Apple | Marantz | B&W
Ik weet het niet, maar waarom stel je 2 keer dezelfde vraag: [topic=347546/1/25]
Iemand heeft in die draad gezegd: Exile
Iemand heeft in die draad gezegd: Exile
Ja maar dit zegt niks.Op woensdag 12 december 2001 23:26 schreef TweakGuy het volgende:
Funprice, werk er zelf, heb 2x een Maxtor D740X-6L 40GB
De hele D740X serie begint namelijk met 6L
Het hele typenummer is 6L040*2 waar de * voor 'L' of 'J' staat. Ik dacht zelf ook een liquid bearing ding te hebben, maar dit bleek dus niet zo te zijn..
Als je je computer opstart zie je toch dat de harde schijven worden gedetecteerd? Daar staat ook het typenummer van de schijf.Op donderdag 13 december 2001 09:20 schreef wdv het volgende:
Ik heb ook 2 D740X schijven. Hoe kan ik dan zien of het een J danwel een L model is?
je kan het trouwens ook in de device manager van windows zien
FF gecheckt, en ik heb 2 J modelletjes. Geen Liquid dus veronderstel ik.
Kan iemand duidelijk maken wat nu het voordeel zou zijn van Liquid t.o.v. J modellen die wel ball bearing zullen hebben?
Kan iemand duidelijk maken wat nu het voordeel zou zijn van Liquid t.o.v. J modellen die wel ball bearing zullen hebben?
die L versies zijn dus stiller dan de J versies, vooral bij het zoeken. Bovendien zouden ze ook betrouwbaarder zijn. Ik heb een J versie en vind hem trouwens stil genoeg. En wat betreft de betrouwbaarheid, tja je hebt iig 3 jaar garantie.
PS Sisoft Sandra 2001 gaf een estimated seektime van 7.0 ms aan
PS Sisoft Sandra 2001 gaf een estimated seektime van 7.0 ms aan
Verwijderd
Ja dat is een bekend misverstand maar die schijf van Informatique is dus een J-versie, zie hieronder 6L040J2. Volgens mij heeft niemand in Nederland die L-versie.
Artikelnummer:
110234
Partnummer:
6L040J2
Garantie:
36 maanden
Artikelnummer:
110234
Partnummer:
6L040J2
Garantie:
36 maanden
ik zoek er ook naar, nog nergens tegekomen. scheelt trouwens 3-4 decibel tov de J versie. op seek times en idle time
mycom,computerlandOp woensdag 12 december 2001 14:04 schreef massari het volgende:
Waar kan ik de Maxtor 740X kopen die liquid ball bearing heeft als lagers? Dus de "L" versie en geen "J" versie, want die moet ik niet.
Ik heb op Pricewatch gekeken, maar daat staat niks bij. Ik heb geen zin om al die shops een mailtje te sturen.
Wie kan mij snel aan een antwoord helpen?
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Ik heb mijn maxtor nu 2 maanden, en ik weet heel erg zeker dat ik de "liquid" versie heb... wat er trouwens in je devicemanager staat klopt niet helemaal... Ik heb de mijne trouwens bij Exile gehaald. En het eerste wat ik deed toen ik hem binnen kreeg is checken of het liquid of ball bearing was.... En ook als is ie toch ball bearing, dan is ie verdomd stil voor een ball bearing schijf... Ik hoor hem dus nooit...
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
ik snap je redenering niet helemaal, je moet gewoon ff kijken op de hd zelf bij typenummer, en daar zie je het dan (J of L), op gehoor verder gaan...Op zondag 16 december 2001 11:02 schreef OMX2000 het volgende:
Ik heb mijn maxtor nu 2 maanden, en ik weet heel erg zeker dat ik de "liquid" versie heb... wat er trouwens in je devicemanager staat klopt niet helemaal... Ik heb de mijne trouwens bij Exile gehaald. En het eerste wat ik deed toen ik hem binnen kreeg is checken of het liquid of ball bearing was.... En ook als is ie toch ball bearing, dan is ie verdomd stil voor een ball bearing schijf... Ik hoor hem dus nooit...
//Edit: Hmm, het ligt blijkbaar toch aan de 6e letter, en niet aan de eerste ... dan moet ik helaas mededelen dat CyberDirect.nl geen 'L' versie heeft 
Op Maxtor.com staan de typenummers voor de D740x schijven
Verwijderd
[flauw]Op zondag 16 december 2001 11:14 schreef speed24 het volgende:
//Edit: Hmm, het ligt blijkbaar toch aan de 6e letter, en niet aan de eerste ... dan moet ik helaas mededelen dat CyberDirect.nl geen 'L' versie heeft
btw: Leuke sig, 1.000 Ghz? (lees: duizend)
[/flauw]
Pagina: 1