Is het mogelijk om in een .bat file variabelen te gebruiken?
zo ja, heeft iemand een voorbeeldje?
zo ja, heeft iemand een voorbeeldje?
1
2
3
| set sjaak=blabla echo %sjaak% |
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
If nothing is written below, I was the last to reply...
maar dat wil ik nou net niet... ik wil geen command line parameters, maar gewoon variabelen, zoals tellertjes en weet ik veel wat...Op woensdag 12 december 2001 13:47 schreef RainManX het volgende:
Die van sjaak is algemeen, om alleen in je batch file te gebruiken moet je %1 %2 enz gebruiken en dan je bat file starten door "file.bat variable1 variable2" enz in te tikken...
Dan moet je dus met die van drm gaan werken...Op woensdag 12 december 2001 13:52 schreef ScarFace_2000 het volgende:
[..]
maar dat wil ik nou net niet... ik wil geen command line parameters, maar gewoon variabelen, zoals tellertjes en weet ik veel wat...
If nothing is written below, I was the last to reply...
Ligt eraan. Het is een environment var die bestaat zolang het dos-windowtje met batchbestand openstaat. Zodra die gesloten wordt is de environment dood, dus ook de varOp woensdag 12 december 2001 13:41 schreef ScarFace_2000 het volgende:
kewl...
is dat een omgevingsvariabele die geldig is voor de hele windows sessie, of geldt die alleen binnen mijn batch filetje?
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
1
2
3
4
| format %1 /q /u sys %1 xcopy %2 %1 label %1 %3 |
Forget your fears...
...and want to know more...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq