Toon posts:

CD's laten drukken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jah, CD's vallen onder "Opslagmedia & I/O Controllers", maar ik verwacht dat er hier meer mensen ervaring hebben met het laten drukken van CD's.

Ik wil 500 (Max/Win hybrid) CD's laten repliceren, incl bedrukte hoesjes en CD opdruk. Ik heb zelf al wat offertes aangevraagd, maar de meeste CD drukker sites zien er onaangenaam amateuristisch uit.

Wie heeft hiermee ervaring? (goeie drukkers, dingen waar ik om moet denken, etc.)

Verwijderd

Heb er zelf geen ervaring mee, maar die sites van dat soort bedrijfjes zien er vaak super amateuristisch uit. Maar dat zegt niet zoveel. Wacht vooral de reactie van de winkel af. Is die goed, dan ben je vaak al een heel eind. Verder ff hier afwachten of iemand er hier ervaring mee heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, meeste bedrijven onderschatten de waarde van een betrouwbaar uitziende website. Maar ik ben helemaal niet op de hoogte van CD drukkers, dus er zijn ook geen namen die mij bekend in de oren klinken of wat dan ook.

Verwijderd

ik hoor bijna Jakob Nielsen praten.....

Verwijderd

Eens schreef denki_akira in zijn sig het volgende:
aphex twin regeert
Gelukkig niet :) Ik wil niet weten hoe de wereld er dan uit zou zien :P

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 14:06 schreef denki_akira het volgende:
ik hoor bijna Jakob Nielsen praten.....
Op woensdag 12 december 2001 14:20 schreef jrs het volgende:

[..]

Gelukkig niet :) Ik wil niet weten hoe de wereld er dan uit zou zien :P
Jakob Nielsen regeert >:) Ik wil niet weten hoe de wereld er dan uit zou zien :P

Verwijderd

www.cdfabriek.nl
ik heb er geen ervaring mee ofzo, weet alleen dat ze het doen, en ik vind de site wel meevallen.

edit:

Post 450!
Get the champagne.
Voor 2002 heb ik er 500!

Moest ik FF kwijt :P

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
laat mij eens raden... je wil af van die irri gekleurde achterkantjes en je haat die slecht uitgeprinte versies :)

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Het vorige bedrijf waar ik werkte heeft bij DocData Benelux een hele hoop CD's laten maken.

Ik weet niet wat het kostte, maarik weet wel dat het maken van een master ernstig duur was..

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

kost wel een hoop..
ehmz.. lift er ook aan of je ze bedrukt wilt hebben enzo.
Glasmastering, 500 cd's drukken was zoiets van 3000 piek ofzow.. ik heb geen adres liggen, maar ik zal er binnenkort een posten van een cd drukkerij

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• paQ
  • Laatst online: 22:04

paQ

Ik ben toevallig met een zelfde iets bezig voor het bedrijf waar ik werk.

Er zijn inderdaad nogal wat verschillende mogelijkheden.
Ten eerste:
Moet de CD geperst worden, of gebrand/kopie

Zijn het er errug veel, dan zal het persen de voorkeur geven, omdat dat sneller is, en uiteindelijk goedkoper, maar het opstarten kost bakken met geld.

Dan is er nog de opdruk.
Als een CD geperst gaat worden, en dus een behoorlijke oplage zal hebben, dan zal het drukken per stuk uiteindelijk (relatief gezien) best meevalen denk ik.
Het bedrukken voor een gebrande CD, is ook best wel duur.
Ik ben nog niemand tegengekomen die ook daadwerkelijk FUll-colour op een CD kan drukken (behalve voor de hele grote oplages) Maximaal drie kleuren kom ik op uit.

En dan in mijn geval (CD-tje branden en drie kleuren opdruk ZONDER jewel case) kwam ik dan op zo'n 8 a 9 gulden uit per CD.... :?

en dat doen we dus niet..... :Y)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

kosten zijn voor full color druk ongeveer 4 a 5 gulden per cd.. (zonder jewel case)

maar beste kan je zowieso 1 enkele kleur opdrukken
(net vergeten neer te zetten, dat is geloof ik pas vanaf 1000 oplages)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

promised.. hier de cd drukkerij :D

www.salisburysound.nl

Verwijderd

Topicstarter
Het mooiste is om CD's te laten persen, dan wordt 't op normale CD's gezet. Bij kopieren/dupliceren worden CDR's gebruikt :(.

Ik had al een offerte aangevraagd bij de CD-Fabriek en qua prijs vielen ze wel mee. Kzal straks ff een offerte aanvraag naar Salisbury sturen.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:) ik ken vertegenwoordiger ervan :P

Verwijderd

Topicstarter
aap! En hoeveel krijg jij straks van mijn geld? :P

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

niets.. :)
ik ken die kerel gewoon.
Pa van me beste vriend,.. Maar krijg er niet van,..ik ken dat bedrijf verder geneens :)
ik weet alleen dat me oom daar eens wat heeft gedrukt.. Dus et is betaalbaar (hij is niet zo rijk :7 )

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Of het mag gratis van ze papa

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

d8 et niet :P
hij is ook maar vertegenwoordiger :P