[MySQL] max_user_connections

Pagina: 1
Acties:

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:19

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Warning: MySQL Connection Failed: User ****@localhost has already more than 'max_user_connections' active connections
De site wordt gehost bij spaceports.com (gratis) en heeft zo'n 400hits per uur. Elke script sluit zijn MySQL verbinding af aan het eind met:
// Closing connection
mysql_close($link);
is dat niet genoeg ? hoeveel verbindingen mogen er tegelijk en waar kan ik dat instellen ? (heb natuurlijk niet echt veel rechten bij spaceports).

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

heeft spaceports geen support forum?
ik denk dat alleen hun die restricties kunnen stellen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
maar dat kan toch niet zo laag staan dat zo simpel scriptje al mis gaat ?

ik doe vast iets fout, ben pas net begonnen met php/mysql

op het forum van spaceport heb ik niemand gezien met de zelfde klacht.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 19:02
Op woensdag 12 december 2001 13:49 schreef cosmoOo het volgende:
maar dat kan toch niet zo laag staan dat zo simpel scriptje al mis gaat ?
Het is gratis heh
ik doe vast iets fout, ben pas net begonnen met php/mysql
niet meteen de fout bij jezelf zoeken! Ik denk dat het inderdaad komt doordat het gratis is, daar moet je niet teveel van verwachten. Ik denk dat ze daar de boel expres wat dicht hebben gezet omdat natuurlijk iedereen wel gratis een flinke MySQL-server willen hebben.
Is zelf hosten een optie?
[/quote]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
ik snap best dat ik niet alles kan verwachten van een gratis host maar ik heb het idee dat ik door andere code misschien minder snel last heb van teveel connecties.

is pconnect een optie ?

Verwijderd

Het kan heel irritant zijn wanneer andere gebruikers de databaseconnectie niet sluiten. Vaak zitten er meerdere accounts op de database waar jij ook op draait. Je kunt idd het beste de support raadplegen.

sKiLL4

Verwijderd

Als eerste raad ik het gebruik van pconnect af aangezien dat de performance helemaal niet verbeterd en het aantal connecties ook niet verlaagd.

Uiteraard zijn er bij jou gratis webhost veel meer sites die van dezelfde MySQL server gebruik maken, dus bij elke user zal het max aantal connecties wel lekker laag staan.

Wat ik je kan adviseren is om in je scripts de connectie zo snel mogelijk te sluiten, dus niet pas op het eind van het script. Mogelijkheid is om bovenaan de file alle gegevens uit de database te halen, bewerken en/of deleten. Vervolgens de database sluiten en daarna de html code te plaatsen.

Wat namelijk kan voorkomen is dat als mensen je pagina's bezoeken en je de mysql_close(); op het eind heb de pagina voordat hij geladen is al wordt afgebroken en de mysql connectie dus niet wordt gesloten. Dit dus als mensen voortijdig op een link klikken of op de stop knop klikken. Dan moet er dus gewacht worden op de timeout en da's zonde van je connectie.

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Als eerste raad ik het gebruik van pconnect af aangezien dat de performance helemaal niet verbeterd en het aantal connecties ook niet verlaagd.
Ik had gisteren als geupdate naar pconnect en het lijkt beter te gaan, maar ik zet het dan maar weer terug.
Wat ik je kan adviseren is om in je scripts de connectie zo snel mogelijk te sluiten, dus niet pas op het eind van
het script. Mogelijkheid is om bovenaan de file alle gegevens uit de database te halen, bewerken en/of deleten. Vervolgens de database sluiten en daarna de html code te plaatsen.

Wat namelijk kan voorkomen is dat als mensen je pagina's bezoeken en je de mysql_close(); op het eind heb de pagina voordat hij geladen is al wordt afgebroken en de mysql connectie dus niet wordt gesloten. Dit dus als mensen voortijdig op een link klikken of op de stop knop klikken. Dan moet er dus gewacht worden op de timeout en da's zonde van je connectie.
Bedankt. dat ga ik eens proberen.

Pagina: 1