[XSLT] Documentatie

Pagina: 1
Acties:

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Topicstarter
weet iemand een goed boek over XSLT. Ik wil een boek bestellen als naslagwerk maar weet niet welke. Heeft iemand ervaring hiermee ?

ps. voor mensen die willen weten wat XSLT is: http://www.xslt.com/resources_tutorials.htm

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• PolarWolf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 15:23

PolarWolf

Debian, of course.

Op woensdag 12 december 2001 13:58 schreef udenjpg het volgende:
weet iemand een goed boek over XSLT. Ik wil een boek bestellen als naslagwerk maar weet niet welke. Heeft iemand ervaring hiermee ?

ps. voor mensen die willen weten wat XSLT is: http://www.xslt.com/resources_tutorials.htm
O'Reilly's XML pocket reference...kost 15 piek ofzo, in de betere boekhandel.
Deze bevat ook all XSLT tags.
Voor de rest zou ik zeggen een boekie van O'Reilly of Wrox (duur!).

Undernet #linux, Undernet #ipsec

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Professional XSL van Wrox, imo het boek.

[edit]
Je vroeg expliciet om een naslagwerk. Misschien kun je dan beter gaan voor XSLT Programmers Reference.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Zelf heb ik genoeg gehad aan online tutorials. Op http://www.xfront.com staat een hele goede XSLT tutorial in de vorm van Powerpoint slides. Op http://www.zvon.org kan je hele goede tutorials en references vinden over XPath, XSLT en dergelijke. XPath is eigenlijk nog belangrijk dan 'XSLT' :) .

De boeken van Wrox zijn inderdaad goed, Professional XML is mijn favoriet. Meestal gaat dan echter maar een klein deel over XSLT. De andere onderwerpen zijn natuurlijk ook erg interessant :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• tomato
  • Niet online
offtopic:
mbravenboer:
Iets gevonden dat niet transformeert ofzo :?
(ik mis je sig...)

• mbravenboer
tomato: Iets gevonden dat niet transformeert ofzo :?
Hehe, LOL :) . Ach af en toe moet je ff opruimen totdat je weer een nieuw idee hebt ;) .

Nog ff de slogan dan: Alles transformeert! ;) .

<nog-meer-off-topic>

Ik ga trouwens bezig met een heel interessante projectje om Stratego geschikt te maken voor transformaties op XML (in het bijzonder naar XHTML uiteraard). Stratego is een uitermate coole transformatie-taal die ontzettend veel meer mogelijkheden biedt dan XSLT. Stratego compileert naar C (wellicht over een tijdje ook naar Java). Als er interesse is kan ik hier weleens wat erover posten als het wat op weg is.

</nog-meer-off-topic>

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• tomato
  • Niet online
mbravenboer: Nog ff de slogan dan: Alles transformeert! ;) .
En nu met z'n allen :D
Ik moet trouwens tijdens colleges vaak aan deze slogan denken, hij is werkelijk overal geldig ;)
Ik ga trouwens bezig met een heel interessante projectje om Stratego geschikt te maken voor transformaties op XML (in het bijzonder naar XHTML uiteraard).
Is dit voor jezelf, of voor je afstuderen? Of voor werk?
Als er interesse is kan ik hier weleens wat erover posten als het wat op weg is.
Er is hier interesse :7

Ok, nu echt genoeg offtopic...

• mbravenboer
tomato: Ik moet trouwens tijdens colleges vaak aan deze slogan denken, hij is werkelijk overal geldig ;)
Dat viel mij dus ook op ja ;) .
Is dit voor jezelf, of voor je afstuderen? Of voor werk?
Hum das eigenlijk niet helemaal duidelijk :o . Laten we het maar op voor mezelf werken houden ;) .
Ok, nu echt genoeg offtopic...
Ik zal verder m'n mond houden *D

• tomato
  • Niet online
mbravenboer: Hum das eigenlijk niet helemaal duidelijk :o . Laten we het maar op voor mezelf werken houden ;) .
Vrije tijd declareren dus :7 >:)
Ik zal verder m'n mond houden *D
Ok ik ook (sorry :X)
Pagina: 1