mxstream in Oss al vele dagen plat. Wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:11
Hier kun je zien dat ik vanaf zaterdag geen internetverbinding meer kan maken via adsl in oss. Het was echter al vanaf vrijdagmiddag zo. Hebben meer mensen hier last van? Dit is me nog nooit overkomen eigenlijk. Moet ik dit zomaar accepteren?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op woensdag 12 december 2001 13:13 schreef 0siris het volgende:
Hier kun je zien dat ik vanaf zaterdag geen internetverbinding meer kan maken via adsl in oss. Het was echter al vanaf vrijdagmiddag zo. Hebben meer mensen hier last van? Dit is me nog nooit overkomen eigenlijk. Moet ik dit zomaar accepteren?
Je zult het wel moeten accepteren als je een verbinding zonder telefoonkosten wil hebben. Tenzij je mischien kunt overstappen naar een kabelmodem.

Lang leve de KPN :(

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 09:58

DJTimo

Cuyoapart.mza

Op woensdag 12 december 2001 13:13 schreef 0siris het volgende:
Je kunt misschien een vergoeding vragen voor het abo-geld, maar verder zal je je erbij moeten neerleggen ben ik bang.

Jammergenoeg weet ik hoe jij je nu voelt ;(

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• 0siris
Op woensdag 12 december 2001 13:30 schreef DJTimo het volgende:
Je kunt misschien een vergoeding vragen voor het abo-geld, maar verder zal je je erbij moeten neerleggen ben ik bang.
Jammergenoeg weet ik hoe jij je nu voelt ;(
Mijn vader gebruikt deze verbinding op zijn werk, veel werkopdrachten komen per mail binnen, moet dan snel op geantwoord worden. Dat moet nu allemaal gefaxt worden, schiet niet op. Ik zou zelfs tevreden zijn met een lijntje van 6 kilobyte/sec down en 2 kilobyte/sec up, als-ie het maar altijd doet! Ik dacht dat je een internetverbinding alleen ZO op zijn knieen kan krijgen door je te laten bombarderen, maar daar vergis ik me kennelijk in.

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 13:18 schreef maartena het volgende:

[..]

Lang leve de KPN :(
Ligt de storing bij de KPN dan ? je kan toch niet inbellen bij de provider, het lijkt mij dat de storing daar zit of zie ik dat verkeerd ?

Het viel mij idd ook al op dat OSS al erg lang plat ligt, slechte zaak.

Edit: Idd KPN, zie net ook een melding staan op de site van XS4ALL.

• 0siris
Op woensdag 12 december 2001 13:34 schreef Devil_2000 het volgende:
Ligt de storing bij de KPN dan ? je kan toch niet inbellen bij de provider, het lijkt mij dat de storing daar zit of zie ik dat verkeerd ?
Het viel mij idd ook al op dat OSS al erg lang plat ligt, slechte zaak.
Ik kan niet zien waar het probleem ligt, in /var/log/messages staat alleen iets over "LCP config request timeout", en mijn Rx lampje gaat niet branden. Of dat aan MxStream of Planet ligt, kan ik niet nagaan. Wat ik wél raar vind, is dat ik het ipadres wel een stuk kan tracerouten vanuit een Chelloverbinding. Via Chello naar UUnet, Level3, wxs, en het gaat mis bij deze machine: nl-asd-pmg-fsip-cp10.wxs.nl (195.121.244.5). Maar jah, wie is de schuldige? Planet geeft officieel aan dat er een storing is, maar niet of dat komt doordat mxstream hapert of doordat zij zelf een probleem hebben ergens.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:04

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Een maat van me woont in Oss en daar heb ik gisteren nog contact mee gehad (hij heeft ook MxStream) en bij hem werkt het nog altijd perfect... :?

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• 0siris
Op woensdag 12 december 2001 13:46 schreef MrTinux het volgende:
Een maat van me woont in Oss en daar heb ik gisteren nog contact mee gehad (hij heeft ook MxStream) en bij hem werkt het nog altijd perfect... :?
Jah...het schijnt in delen van Oss zo te zijn, niet in heel Oss (de verbinding waar ik het over heb, zit op een industrieterrein)

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 13:44 schreef 0siris het volgende:

[..]
Het is idd KPN aangezien XS4ALL ook een OSS storing meld, misschien is het raadzaam om contact te zoeken met de provider en KPN mocht je dit nog niet gedaan hebben.
Om in iedergeval te informeren hoe het nu verder moet [korting] en uiteraard hoelang het nog gaat duren.

De enigste storingen die ik veel zie bij de mededelingen van Planet zijn inbelstoringen die soms zo zijn opgelost, of langer duren zoals nu het geval is.

Tsja en dan is een server wel handig, want ook de provincie Groningen heeft wel eens te maken gehad met een inbelstoring.

Verwijderd

Gokje dat er apparaatje in telefooncentrale uitligt, al die klanten kunnen dus geen verbinding maken.

Je zou KPN kunnen bellen, maar dan krijg je toch standaard riedeltje :( Ik zou er vanuit gaan dat ze er wel mee bezig zijn, blijkbaar dus veel klanten bij Planet/XS4ALL die er last van hebben, en die 2 providers zijn van de KPN zelf. Dus denk wel dat er achteraan gezeten word.

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Bij mijn ouders in Oss (de ruwaard) ligt de ADSL er ook al uit vanaf zaterdag erg slechte zaak.
Dacht eerst dat het aan mijn tweak lag die ik had toegepast
dus alles weer normaal gezet en nog steeds geen verbinding dus weer idd iets echt suk

Volgens mij kun je nergens op aanspreken dat je een deel terug krijgr vande KPN

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 15:19
Volgens mij kun je alleen bij een aaneengesloten storing van meer dan drie werkdagen aanspraak maken op een deel van de normale kosten (abbo+ADSL). Om hier zeker van te zijn moet je ff in de algemene voorwaarden duiken.
Gederfde kosten (misgelopen opdrachten etc.) worden vrijwel nooit vergoed.

Houdoe

• 0siris
code:
1
2
3
4
5
6
Dec 12 16:32:12 ct pppd[22191]: Using interface ppp0
Dec 12 16:32:12 ct pppd[22191]: Connect: ppp0 <--> /dev/pts/0
Dec 12 16:32:37 ct pppd[22191]: local  IP address 62.131.x.x
Dec 12 16:32:37 ct pppd[22191]: remote IP address 195.190.x.x
Dec 12 16:32:37 ct pppd[22191]: primary   DNS address 195.121.1.34
Dec 12 16:32:37 ct pppd[22191]: secondary DNS address 195.121.1.66

Daar zijn we weer! *D

• 0siris
Maar wat kan er nou zo vreselijk mis gaan? Zo'n wijkkast opblazen met een lawinepijl? Ik vind het jammer dat ik nooit iets hoor over de oorzaak en oplossingen van dit soort storingen, ik denk dat veel mensen dit wel kunnen waarderen.

• DR
  • Niet online

DR

kweenie, behalve dat ik er vanaf zondag uitlag tot vandaag 17:00 :{

en idd weten wat er was is wel handig......

• 0siris
en daar gaan we weer! als ik nu mxstream bel, zegt een bandje dat het te druk is en dat ik later maar moet terugbellen....dat [b]KAN[/b] toch gewoon niet??
:'(

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Het kan dus duidelijk wel.... de service van KPN is vreselijk wat dat betrefd. Ik zou overstappen naar een ander.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Ik heb net ook KPN weer gebeld en ik werdt min of meer afgescheept met het verhaal

"Op dit moment is men in de centrale bezig om om de DISLAN te vervangen dit het apparaat dat ook de vorige storing heeft veroorzaakt en om herhaling te voorkomen wordt deze nu vervangen."

dit is in het kort wat ik te horen kreeg.

Maar zijn er eigenlijk nog meer slechte ervaringen met MXstream elders in Nederland?
of zijn wij hier in Oss altijd de l*l

• bulletje
  • Laatst online: 01-07 21:13
Ik zit ook in Oss en heb gelukkig nergens last van :) hoor van meerdere mensen dat ze er last van hebben.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

gek..ik kreeg te horen dat ze er een server bij aan het zetten waren,wat blijkbaar dus niet wil lukken? tis allemaal wat..
Als ze mijn ISDN maar met rust laten hiero (niet met de fikken aan het kassie zitten..)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:10

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik zie niet in wat het nut van een extra servers is lijktmij gewoon dat er een BBDIK uitligt ofzo >:) ja deze term bestaat bij KPN staat voor Breed Band Digitale Infrastructuur Kast. Gewoon een draagraam met wat problemen ofzo.

Verwijderd

Dat zal wel gewoon een soort hubje zijn waar ze je kabel in proppen (simpel uitgelegd :P) samen met nog berg klanten (bijvoorbeeld 25). Als die eruit ligt dan hebben er simpelweg 25 mensen geen ADSL verbinding meer. Het kan ook nog zijn dat het een apparaat is wat daarbovenstaat. Bijvoorbeeld een apparaat wat 25 van die "hubs" aan elkaar hangt. Als die eruit valt dan zitten er 25*25 mensen zonder ADSL, en ga zo maar door.

Verwijderd

Een kwade (maar toch nette) klachtenbrief schrijven kan nooit kwaad, doe ik ook weleens. En een briefje is binnen een half uurtje klaar.

Probeer anders een wat centjes van ze los te krijgen, wegens niet geleverde diensten ofzo.....dan heb je nog het gevoel dt je de brief ergens voor schrijft....doe ik tenminste altijd :+ Dat is een Nederlander: geld, geld, geld >:)

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 12:22

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Techniek kan falen of storingen krijgen, blijkt wel weer.

Maar het is tenslotte geen zakelijke verbinding die je hebt - dat vergeten heel veel mensen nog steeds -, dus als er een storing optreedt, kun je eigenlijk wel verwachten dat je zo wordt 'behandelt' vind ik.

Wil niet zeggen dat het hoogst irritant is als zoiets gebeurt en er niet gauw een oplossing kan worden geboden of weinig respons is naar de klant toe.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Pagina: 1