Toon posts:

Postfix domein + los adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Linuxserver met Postfix. Er wordt een pop-account leeggehaald met fetchmail. Fetchmail stuurt deze mails door naar Postfix.

Dit zijn mails voor het domein @mijndomein. Dit is aangegeven in $mydestination in de Postfix configuratie. Daarnaast staan er in het pop-account ook mails voor mijnaccount@worldonline.nl. Het probleem is echter dat deze niet via Postfix lopen, omdat dit domein niet in $mydestination staat. Wanneer ik dit er wel in zet, wordt dus alle mail voor worldonline.nl lokaal geplaatst, waardoor men dus niet naar Worldonline kan mailen. Alle mails moeten via Postfix verlopen ivm het scannen op virussen.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Verwijderd

offtopic:
Wat een heerlijke nick :* :Y)

Sorry moest ff

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 13:51 schreef VetteHap het volgende:
Heeft iemand een oplossing hiervoor?
Virusscanner op je workstation installeren?
Vragen aan worldonline of ze jij@worldonline forwarden naar jij@jouwdomein?
Misschien proberen, weet niet of het lukt, een tussen account aanmaken waar je fetchmail de mail laat droppen, en die account laten forwarden naar jouw account?

Verwijderd

Topicstarter
Virusscanner op een werkstation is niet echt een oplossing volgens mij, maar meer een paardenmiddel (of paardemiddel? Geen idee).

Het zelf maken van een 'tussenaccount' is een aardig plan, en het raadplegen van worldonline zou ook weleens kunnen helpen.

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zet de hostname van je linux machine in $mydestination.

Probleem is dan opgelost. Het zit namelijk zo dat je met fetchmail pop3 mail ophaalt. Deze wordt vervoglens op een lokaal account afgeleverd. Postfix moet dan wel zijn lokale machine als destination kennen.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8