Toon posts:

hd uitschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 harde schijven in mijn computer.
In windows de mogelijkheid om naar een bepaalde tijd de harde schijven uit te schakelen(zoals je ziet in het onderstaande venstertje), maar ik wil maar 1 HD uitschakelen, is dit mogelijk ?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fasoft/hd.jpg

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mmmm.. daar heb ik ook al eens naar gekeken. Mijn ondervinding was dat het i.i.g. niet via Windows te regelen was. Er staat ook: vaste schijven Ben er niet uitgekomen, was niet al te belangrijk voor mij. Maar ben benieuwd of iemand een oplossing weet. Anders hardwarematig uitschakelen d.m.v. switch?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

nog altijd geen antwoord hier op?

ben namelek ook benieuwd

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:48

_Ernst_

Mark It Zero!

Hier heb ik ook al eens naar gezocht en mijn conclusie was dat het volgens mij niet gaat (niet onder windows iig)

Hardware matig uitschakelen lijkt me ook niet de oplossing, want wat wil je dan schakelen? De power of de datakabel? In beide gevallen zal windows daar niet bepaald blij mee zijn als de computer aanstaat.

Als je die hd alleen af en toe gebruikt voor backups ofzo, zou je het wel via een switch kunnen doen en dan rebooten als je hem nodig hebt, ik weet alleen niet hoe de computer reageert op een hd die aangesloten is alleen geen power krijgt?

Last.fm

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met "hd sleep" kan dit. Er zijn trouwens genoeg topics over.

Hd stand-by programma

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Er zijn inderdaad vele topics over te vinden, waar Noork er al een van noemt.Ik sluit even dit topic, aangezien het al erg oud is en er in de tussentijd aardig wat zaken zijn veranderd in Windows. Ook is de startpost niet volledig zonder het plaatje. Mocht je er niet uitkomen, mag je altijd een nieuw topic openen. Zou je dan je bevindingen conform Windows Operating Systems - Policy willen vermelden in de startpost?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.