Toon posts:

0 dode pixels TFT's? Standaard 2002 ! ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las op http://lcd.schijf.org/ (goede site overigens) dat er in 2002 een nieuw ISO standaard geldig is voor TFT schermen waarin 0 DODE PIXELS een vereiste is!!

Wat doen ze dan met de huidige TFT's? Dan verwacht ik een massaal uitverkoop van de huidige TFT's omdat de kopers het risico lopen om een TFT met dode pixels te krijgen die niet onder de garantievoorwaarden blijken te vallen (reparatie is per definitie niet mogelijk)

Mocht er vanaf volgend jaar (1 januari 2002) een standaard komen, die Philips overigens op dit moment al toepast, hoe gaat die dan heten, de ISO STANDAARD ?? En is de techniek al zover?

Laat de discussie maar losbranden :)

DIRECTE LINK VOOR DEZE BEWERING

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Leuke link, maar waar is hun officiële bronvermelding :? Een site die in de 2e persoon enkelvoud alles met een 'd' schrijft, vind ik niet heel erg proffesioneel cq betrouwbaar overkomen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:41
Vanwege een verbeterde produktiemethode garandeerd Philips nu nul dode pixels bij z'n 15" modellen (zero-bright-dot-defect- garantie). Hiermee loopt Philips voor op de verbeterde ISO standaard voor TFT schermen die volgend jaar geintroduceert gaat worden. De pixelgarantie is van toepassing op de volgende Brilliance modellen; 150P2E, 150P2D, 150P2M, 150P2G en 150B2.
Dat zegt dus alleen dat Philips 0 dode pixels garandeerd. Dat ze voorlopen op de ISO-standaard wil nog niet zeggen dat de ISO-standaard 0 dode pixels wordt. 0 dode pixels is kleiner of gelijk aan ISO-standaard.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 13:14 schreef Quasily het volgende:

[..]

Dat zegt dus alleen dat Philips 0 dode pixels garandeerd. Dat ze voorlopen op de ISO-standaard wil nog niet zeggen dat de ISO-standaard 0 dode pixels wordt. 0 dode pixels is kleiner of gelijk aan ISO-standaard.
Maar er wordt wel beweerd dat dit vanaf 2002 de ISO standaard wordt, als dit de benaming is voor 0 dode pixels!

En dit betekent dat philips erop vooruitloopt, maar dat uiteindelijke elke fabrikant zich hier aan moet houden...

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:42

Wildfire

Joy to the world!

Op woensdag 12 december 2001 13:14 schreef Quasily het volgende:

[..]

0 dode pixels is kleiner of gelijk aan ISO-standaard.

[..]
Zozo, -2 dode pixels ofzo? :)

Maar mxstrAEm heeft gelijk, die norm komt eraan. LCDtjes mogen dan géén dode pixels meer hebben.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Brian D. weet je ook wanneer deze norm wordt ingevoerd?
Het is al bijna 2002 :) :)

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27
Het is ook niet zo dat als je een bepaalde standaard niet toepast je wordt doodgeslagen oid. Volgens mij is er al een standaard die 0 dooie pixels voorschrijft. Als je als fabrikant zonodig daaraan wil voldoen is dat mooi maar je bent dan wel dom bezig aangezien iedereen met een half dode pixel bij je aanklopt, tenzij je je monitor zo duur maakt dat het er wel vanaf kan. Ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen en alle (bijna alle) fabrikanten gewoon de max. 5 dooie pixel standaard blijven volgen (zoiets was het tenminste)

no animals were harmed during the production of this message

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:41
Op woensdag 12 december 2001 13:16 schreef Brian Dickens het volgende:

[..]

Zozo, -2 dode pixels ofzo? :)

Maar mxstrAEm heeft gelijk, die norm komt eraan. LCDtjes mogen dan géén dode pixels meer hebben.
Lezen is ook een kunst... 0 pixels kleiner dan of gelijk aan ISO-standaard betekend dat de ISO-standaard groter dan of gelijk aan 0 is... Dan kom je echt niet op negatieve dode pixels uit.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 13:18 schreef Caeruleus het volgende:
Het is ook niet zo dat als je een bepaalde standaard niet toepast je wordt doodgeslagen oid
De vraag is dan ook...of deze iso norm verplichtend is voor fabrikanten. Ik heb gehoord dat de geschillencommissie in Nederland heeft bepaald dat consumenten 0 dode pixels mogen eisen bij een fabrikant :9
Dan lijkt het me logisch dat de ISO standaard verplichtend is voor alle TFT fabrikanten: hoop dat het net zoiets wordt als een kema-keur :P

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:09
Zero-bright-dot is dus 0 constant oplichtende pixels. Zero-black-dot zou ook wel leuk zijn, want daar heb ik persoonlijk veel meer last van..

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27
Hiero staat een artikel over TFT monitoren (hardware.info). Link is naar pagina 5 van het artikel, onderaan staan de ISO normen. Klasse I = nul dooie pixels

Quote van de pagina: In principe worden de TFT schermen dus in klasse (oplopend van I tot IV) ingedeeld. TFT schermen van klasse I zullen we in de winkels nooit tegenkomen. Deze schermen zijn namelijk onbetaalbaar, omdat ze absoluut geen defecte (sub)pixel mogen bevatten. In de winkels zullen er vooral schermen van klasse II te vinden zijn.

no animals were harmed during the production of this message

Verwijderd

Ik vraag me eigenlijk af, wie heeft (of kent iemand) met een dode pixel in z'n TFT scherm?

Ik ken er 1, een toshiba(-laptop) van 3 jaar oud.

Wie nog meer?

Het is trouwens wel goed zo'n norm, nu nog een lange houdbaarheid van de contrast en ik ben tevreden. (ohja snelle pixels is ook wel prettig voor spellen)

Verwijderd

Ik heb 2 dode pixels op mijn NEC scherm.

'k Ben ze ook per toeval tegen gekomen hoor. Als een volledig witte achtergrond neemt en je gaat echt op zoek dan zal je ze met veel geluk vinden. Dus storend is het zeker niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een 17 inch TFT gehad en daarop had ik 3 stuck subpixels, vandaar deze topic :+

Ook met de ISO norm worden er dus geen 0 dode pixels gegarandeerd, "klasse I zullen we nooit in de winkel tegenkomen"

Maar hoe zit het dan met de 0 kapotte subpixel/pixel garantie die Philips geeft op haar TFT monitoren ??

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Op woensdag 12 december 2001 13:34 schreef Caeruleus het volgende:

Quote van de pagina: In principe worden de TFT schermen dus in klasse (oplopend van I tot IV) ingedeeld. TFT schermen van klasse I zullen we in de winkels nooit tegenkomen. Deze schermen zijn namelijk onbetaalbaar, omdat ze absoluut geen defecte (sub)pixel mogen bevatten. In de winkels zullen er vooral schermen van klasse II te vinden zijn.
Zowel mijn LG als mijn notebook TFT scherm zijn vrij van defecten. Mijn Philips 150s daarentegen heeft wel een dode subpixel.

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb nog een oude target notebook ( 133Mhz ) met een 10" TFT schermpje en heb nog 0 kapotte pixels :9~

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:25
Op woensdag 12 december 2001 16:43 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Zowel mijn LG als mijn notebook TFT scherm zijn vrij van defecten. Mijn Philips 150s daarentegen heeft wel een dode subpixel.
Kan je welk op rekenen bij Philips 150S. Deze mogen wel defecte pixels hebben en de 150B en 150P niet. Volgens mij zijn een deel van de 150S monitoren afgekeurde 150B en 150P schermen.

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Op donderdag 13 december 2001 17:43 schreef crazyhorse het volgende:

Kan je welk op rekenen bij Philips 150S. Deze mogen wel defecte pixels hebben en de 150B en 150P niet. Volgens mij zijn een deel van de 150S monitoren afgekeurde 150B en 150P schermen.
Kan inderdaad goed zijn ja. Ik had er wel over kunnen klagen, en dan hadden ze wel een nieuwe gegeven, maar deze hangt toch alleen aan een internet PC. Terzijds, ik vind de beeldkwaliteit van de 150s matig. :)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Hi-res 15" aan een Inspiron 8100 hier. Nog een dode pixels gevonden, maar hij heeft zo'n extreme resolutie dat je ze ook niet makkelijk (zelfs op een witte achtergrond) zou kunnen vinden.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Sharp en Philips hanteren deze norm al!!

De gelukkige bezitters van een LCD-scherm kennen het gevaar van de dode pixels. Een paar pixels op het scherm (always on of always off) reageren niet op de gegeven signalen.

Veel fabrikanten hebben bij een bepaald aantal dode pixels een omruilprocedure (meestal rond de 5). Heise Online meldt nu dat Philips door een verbeterde productiemethode nul dode pixels kan garanderen. Hiermee loopt Philips al vooruit op de verbeterde ISO standaard voor TFT-schermen die volgend jaar zal worden geïntroduceerd. De pixelgarantie is van toepassing op de Brilliance modellen 150P2E, 150P2D, 150P2M, 150P2G en 150B2.

Voor Sharp geld het zelfde.
Pagina: 1