God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......
^
God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......
2 mogelijheden:
1) er zit een of andere vage CD in een van de drives die gezien wordt als bootable, maar dat niet is. Vind dit onwaarschijnlijk, want dan zou je verwachten dat het de 2e keer ook niet lukt.
2) er is iets andes aan je sys (mobo, CPU te ver ge OCd) waardoor een cold-boot niet lukt. Dit is een klassieker op veel (ASUS) mobo's als je in BIOS de Vcore flink hebt verhoogd om een OC te halen. Bij een cold boot wordt eerst de CPU aangezet op default voltage, dan pas de Vcore verhoogd. Bij een flinke OC werkt dit niet, moet je dus opnieuw booten voordat het werkt. De drives zitten hier gewoon een selftest te doen en gaan dan weer slapen.
1) er zit een of andere vage CD in een van de drives die gezien wordt als bootable, maar dat niet is. Vind dit onwaarschijnlijk, want dan zou je verwachten dat het de 2e keer ook niet lukt.
2) er is iets andes aan je sys (mobo, CPU te ver ge OCd) waardoor een cold-boot niet lukt. Dit is een klassieker op veel (ASUS) mobo's als je in BIOS de Vcore flink hebt verhoogd om een OC te halen. Bij een cold boot wordt eerst de CPU aangezet op default voltage, dan pas de Vcore verhoogd. Bij een flinke OC werkt dit niet, moet je dus opnieuw booten voordat het werkt. De drives zitten hier gewoon een selftest te doen en gaan dan weer slapen.
Oslik blyat! Oslik!
Op woensdag 12 december 2001 21:00 schreef dion_b het volgende:
2 mogelijheden:
Nee dat is het niet, ook zonder cd's in de drives doet ie ook zo vreemd
Heb in ieder geval niet OC, systeem draait op 1133@1133
Het enige wat ik pas veranderd heb is het geheugen (256 MB DDR Kingston) op Cas2 gezet, zou het daar aan kunnen liggem? Lijkt me een beetje raar, want hij deed de eerste paar keren (lees dagen, zo vaak reboot ik WinXP niet) gewoon normaal.
Hmm, draai zelf XP op vergelijkbare combo en heb nog nooit zoiets gehad (en de mijne gaat wel elke nacht uit, dus dat zijn flink wat reboots). Zou toch ff de RAM settings weer op normaal gooien om dat uit te sluiten. En misschien naar Power Management kijken in BIOS. Maar denk sowieso dat het weinig met de drives zelf te maken zal hebben. Dit klinkt nl. typisch als een standaard zelftestje bij het booten (probeer eens de datakabel uit een van die drives te trekken, maar de Molex erin te laten. Als hij precies hetzelfde doet bij het booten, dan weet je het zeker).
Oslik blyat! Oslik!
Nou hij doet het weer, RAM instellingen teruggezet en S.M.A.R.T. disabled (dacht ineens dat ik die pas ook enabled had). En nu werkt het weer zoals het hoort, zou het door die S.M.A.R.T. komen omdat ik alles als volgt heb zitten:
IDE 0 > HD > CDROM
IDE 1 > > CDRW
?????
IDE 0 > HD > CDROM
IDE 1 > > CDRW
?????
^
Pagina: 1