Toon posts:

goedkope ethernet adsl modem !?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn mxstream alcatel modem is dus kaduuk
althans, ik krijg geen verbinding meer
eerst had ik em suc6vol getweakt maar na t doormappen van port 80 voor mijn webserver gint al fout en toen ie bleef hangen bij t upgraden van de firmware ging t helemaal fout
ik krijg op geen enkele manier meer verbinding met dat pokkeding dus ik heb zsm een nieuwe adsl modem nodig
en dan wou ik er meteen een router/switch bijkopen want hoeveel dat tweaken erg simpel is, ik heb geen zin om er weer 1 te verneuken en dan geen garantie te hebben :(

maar ik kijk net bij primafoon.nl en dat ding kost gdv 550 piek !!! das tog niet normaal, t doe het zelf pakket met splitter (die los 85 piek kost !) kosste 350 ofzo en daar zat oook die splitter enzo in
en t heb me ook al 2 meijer gekost om door die kpn kneuzen een nieuw nt4 kastje te plaatsen want die van mij was zo oud dat het niet werkte met mxstream+telefoon+fax

en dan kost een router ook nog es 300 piek minimaal
dus dan heb ik minstens 850 piek nodig en ten eerste heb ik dat niet momenteel en ten tweede heb ik dat niet over voor zon fokking modempje terwijl je al 100 piek per maand betaald en de snelheid goed is maar lang niet zo goed als ze beloven en als bij @home bijv.

dus, wie weet waar ik een goedkope modem (en router) kan krijgen !? moet dus wel een ethernet modem zijn zodat ik hem op de router kan aansluiten ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

router = vaak niet goedkoop

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik :P maar in dit geval is de modem duurder
modem van 550 piek terwijl diezelfde modem samen met splitter van 85 piek in een pakket van 350 zit
klopt tog niet...pff
maar die router kan ik evt niet kopen, dan stel ik mijn linux pc wel in als router maar ik moet nog wel een nieuwe modem hebben en 550 vind ik een beetje teveel voor die tering alcatel modem die ik al heb maar geen verbinding mee krijg grrr

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

modem laten repareren :?

Is misschien niet eens zo heel duur (ff offerte vragen kan geen kwaad lijkt mij)

Verwijderd

Topicstarter
waar zou ik die kunnen laten repareren dan ?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Hoe weet je zo zeker dat die modem wel stuk is???? dat ding lijkt me vrijwel niet te slopen, en anders heb je tog gewoon garantie????

overigens, is dit soms je probleem???? meteen met antwoord geleverd hehehe

Ik had na het kloten met mijn modem op 10.0.0.138 op een gegeven moment ook error 678 "no Answere Operation failed, check pc,s ip-adress set to 10.0.0.139 "
Uiteindelijk bleek dat mijn modem zijn ip-adres kwijt was, had ik waarschijnlijk zelf gedaan

Ik kon mijn modem op geen enkele manier meer benaderen, klote want hoe stel je hem dan weer goed in

De Alcatel cd gaf voor mij de oplossing, paragraaf 6.1.1. (ping of life).

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
hij is idd neit egt kapot maar hij bleef bij firmware upgrade hangen en daarna deed ie t niet meer
ik had ook al gedacht aan ip change, verschillende adressen proberen te pingen maar zonder resultaat

ik heb ping of life bekeken in de manual maar snap niet helemaal wat ik nu moet doen :(
kun je in het nederlands uitleggen wat je precies hebt gedaan :) ? zou ik erg blij zijn

en welke os heb je gebruikt ?
ik heb 3 pcs, een met win 98 se, een met win xp en een met linux debian dus choose your pick ;)

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Zit er geen resetknop oid op zo'n ding :?
misschien helpt dat.

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 12:29
Ik weet wel een goed routertje (en werkt ook met Mxstream ADSL, heb hem zelf ook alleen i.c.m. Cistron)

Afbeeldingslocatie: http://www.cistron.nl/px/modems/modem-1.jpg

hij kost 385,65.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar is dat ding ook een modem !?
aub alleen posten over adsl modems of hoe ik mijn alcatel weer aan t werk krijg ;)

resetten heb ik al zo vaak geprobeerd, op 2 manieren en dat helpt niets, dat zet alleen de instellingen terug, niet de firmware en niet de home modus, expert mode blijft maar dat maakt niet uit, het ligt aan de firmware denk ik
of iig dat die firmware hem een nieuw ip adres heb gegeven dat ik niet weet ofzo, het enige dat misschien nog helpt is denk ik de ping of life want die heb ik nog niet geprobeerd, dus leg aub precies uit hoe die werkt als je weet hoe :)

Verwijderd

kijk eens bij alcatel of er geen tool is die op mac adres je router flashed. if all fails, ik zag wel alcatels 2de hands voorbij komen op tweakers en marktplaats.nl

Verwijderd

Topicstarter
ja er stond in die handleiding wel dus dat van ping of life om een nieuw mac (wat dat ook is !?) / ip adres in te stellen maar ik snapte niet helemaal die uitleg dus misschien dat iemand (diegene die hierboven postte dat het bij hem de oplossing was) het precies uitleggen voor mij in het nederlands :)

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Een mac adres is een code van 6 bytes die hexadecimaal worden weergegeven die er voor zorgt dat de data bij de juiste ontvanger aankomt.

bv 00-AA-00-5D-37-F1

Bron: PC active

Verwijderd

Topicstarter
hm, wasda niet die code die je nodig had om t expert paswd te krijgen

maar daar heb ik dus weinig aan allemaal ;)
kmoet weten hoe dat ping of life werkt
komop kroegtijger, je bent me laatste hoop :P
ik heb inet hard nodig voor me school/stage (en GoT ofcoz :) )

• Memendo
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op donderdag 13 december 2001 08:42 schreef DaPoztMaster het volgende:
Ik weet wel een goed routertje (en werkt ook met Mxstream ADSL, heb hem zelf ook alleen i.c.m. Cistron)

[afbeelding]

hij kost 385,65.
Kun je net zoegoed een vigor router kopen, die is gelijk ook nog is een hub/switch.

Verwijderd

Topicstarter
ja pcies, ik moet dus een MODEM hebben
maar liefst maken want kben arm ;)

Verwijderd

Om even in te breken:

Ik heb nog een modem liggen dat werkt!

Modelletje cistron 275,-

succes

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 18:03
a: Leer Nederlands
b: Blijf er met je poten vanaf als je er geen verstand van hebt

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 14:13
isset niet zo dat je gewoon je Reset knopje ff heeeel lang inhoud !!! dat dat helpt

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 18:44 schreef Vunzz het volgende:
a: Leer Nederlands
b: Blijf er met je poten vanaf als je er geen verstand van hebt
a: als je mijn formulering niet begrijpt, vraag me dan om het anders te formuleren, snap je het dan nog niet terwijl anderen t wel begrijpen -> leer zelf nederlands :P
maar je bedoelt natuurlijk dat ik me niet aan ABM houdt maar dat doet niemand op GoT bijna dus dan kan je overal wel zon nutteloze reply zetten dus...hou je mond als je nix zinnigs hebt te zeggen en alleen maar wilt flamen |:(

b: ik heb er wel wat verstand van en de tweak zelf was ook gelukt, alleen bij het upgraden van de firmware ging t fout, later bleek dat het foute firmware was, lag dus niet aan mij en je leert trouwens van je fouten, ik denk dat elke tweaker wel wat pcs hebt (sorry, heeft) gemold
ik heb mijn vaders pc vroeger ook weleens gemold door iets doms, toen was ie niet blij maar nu wel als ik zn pc maak als ie zelf iets doms heeft gedaan dus wederom luidt mijn antwoord : hou je mond als je nix zinnigs te zeggen hebt

om nu weer even ontopic te blijven ; als nix lukt wil ik die modem wel van je kopen rismo
maar ik wil nog steeds graag die ping of life proberen...

kan niemand even uitleggen hoe ik dat doe :?

p.s. : reset al geprobeerd, ook lang, op 2 manieren, dat helpt nix...

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Download eens de handleiding van de Alcatel site [van de ST Pro natuurlijk, want die heb je nu]. Zoek daarin even de zogenaamde 'Ping of Life' op. Hiermee geef je je modem weer netjes een IP-address en zou het hele zaakje weer moeten werken. Flush daarna je NAT-settings even met het commando 'nat flush' en het ding is weer zo goed als nieuw :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
ja dat zei iemand hierboven dus ook al en heb ik ook al bekeken op de cd met handleiding maar dat is in t engels
nu ben ik niet zo slecht in engels maar shit van ARC enzo snap ik niet helemaal pcies
wat moet ik nu concreet doen in windows 98 (of xp) ...
die kroegtijger had het al gedaan met suc6 dus die moet weten hoe het pcies moet....

• Padje
  • Laatst online: 19-05-2025
Er zit namelijk een 2e Firmware voor dit soort gevallen in.

Dus Ping Of Life may be??

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Je kijkt eerst onder op je modem, daar staat z'n MAC-adres. Daarna type je op je Windows computer het volgende:
code:
1
ARP -S 10.0.0.138 00-00-00-00-00-00

Hierin vervang je 00-00... natuurlijk voor het MAC-adres van je modem. En daarna verstuur je de ping-of-life naar het modem. En die ping-of-life verstuur je als volgt:
Eerst zet je het modem uit en weer aan. Daarna type je op de computer:
code:
1
ping 10.0.0.138 -n 500

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
koel thnx maareh nog ff voor de zekerheid
er staan 2 nummers onderop me modem
een links en een rechts waarboven SERIAL NUMBER staat
beiden zijn een combinatie van getallen en letters
linker getal heeft een oneven aanal tekens, rechts een even aantal tekens en beiden zijn aan elkaar dus zonder streepjes zoals t voorbeeld dat je gaf...
nu lijkt me die rechter (serial number) omdat die een even aantal tekens heeft en jij om de 2 tekens een streepje aangaf

moet ik die streepjes er dan ook tussenzetten !>?

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Bij mij staat er 'MODEL NUMBER'. Maar goed, een MAC-address bestaat altijd uit 12 leestekens (excl. streepjes). Dus kijk even welke daar aan voldoet. Bij mij is het de code aan de rechterkant. En je moet dan zelf de streepjes ertussen doen ja.

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
hm bij mij staat idd ook model number
maar het zijn 14 nummers ! niet 12
ik heb het geprobeerd, om de 2 tekens streepjes ertussen
daarna ping of life maar hij gaf timeout en antwoord van [ip adres van buiten!] : doelnetwerk onbereikbaar.....:(

• kroegtijger
ok...de ping-of-life dus...

klinkt moeilijk, maar is simpel. Om te beginnen effe een kleine uitleg, aangezien ik zag dat je er nog niet zo heel veel kaas van hebt gegeten.....Here we go...

Een apparaat dat op je ethernet hangt heeft altijd een MAC-adres....dat adres bestaat uit allemaal cijfers en letters (bijvoorbeeld iets als 00-90-AA-0A-A4-E1). dit adres is uniek (als het goed is..) en zal op geen enkele ander product voorkomen....het is normaal ook niet te wijzigen.
Dat geldt dus voor je netwerk-interface-card (kortweg NIC...je netwerkkaartje in je pc dus) maar ook voor je modem.... (kijk, nu komen we ergens..)
verder heeft je modem en je NIC nog een IP-adres. bij je modem zou dat standaard 10.0.0.138 moeten zijn. het lijkt erop dat je IP-adres niet meer aanwezig is op t netwerk en zal je dus opnieuw aan dat mac-adres moeten koppelen.....

hoe doe je dat??? ook niet zo heel moeilijk. Iedere pc heeft een arp-tabel....hierin staat welk mac-adres bij welk ip hoort (daar kunnen we wat mee lijkt me.....) zo kan het dus standaard staan dat bij een goed werkende modem het volgende staat:
internet address:10.0.0.138
physical address:00-90-AA-0A-A4-E1

bij jou geval is dus het internet address leeg.....om je modem weer een nieuw adres te geven moet je het volgende doen:
je arp-tabel aanpassen (dus hierin zet je keihard wat het internetadres is en wat het fysieke adres is) en daarna binnen 60 seconden (dit is de refresh-tijd van de arp-tabel) je modem weer uit en aan zetten....

hoe pas je die arp-tabel dan aan??? da's nog veel simpeler. je gaat in een windows-versie (zal met xp zeker wel lukken denk ik) naar een dos-prompt....hier typ je het volgende in:
arp -a
je krijgt nu als het goed is een mac-adres te zien waar geen of een heel vreemd ip aan gekoppeld zit.....(zorg voor het gemak effe dat je modem direct op je pc zit, of via een hub ofzo, maar zonder andere mac-adressen dus....)
schrijf dit mac-adres even op.
typ nu hetvolgende:
arp -s 10.0.0.138 [macadres dat je net hebt opgeschreven]
reset nu binnen 60 seconden je modem en laat deze volledig opstarten!!! (duurt +- halfe minuut)

als het goed is werkt alles nu weer
kijk voor de zekerheid nog even na met arp -a commando....
ik hoop voor je dat je nu voldoende info hebt, anders lees ik t vanzelf wel weer

suc6

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
hm ok
dan ga ik dit nog ff proberen :)
dus volledige reste ? eerst modem uit, pen erin steken aan achterkant, modem aan, als alle lampjes branden, pen eruit en dan moet alles werken

of alleen modem aan/uit ?
of moet andere manier van resetten (dat zei iemand die ik ken namelijk, gwoon terwijl modem aanstaat, pen erin en wachten......)

• kroegtijger
een gewone reset (modem uit/aan) zou voldoende moeten zijn...... probeer eens, dan blijf ik ff online

iRacing Profiel

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op donderdag 13 december 2001 20:21 schreef kroegtijger het hele verhaal
Like I said :)
Maar goed, je zegt dat je model number een nummer van 14 tekens is. Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Maar goed, kijk eens op de doos waar je modem in zat, als het goed is zit daar een sticker met allemaal barcodes op. Staat daar dan ook een nummer van 14 tekens?

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
hm was egt 14 nummers
maar in die tabel iddd 12
laatste 2 eraf, en ook nog andere nrs
bij fysiek bijv ook een nr zoals je voordeet, 12 cijfers emt streepjes, die heb ik ook geprobeerd maar dat nr staat niet achterop me modem
als ik dat nr op me modem doe(14 tekens dus, alle 14 invoeren of 2 eraf maakt niet uit, hij laat er 12 zien in tabel) dan zet ie ze ook niet in hoofdletters...kweenie of dat uitmaakt
maar tis heel raar
kheb verschillende dingen geprobeerd maar steeds nog errors
maar bij ping gaf ie wel aan dat packets werden ontvangen !

maar nu heb ik net per ongeluk hem naar 10.0.0.150 gezet (in de war jaja)
en daarna weer naar 10.0.0.138
maar er blijven 2 rijen

boven van internet adres
allemaal vage ip adressen emt erachter : dynamisch

daaronder van ethernet met dus wat ik heb gezet
10.0.0.150 als internet, mac als fysiek en statisch en
10.0.0.138 als internet, mac als fysiek en statisch

maar kom er dus nog niet uit aa :(

• kroegtijger
icq me anders effe je ip-nummer dat je van je provider hebt gehad (dus je ip dat voor internet geldt), ik zal eens kijken of deze te pingen is, of dat er misschien nog iets mee te fixen valt van buiten af......maar ik vrees dat je van binnenuit moet werken.......

maar post eens precies wat je in je arp-tabel te zien krijgt nu.....(effe een screendumpje maken of effe overtypen)

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
ok, nu hangt ie dus aan me hub in de uplink
verder 3 pcs op die hub

dit plaatje is van tabel als ik hem bekijk vanaf de win98 bak

vreemdgenoeg op mijn win xp en linux pc zie je alleen de lokale adressen...

Afbeeldingslocatie: http://www.anti-casema.com/arp_a98.gif

owja, nu staan me lokale adressen dus op 192.168.1.1-3
omdat ik nu dus via winroute de casema verbinding verdeel :)

maar ik heb het ook geprobeerd met directe verbinding tussen modem en win98 pc en bij win98 ip adres op 10.0.0.150 gezet en gateway op 10.0.0.138 maar dat maakt ook geen verschil...

• kroegtijger
als je nu je modem direct op je netwerkkaartje prikt(dus zonder hub), kun je dan nog steeds je modem geen ping-of-life geven??? zet hem overigens wel op 10.0.0.138!!!

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al zei had ik het idd eerst met directe verbinding tussen win98 pc en modem en zo heb ik die ping of life ook gedaan, dat werkte wel, althans, de tabel veranderde maar ik kan nog steeds niet de modem bereiken met me browser of telnet :(
die tabel zoals hierboven gepost zo is het nu...
(na met directe verbinding paar keer gedaan te hebben wat jullie zeiden...met verschillende nrs want dat nr dat dus daarachter staat, als fysiek adres, is dus een ander nummers als achterop me modem staat he ! dit nr staat nergens op me modem ! op me modem staan 2 andere nummers, een met 11 tekens en een met 14 cijfers, die rechter model number is dat met die 14..)

• kroegtijger
dat is denk ik een ander nummer......het moet een 12-karaketers lange hex-string zijn.....

probeer hem eens te vinden met whaddayagot (kun je hier downloaden: http://www.everymanonline.com/misc/Whaddayagot.zip

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
wat zou ik daarmee moeten dan ?
10.0.0.138 tracen ? dan krijg je steeds zelfde externe ip nr...

• kroegtijger
Je kan er dacht ik mee kijken naar de mac-adressen in je netwerk.......dan weet je dus ook wat de mac van je modem is....

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
hm
in win xp zie ik ook verschillende mac adressen maar hoe weet ik welke van die modem is
bij arp -a stond ook al het mac adres volgens ..kweeniemeerwie.. maar die werkte ook niet, die stond ook niet achterop de modem, dat is WEEEEER een ander nummer :(
ik wordt helemaal gek van al die nrs...

Verwijderd

tjonge tjonge tjonge
eerst sloopt ie zijn modem door hem proberen te tweaken en dan lopen zeuren hoe die hem weer moet maken.
Wie weet het is bijna kerstmis leg hem bij de open haard en hoop dat de elfjes van de kerstman hem voor je fiksen...
En anders mooi pech nieuwe kopen en voortaan niet meer mee lopen klooten.
Wel een beetje dom van je hoor
}:0

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Op zaterdag 15 december 2001 21:12 schreef Benz het volgende:
tjonge tjonge tjonge
eerst sloopt ie zijn modem door hem proberen te tweaken en dan lopen zeuren hoe die hem weer moet maken.
Wie weet het is bijna kerstmis leg hem bij de open haard en hoop dat de elfjes van de kerstman hem voor je fiksen...
En anders mooi pech nieuwe kopen en voortaan niet meer mee lopen klooten.
Wel een beetje dom van je hoor
}:0
Doe jij nooit domme dingen dan?? Vast wel. Die jongen heeft nu een probleempje en dat wil ie oplossen door het hier te vragen.... Nix geks aan volgens mij. Of wel?

Systeem | Strava

Verwijderd

ik doe niets anders dan domme dingen maar weet tot hoever ik kan gaan.
een modem tweaken is leuk en aardig maar iedereen weet dat het 9 van de 10 keer fout gaat .. dus als je het dan toch doet en het gaat fout ben je een beetje dom ja

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Het gaat mij er om dat ie hier nu best wel om een oplossing mag vragen. Jij doet voorkomen alsof je dat raar vind. Maja Weer on topic nu!

Systeem | Strava

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik meen ooit in 1 van de handleidingen gelezen te hebben dat Pen-er-in en vervolgens aanzetten kon helpen.

Als je dan de KPN shit installeerd? Van je cdtje wat gebeurd er dan?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Dan past ie alleen wat instellingen van je PPTP verbinding aan. Daarvoor moet ie al te benaderen zijn via ip 10.0.0.138!

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
jongens, zo stom ben ik ook weer niet en als je de topic doorleest zie je ook dat ik vanalles al heb geprobeerd, pennetje erin om te resetten was natuurlijk 1 van de eerste dingen die je probeert

overigens leer je van stomme dingen, ik zei eerder al es dat volgens mij elke tweaker wel minstens 1 pc of ander apparaat heb gemold, zo leer je een hoop en dat is handig als later iemand anders iets molt zodat je diegene weer kan helpen, zo werkt dat op GoT ook volgens mij dus zo raar leek het me niet

overigens dat het 9 van de 10 keer mislukt ? dat lijkt me sterk, de tweak was overigens perfect gelukt, dat heeft goed gewerkt totdat ik poort 80 ging doorschakelen naar me webserver (ik deed precies wat er op de desbetreffende site stond overigens), toen gingen er wat dingen fout maar mijn modem was nog steeds bereikbaar

pas na het installeren van nieuwe firmware ging t helemaal fout (en dat komt menig tweaker vast bekend voor :P )
firmware is niet altijd even betrouwbaar helaas maar daar ga je natuurlijk wel vanuit

het enige nadeel aan de tweak was dat daardoor dus de garantie verviel waardoor ik genoodzaakt ben de modem op alle manieren proberen te fixen of een nieuwe te kopen
en aangezien het geld me niet op de rug groeit probeer ik iig het 1ste, kopen kan altijd nog...

• kroegtijger
ok.....trek eerst es effe alle andere vreemde nic's eruit,....zet in je pc 1 nic, en verbind die direct met je modem.......geef dan nog eens een arp -a op...kijk effe of er een mac zonder ip verschijnt.....zo niet, dan zul je op een andere manier achter t mac-adres moeten zien te komen...ik kan je alleen niet zo vertellen hoe.....

iRacing Profiel

• kroegtijger
heb je t nu al opgelost???

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
nee ... ik had al eerder een directe verbinding met de modem zonder hub en alles maar dat maakte nix uit
het MAC adres klopt gewoon niet, ik weet echt niet wat nu het MAC adres is, degene die achterop me modem staat rechts met 14 tekens of een van de 2 verschillende nummers in die tabel...
egt supervaag

ik ga vanmiddag gewoon een nieuwe modem halen, de verbinding wordt hier gedeeld en er moeten verschillende mensen op die t allemaal t lang vonden duren :( ik ook maarja..dus dan maar 2ehands nieuwe modem

hopelijk wil iemand die andere modem nog kopen om hem te fixen :)

maar thnx iig...

• kroegtijger
tja, wat jij wilt...maar hij is best nog wel aan de gang te krijgen....ik zou overigens je "stukkende" modem niet verkopen als ik jou was.......je kunt er beter wat mee gaan aankloten....kijk of je em nog werkend krijgt, en anders kun je em altijd nog open halen en er een seriele poort op solderen (zodat je volledig gelijk bent aan de pro-versie)
heb gehoord dat de gaten er al voor zitten op de printplaat, dus effe gaatje in je behuizing zagen en poortje solderen *D zou wel blits zijn als je t werkend krijgt op die manier

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
hm zou wel koel zijn ja :)
ik heb nog een seriele poort liggen (die ik bij me moederbord kreeg) dus :)
maar ik kan niet echt solderen :P
maar hij moet eigenlijk nog wel werken ja
alleen ik krijg die nieuwe ook nie aan de praat omdat ik daar ook het ip adres nie van weet hehe (niet hehe eigenlijk) aaaaaaaah grrr
want zat geen handleiding of nix bij want is 2ehands maar khad helemaal nie gedacht eraan (ja hoe dat kan snap ik ook niet na zolang met dat alcatel ding bezig te zijn gweest)
maar ik ben nu blut dus ik moet wel 1 van de 2 modems aan de praat krijgen :)
kheb al nieuwe thread geopend maar niemand replied mweheh :(
vage zooi, MAC adres staat wel duidelijk achterop die modem (cistron/allied data copperjet 810)
maar wat is het ip adres van dat ding !? aaaaaaa

• kroegtijger
Misschien dat je hier iets aan hebt??? (45 seconden op altavista.com)

allied data site

voetboek

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
nee dat helpt niet
t werkt anders als die alcatel
je moet een profile laden naar de modem maar dat kan niet
hij geeft wel aan dat de modem is aangesloten opt netwerk !
check me nieuwe post maar...

• kroegtijger
Op woensdag 19 december 2001 21:14 schreef effex het volgende:
nee dat helpt niet
t werkt anders als die alcatel
je moet een profile laden naar de modem maar dat kan niet
hij geeft wel aan dat de modem is aangesloten opt netwerk !
check me nieuwe post maar...
??? wacht effe......je was toch op zoek naar de handleiding van dat ding dat je nu hebt?? die ken je op bovenstaande link downen......heppie in ieder geval al vast iets.....als je er dan nog niet mee uit de voeten komt......... dan is het een onduidelijke handleiding ;)

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de firmware geupdate en nu kan ik wel een profile uppe !
maar ik ben erachter gekomen dat deze modem helemaal niet werkt met mijn isdn lijn ! aaaaaaaaaah T#R#NG ZOOI!

• kroegtijger
da's wel effe flink kloteh natuurlijk........toch een alcatel nemen dan.......maar waar haal je die 2e hands vandaan.....hmmmmmm........KPN lief vragen misschien???

iRacing Profiel

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Op vrijdag 21 december 2001 00:32 schreef kroegtijger het volgende:
da's wel effe flink kloteh natuurlijk........toch een alcatel nemen dan.......maar waar haal je die 2e hands vandaan.....hmmmmmm........KPN lief vragen misschien???
zelfde probleem hierzo net opgelost!!! ping to defaults doen!!!!

staat op je cd een pdf manual pagina 45 ! alles werkt weer hierzo!
Pagina: 1