Computer aan, geen beeld niks!

Pagina: 1
Acties:

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18
Vanochtend me computer nog aan gehad, netjes afgesloten, ging ook gewoon uit via ATX. Prima

Zet ik hem zostrax aan. Geen beeld, en HD lampje blijft branden :?
Ik hoor ze wel spinnen trouwens. Ding uitgezet door de knop 4sec in te houden want gewoon wilde die niet uit. Aanzetten, precies hetzelfde. Toen heb ik echt de spanning er een paar minuten afgehaalt en daarna deed ie het weer gewoon. :?

Waar kan dit aan liggen? Vind het namelijk niet zon fijn idee als ie er strax helemaal mee ophoudt.

Specs staan in me signature

Verwijderd

Geen piepjes ?
Zitten alle kabels goed aangesloten?
Zit alle hardware nog goed erin (voornamelijk de videokaart aangezien je geen beeld hebt)?

En met een bootdisk?

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook?! Er zit bij mij een xp 1400 in een aopen kast. Ik dacht dus dat het aan de voeding lag, maar ik heb nog geen flauw idee wat het nu echt is?? Soms valt hij ineens uit en dan krijg je hem niet meer opgestart zonder eerst de stekker uit het stopcontact te halen.

Heel vreemd?! :? :?

Enc

• KillerB
Nee geen piepjes helemaal niks. Hij doet het nu weer perfect hoor. dus die bootdisk enzo is niet nodig.

Maar vraag me gewoon af wat dit in godsnaam kan zijn, heb het nog nooit eerder gehad en die pc staat vast op zijn plek en is de laatste tijd niet van de plek af geweest.
Op woensdag 12 december 2001 13:29 schreef Encite het volgende:
Ik heb dat probleem ook?! Er zit bij mij een xp 1400 in een aopen kast. Ik dacht dus dat het aan de voeding lag, maar ik heb nog geen flauw idee wat het nu echt is?? Soms valt hij ineens uit en dan krijg je hem niet meer opgestart zonder eerst de stekker uit het stopcontact te halen.

Enc
Ik denk dat jij last hebt van een voeding met te weinig vermogen. Zeker geen 300 watter? Zelfde probleem heb ik gehad toen er een 235w voeding inzat ipv een 300. Amd vreet stroom met een geforce vid erbij ist helemaal erg

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 13:29 schreef Encite het volgende:

Enc
heb ik ook gehad ik heb een nieuw voeding moeten kopen om het op te lossen (het is ook handig om te zorgen dat de computer geaard is)

• KillerB
Op woensdag 12 december 2001 15:40 schreef JMMadKiller het volgende:

[..]

heb ik ook gehad ik heb een nieuw voeding moeten kopen om het op te lossen (het is ook handig om te zorgen dat de computer geaard is)
Ik heb die computer al een jaar, hoe kan dat dan in 1 keer komen uit het niets :?

Anyway, ik kijk het wel ff aan, als ie het vaker gaat doen zal ik eens een andere voeding erin leggen.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op woensdag 12 december 2001 13:17 schreef kennym het volgende:
Toen heb ik echt de spanning er een paar minuten afgehaalt en daarna deed ie het weer gewoon. :?
Bekend... had een keer kortsluiting in m'n voeding of zo :?
Paar vonkjes + rare lucht uit de voeding/pc... paar minuutjes stroom eraf... en hij deed het weer.. nu nooit meer last van. Wel een keer 's ochtends... ging ie niet aan... ff stroom eraf... en toen werkte alles weer..

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Dit klinkt me ontzettend bekend in de oren. Ik had het vorige week. Het angstzweet brak me al weer uit, want waar ben ik zonder mn trouwe vriend. Als mn computer wat overkomt hang ik mezelf op. :P

Ja ik ook ff stekker eruit en toen er weer in. Ik hoop maar dat me dit niet vaker gebeurd.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 23:23

Fuelke

Forza Ferrari

Op woensdag 12 december 2001 20:08 schreef kennym het volgende:

Ik heb die computer al een jaar, hoe kan dat dan in 1 keer komen uit het niets :?
[offtopic]
Meestal gaat dat zo met hardware, die doet het dan soms plots niet meer. Daar moet je mee leven

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

Op woensdag 12 december 2001 20:48 schreef RtcW het volgende:
Dit klinkt me ontzettend bekend in de oren. Ik had het vorige week. Het angstzweet brak me al weer uit, want waar ben ik zonder mn trouwe vriend. Als mn computer wat overkomt hang ik mezelf op. :P
dit is geen die-hard-tweaker, dit is gewoon gestoord!

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Kan dus niet meer liggen aan de voeding, want dat is al een 300W. Kan nog wel liggen aan het MOBO, Geheugen (instabiel, een 1'tje is een 0) of de videokaart die even raar doet. Even op letten kan zeker geen kwaad!

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:33

AMDFreak

Intel is zo..

Ligt aan je voeding.. heb ik ook es een x gehad...

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 21:56 schreef InterFreak het volgende:
Ligt aan je voeding.. heb ik ook es een x gehad...
Kan even goed aan je geheugen liggen, want dat heb ik een keer gehad :)

(een vriend van me ook door mobo)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op woensdag 12 december 2001 21:43 schreef The_Operative het volgende:

[..]

lol, ik zou mezelf niet ophangen, maar ik ga wel de gekste dingen doen als ik een dag geen pc zie hoor! Zelfs zo erg dat ik zowat een laptop eistte om met vakantie te kunnen gaan... Die laptop is er overigens (doh) niet gekomen, maar vakantie ging wel door en heb het nog naar m'n zin gehad ook (maar ging er niet echt :D naar toe, eerder :'()

Dividend for Starters

• KillerB
ik kijk het wel ff aan.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:13

Crusader

Arc Nature

Ik heb hier momenteel ook last van (lijkt wel een virus) :P
Ik verdenk mijn moederbord of processor ervan.
Wat ik had bedacht is het volgende:
als je alle hardware eruit trekt (behalve geheugen), dus ook de videokaart, dan moet de pc op z'n minst piepen dat ie geen video heeft. Ditzelfde foefje kun je proberen door het geheugen te verwijderen.
Piept de pc niet? Dan komt ie niet eens in z'n POST en is heel waarschijnlijk mobo of proc gaar.

* Crusader gaat wat spulletjes verkopen (zie V&A) om aan geld te komen voor nieuw spul :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• KillerB
Het is nog niet weer voorgekomen. Hopelijk was het éénmalig :)

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 21:43 schreef The_Operative het volgende:

[..]

Mwah ophangen, ik hou nog teveel van mn tweede liefde: mn meissie...ok ik zou minstens een oud vrouwtje beroven van dr centen om een nieuwe pc te kunnen kopen en hoogstens een gewapende overval op een posttrein ofzo. Maar ja dan heb ik ook gauw weer een nieuwe en verbeterde pc! hehe.
Pagina: 1