ook daar hadden ze dat luxon-statief niet meer.... Mij werd verteld dat het nog wel 6 weken kon duren en bij www.digicamshop.nl kan ik hem ook niet meer in het assortiment terugvinden terwijl ze hem daar wel hebben gehad... FF verder kijken maar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Wees eens creadoe, als je eens kijkt in de kofferset van een Dremel, zoals die een paar weken geleden is verkocht bij de Aldi, dan zie je daar een snoergeleider inzitten.
Dit ding kan met de schroefdraad die er opzit, presies in de onderkant van de Cam, en de poot kan met 3 "antenne"delen uitgeschoven worden en ook nog vastgedraaid, zodat ie niet meer naar beneden zakt.
Misschien heb je zelf zo`n ding nog ergens liggen terwijl je het niet eens weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als je de poten van een 3poot niet uitklapt... dan heb je ineens een monopod ! TADAA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-09 09:14
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 19:35:
en als je de poten van een 3poot niet uitklapt... dan heb je ineens een monopod ! TADAA!
het is geweldig mike! :) ;)

ik heb nu zo een mini geval dat bij m`n webcam zat (zo een zeg maar: http://www.digicamshop.nl/image.php?id=2474). Niet echt altijd bruikbaar dus... misschien ook maar eens kijken voor zo een tripod :)

[ Voor 9% gewijzigd door marteltor op 04-07-2003 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
http://www.fotokonijnenberg.nl/ heeft ook mooie redelijk goedkope tripods!
van het merk Velbon al voor 24 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
marteltor schreef op 04 July 2003 @ 23:10:
[...]

het is geweldig mike! :) ;)

ik heb nu zo een mini geval dat bij m`n webcam zat (zo een zeg maar: http://www.digicamshop.nl/image.php?id=2474). Niet echt altijd bruikbaar dus... misschien ook maar eens kijken voor zo een tripod :)
hehe die heb ik ook bij me webcam .. maar als ik me cam erop schroef zakt ie door z'n pootjes (gek eh, met zo'n zware Olympus E10 :Y))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
G-PHREAK schreef op 05 July 2003 @ 00:51:
[...]

hehe die heb ik ook bij me webcam .. maar als ik me cam erop schroef zakt ie door z'n pootjes (gek eh, met zo'n zware Olympus E10 :Y))
mijn s30 staat er prima op :) hoeveel weegt zo een e10 dan niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Maar om eens terug te komen op de eenpoot-statieven :)

Bij steenweg in Utrecht ligt er eentje in een vitrine ergens, misschien hebben ze er echter nog wel meer. In Utrecht, tussen de winkels van Paradigit en Computerland, zit een hele goede fotozaak, die heeft ook een eenpoot, waar je zelf een kopje bij kunt uitzoeken. Deze eenpoot heb je vanaf zon 110 Euro :)

Ik heb zelf 2 driepootsstatieven:
1. Supercheao modelletje, lekker licht, maar niet stevig. (Kostte ook maar 35 euro)
2. Kenlock statief, inmens zwaar, inmens stevig en inmens duur ook helaas.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

De Vanguard Lite 1 is ook een erg leuk ding, alleen kan ik 'em nergens in Nederlande online-shops vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
marteltor schreef op 05 July 2003 @ 16:06:
[...]

mijn s30 staat er prima op :) hoeveel weegt zo een e10 dan niet?!
meer dan een kilo :Y)
heelijk stabiele cam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik heb vanmiddag bij mijn opa een 30 jaar oud Velbon ME-2 statief opgehaald. :)
Zo worden ze tegenwoordig echt niet meer gemaakt, zelfs volledig uitgeschoven nog steeds super stabiel. (vroegah...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

mooie lichte (340 gram) monopod gekocht in amsterdam bij combi foto chic (nieuwendijk 194) 50 euro. zie http://www.holga.net/prod...opod+0741/products_id/310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Ik heb gister zo'n Luxon 3poots gekocht het is wel het minimale onder de statieven maar voor een beginner zoals ik is het toch wel fijn, kreeg er een mooie reistas bij en een opbergtas voor m'n G3, tezamen voor 30 euro, toch een fijne ruil dacht ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=188405
Een oude van m`n vader (nooit gebruikt!). Die is nu dus van mij :P
(dat die foto zo slecht is komt doordat ik op 20 cm scherpgesteld had en enorme compressie gebruikt heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Hoe hoog is ie maximaal? die van mij haalt ongeveer 130cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Zie hier het 30 jaar oude wondertje:

Afbeeldingslocatie: http://www.de-haan.nu/files/php/uploads/PICT1455.jpg

De poten zijn door een, voor die tijd, geniaal draai/klem systeem uit te schuiven, en dan zitten ze echt muurvast.

:)

edit:
Ik zie nu dat de spiegel wel eens schoon gemaakt mag worden, en dat het zelfontspannerlampje (scrabble?) nog brand als de foto gemaakt wordt.

[ Voor 62% gewijzigd door Jur op 06-07-2003 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Jur schreef op 06 July 2003 @ 19:09:
Zie hier het 30 jaar oude wondertje:

[afbeelding]

:)
ziet er oerdegelijk uit idd..! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
RSP schreef op 06 July 2003 @ 17:21:
Hoe hoog is ie maximaal? die van mij haalt ongeveer 130cm
ik heb het eens even gemeten, het hoogste punt dat de camera kan staan is 1 meter en 36,5 cm :) (dus 1,36m). Lang genoeg vind ik (helemaal omdat het weer zo een verrassing van zolder is; oh hebben we zo een ding? :D).
Hij weegt 775 gram, dus ik moet hem nog even zonder dat de ouders het weten mee zien te nemen naar de usa, anders komt er gezeur over gewicht enzo :P

[ Voor 18% gewijzigd door marteltor op 06-07-2003 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

zo heb ik wel eens een projectiescherm gevonden (wel op 4:3 formaat maargoed)
nee 't is een lekker ding hoor ik hoop dat de mijne zich ook in frankrijk goed gedraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

29 euro bij de mediamarkt. nog behoorlijk stabiel ook, 142 cm, en verstelbaar in alle richtingen.

Afbeeldingslocatie: http://img.villagephotos.com/p/2003-7/263826/stat2600.JPG[/]
Afbeeldingslocatie: http://img.villagephotos.com/p/2003-7/263826/stat600.JPG[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik heb net de Velbon CX-mini binnen gekregen. :9~
Hij is superklein (30cm) en heeft een maximale hoogte van 64cm.
Kost ook maar €23,- bij Konijnenberg. :)
Er zit zelf een tas bij. :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.aster-foto.com.pl/img/65/6514672_1.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Jur op 28-07-2003 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst deze tripod gekocht voor bij mijn Canon Powershot A 70:
Sony VCT-MTK
Afbeeldingslocatie: http://www.sonyproductinformatie.nl/pictures/detail/VCTMTK.jpg
Het dingetje is niet uitgeschoven ongeveer 12 cm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
ik heb een compacte statief, je kan het in elkaar schuiven, dan is het slechts 18cm lang en lichtgewicht, je kan het gewoon in je tas meenemen...
uitgeschoven is dat ding 18 t/m 120cm, mooi toch?
enige nadeel is dat het niet zo stevig is, dus beetje zware camera en dan op vertikaal dan flikkert het ding om...
ik had die bij de lokale fotoboer gekocht, nebo... voor slechts 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:30
Hier wat pics van mijn A70 op het Luxon statief van de Kijkshop. Vorige week gekocht voor € 19,99 en als eerste statief ben ik er dik tevreden mee. Mooi stabiel en met de kleine waterpas kun je 'm precies horizontaal of verticaal zetten.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/walraven/statief/statief1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/walraven/statief/statief2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/walraven/statief/statief3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/walraven/statief/statief4.jpg

Edit: er zit ook een draagtas bij en de pics zijn gemaakt met mijn ouwe HP618

[ Voor 9% gewijzigd door baldbelow op 01-10-2003 12:34 ]

Verwijderd

kan iemand foto's van z'n Kijkshop statief van 19,95 plaatsen?? die die hier staan doen het al niet meer. ..

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[GT] -> [FG]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:32:
kan iemand foto's van z'n Kijkshop statief van 19,95 plaatsen?? die die hier staan doen het al niet meer. ..
Topic van anderhalf jaar oud omhoog voor een paar plaatjes
die ook gewoon op www.kijkshop.nl staan B) :D

[ Voor 3% gewijzigd door JvdW op 17-02-2005 18:22 ]

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Overigens staat er op www.inkoopacties.net nu ook een statief inkoop actie. Misschien nog een idee voor een aantal mensen die een statief zoeken :)

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:32:
Ik heb het statief en ben er erg tevreden over.
Foto's staan zoals gezegd wel op kijkshop.nl. Het is niet een statief voor dagelijks gebruik, maar zo nu en dan is het erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
dadj schreef op vrijdag 04 juli 2003 @ 15:35:
oh toevallig! ik ben ook op zoek naar zo'n monopod! Iemand een goed adres?
Ja. (Ook voor de TS trouwens.)

hpr@crown-group.demon.nl

Crown Fotografie. (Verkoopt via mail, heeft geen website.) Neem contact met hem op, en vraag naar de Canon monopod 100. Die kost 49 euro. Dat is een heel stevige monopod, vergelijkbaar met de goedkopere Manfrotto, maar dan met ingebouwd balhoofd. De Manfrotto kan verschillende balhoofden erop geschroefd krijgen, die van de Canon zit vast. De monopod is echter geschikt voor een 10D+400mm telelens (samen 3 kg), dus hij zal zeker voldoen voor kleinere camera's.

Wat betreft GOEDE monopods heb geen betere gezien voor dit geld. Crown raadde me die monopod aan toen ik om info vroeg (ik wilde een eenvoudig model; 90 euro voor de poot en nog 120 voor een balhoofd vond ik... minder aantrekkelijk.) Ik was blij verrast toen ik het ding thuis kreeg; het was EXACT wat ik zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 15:28
GGS_106 schreef op vrijdag 04 juli 2003 @ 14:04:
[...]

Idd, die heb ik ook gezien. Weet alleen niet of het was is :)

[afbeelding]

[...]

Ze zijn der nu niet dus
Heb deze gisteren gekocht bij de kijkshop (Enschede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik vraag me af welke statieven de mensen met een zwaardere camera gebruiken. Ik heb het dan over camera's zwaarder dan een kilo (bijv. dSLR + lens).

Ben namelijk op zoek naar een stabiele tripodje voor mijn cam + lens + flitser = ongeveer 1.7kilo. moet ongeveer 1.50m of hoger kunnen worden. Ik weet weinig van statieven en weet dus niet in welke prijsklasse ik ongeveer zou moeten kijken. Ben al naar de mediamarkt geweest, maar de informatie die ze je daar geven is minimaal. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

gium schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:36:
Ik vraag me af welke statieven de mensen met een zwaardere camera gebruiken. Ik heb het dan over camera's zwaarder dan een kilo (bijv. dSLR + lens).

Ben namelijk op zoek naar een stabiele tripodje voor mijn cam + lens + flitser = ongeveer 1.7kilo. moet ongeveer 1.50m of hoger kunnen worden. Ik weet weinig van statieven en weet dus niet in welke prijsklasse ik ongeveer zou moeten kijken. Ben al naar de mediamarkt geweest, maar de informatie die ze je daar geven is minimaal. :(
Als je een (dure) dSLR camera hebt, koop dan aub geen statief bij de mediamarkt maar bij een goede fotowinkel :)

De Manfrotto 390B is een heel goed statief: http://www.fotoflits.nl/i...c854f2bec367067c19fbc31a5

Verder heb ik ook een Berlebach houten statief (wel wat zwaarder, maar heerlijk stabiel). Deze kostte iets van 250 euro:

Afbeeldingslocatie: http://www.berlebach.de/inhalte/produkte/stative/report/12040c_gross.jpg

Suc6! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Wacky op 08-06-2005 19:31 . Reden: fototje bijgezet ]

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 22:01

breinonline

Are you afraid to be known?

gium schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:36:

Ga inderdaad naar een fotozaak. Kijk naar een goed merk (manfrotto, giotto, gitzo, vanguard of velbon) en bedenk: hoe zwaarder, hoe stabieler. Helaas geldt ook, hoe zwaarder hoe duurder. Reken zeker op een euro of 100. Een goede tip is nog: struin de 2e hands sites af, mensen zetten nog wel eens goede statieven te koop, tegen een fijne prijs.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Ik gebruik een Manfrotto 190DB met een 141RC 3weg kop. Kan maximaal 5kg hebben. Max hoogte 145cm, maar das zonder kop. Die voegt nog eens 12cm toe.

[ Voor 31% gewijzigd door Acid_Burn op 08-06-2005 20:26 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:45

-Stef-

Slainthe!

Ik heb inmiddels voor thuisgebruik al een paar jaar een Manfrotto 055C statief met 141RC Quick Release balhoofd. Staat als een huis maar is dan ook met nadruk voor thuisgebruik. Voor het lichte werk heb ik tussendoor voor pinda's aangeschaft een Velbon CX 440 maar dat mag eigenlijk geen naam hebben. Maar....

....omdat ik a.s. augustus/september naar Tanzania op vakantie ga heb ik me zeer verdiept in goeie reisstatieven en heb ik inmiddels reeds binnen een Feisol 3401 driepoot en omdat ik toch al verzendkosten betaalde een Feisol 1401 carbon fiber monopod (eenpoot dus). Deze laatste kostte me $70 en is echt een aanwinst! Laat staan de 3401 waarbij ik een Markin M10 balhoofd met een Really Right Stuff quick release clamp en een RRS camera plate bij heb gekocht maar goed het gaat hier over monopods.

Feisol is een Taiwanees jong carbon fiber staander merk dat enorm zwaar concurreert met merken die 3x duurder zijn zoals Gitzo bv. Zoek maar eens op dpreview.com over gebruikerservaringen. Ik heb ze inmiddels zelf hier en het is echt kwaliteitsspul kan ik je zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door -Stef- op 08-06-2005 21:23 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een antieke Velbon VEB-3.
Hij valt niet meer te vergelijken met de huidige tripods maar hij doet wat hij doen moet.
Als ik ooit lange tochten ga maken en niet zonder statief kan (en niemand gevonden heb die mijn statief wil sjouwen) ga wel op zoek naar iets hyper-moderns maar vooralsnog staat m'n vamera er prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Laatst online: 08-06 08:22
-Stef- schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 21:21:
....omdat ik a.s. augustus/september naar Tanzania op vakantie ga heb ik me zeer verdiept in goeie reisstatieven en heb ik inmiddels reeds binnen een Feisol 3401 driepoot en omdat ik toch al verzendkosten betaalde een Feisol 1401 carbon fiber monopod (eenpoot dus). Deze laatste kostte me $70 en is echt een aanwinst! Laat staan de 3401 waarbij ik een Markin M10 balhoofd met een Really Right Stuff quick release clamp en een RRS camera plate bij heb gekocht maar goed het gaat hier over monopods.
Ik ben ook wel geinteresseerd in Feisol. Moest je ook invoerrechten, BTW, etc betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11-2022
Ik heb toevallig 2 1/2 week geleden bij Media Markt een Vanguard Mk4 gekocht voor 33 euro (incl. draagtas). Best een redelijk statief (incl. libel), komt redelijk stabiel over terwijl ie geen drol weegt.

Afbeeldingslocatie: http://www.electronicsoutfitter.com/images/items/vanmk4.jpg

Voor 22 euro is er momenteel ook nog een Vanguard Mk3 in de aanbieding maar die had wel erg dunne pootjes. Alleen bruikbaar met een zelfontspanner of afstandbediening, zeker als je een wat zwaardere camera hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door OmeRoon op 21-06-2005 02:20 ]

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ga voor een statief eens lekker 2e hands kijken.
Ik had mijm Slik master classic voor 60 euro te pakken dat scheelt toch behoorlijk met de nieuwprijs (130 pond in de UK = 220 euro). Een statief slijt vrijwel niet, dus waarom een nieuwe kopen als er vast wel iemand is die een mooi statief voor je heeft :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

MBV

die vanguard mk4 heb ik volgens mij ook. Nadeel is dat als de poten helemaal uitgeschoven zijn ik de poten een paar milimeter door kan buigen, zodat de camera kan kantelen. Nadeel is ook dat horizontaal niet horizontaal is en vertikaal niet echt vertikaal :(

of het moet de mk3 zijn, ben nu niet thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las wat reacties over het "kijkshop statief".
Deze kan ik zeker afraden. De kwaliteit is dus echt laag (vind ik) de molen om de hoogte te kunnen instellen, heeft kunststof (plastic) tandwielen, als je het statief een paar keer op en af gedraaid hebt begint het kunststof al slecht te worden. Verder vond ik de stabiliteit niet goed. Ook kreeg / zag ik snel vegen op het lichte aluminium. (wat normaal niet zó snel gebeurd)
Ik heb het statief nog de zelfde dag terug gebracht.

Nu heb ik ook een Vanguard Mk4 daar ben ik over te spreken, qua budget niet duur en gewoon leuk voor je compact camera.

Kijkshop ding:
Luxon statief PRO 1 19.99
Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS101868g.gif
  • Aluminium
  • Hoogte min. 53 cm, max. 134 cm
  • Geschikt voor foto- en videocamera
  • Verticaal en horizontaal te bewegen
  • Poten met anti-slip en rubberen dopjes
[edit]
MBV schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 12:54:
die vanguard mk4 heb ik volgens mij ook. Nadeel is dat als de poten helemaal uitgeschoven zijn ik de poten een paar milimeter door kan buigen, zodat de camera kan kantelen. Nadeel is ook dat horizontaal niet horizontaal is en vertikaal niet echt vertikaal :(

of het moet de mk3 zijn, ben nu niet thuis
Hier heb ik geen last van met mijn Vanguard Mk4

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 03:24

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik had een tijdje een Vanguard MK4 of 5, maar was blij dat ik hem heb vervangen door een Manfrotto 055PROB. Een wereld van verschil qua stevigheid.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik had nog niet gereageerd op de reacties op mijn vraag: Bedankt daarvoor! ;)

Ben nog steeds aan het doorsparen voor de statief. Ben erachter gekomen dat stevig icm. licht en draagbaar (logisch) duurder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:45

-Stef-

Slainthe!

-RenE- schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:22:
[...]

Ik ben ook wel geinteresseerd in Feisol. Moest je ook invoerrechten, BTW, etc betalen?
Ja, beide kwamen er helaas bij. In totaal 46 euro uit mijn hoofd maar dan nog steeds ben ik zeer tevreden met beide statieven.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Laatst online: 08-06 08:22
-Stef- schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 19:51:
[...]

Ja, beide kwamen er helaas bij. In totaal 46 euro uit mijn hoofd maar dan nog steeds ben ik zeer tevreden met beide statieven.
Thx. Wat voor kop heb je erop gezet?

Zou je misschien wat foto's van het statief kunnen posten. Misschien interessant voor ieder die een goed, stevig, maar licht statief zoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er niemand tevreden over de Luxon Statief Pro 1 ?

Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/productafbeeldingen/kijkshop/groot/KS101868b/luxon-statief-pro-1-(101868).gif

Ik wou m bijna aanschaffen =/
23 euro leek mij wel aardig prijsje. Ik heb dan eigenlijk ook niet zo'n mega zware camera (Canon 350D) Een statief van 50 + euro vind ik dan ook een beetje aan de dure kant..
Iemand nog tips? (Bijv. een goed statief bij de Media Markt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat ding is zo gammel dat je hem in de praktijk maar gewoon thuis laat. Leuk voor een compact camera, maar verder echt niet fijn. Teveel onderdelen zijn van goedkoop plastic gemaakt, als je alles vastdraait en los laat zakt de kop weer naar voren etc.
Dit was iig het geval met mijn Luxon statiefje (type weet ik niet meer, maar het plaatje en de prijs duiden op ongeveer hetzelfde product/kwaliteit).

Als je weinig over hebt voor een statief wil ik je nog even wijzen op wat ik twee jaar geleden in dit topic heb gezegd:
Ga voor een statief eens lekker 2e hands kijken. Een statief slijt vrijwel niet, dus waarom een nieuwe kopen als er vast wel iemand is die een mooi statief voor je heeft :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1