[php] url regex gaat mis met bold?

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 15:45
Hey,

de volgende url regexp werkt niet als je ook nog de bold tag gebruikt, als je bijvoobeeld dit doet (zonder underscores):

[b_]www.bla.com[_/b], dan werkt de regex niet, de url wordt niet vervangen.

Kan iemand me hiermee helpen?
PHP:
1
2
3
<?
  $inhoud = eregi_replace("(^|[ \n\r\t])(www\.([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)","\\1<a href=\"http://\\2\" target=\"_blank\">\\2</a>",$inhoud );
?>

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

omdat volgens je RegEx de www vooraf moet gaan met een spatie.
Maak er "[_b] www.hallo.nl[/b]" van en het werkt wel :P

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 07:25
Ik ben geen held met regexen, maar als je nu niet eens kijkt naar wat er voor en achter de url staat?
PHP:
1
2
3
<?
$inhoud = eregi_replace("(www\.([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)*)","<a href=\"http://\\1\" target=\"_blank\">\\1</a>",$inhoud );
?>

Is dat een probleem?

• TangLeFuzZ
Hmm,

kan iemand me dan misschien hier mee helpen?

De volgende regex werkt op zich goed, maar op een of andere vage manier geeft hij niet [ email=emailadres]emailadres[/ email] terug, maar:

[email= emailadres]
emailadres[/email]

En als hij dat doet dan gaat het dus mis, want dan werkt m'n [email] regex niet, EN hij gaat 'm nog een keer regexen als iemand z'n messie edit met diezelfde regex van hieronder.

Hoe kan dit?

[php]
$inhoud = eregi_replace("((^|[ \n\r\t])[a-z_-][a-z0-9\._-]*@[a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)","[email=\\1]\\1[/email]",$inhoud );
[/php

Verwijderd

Je wilt perse een newline voor het emailadres en omdat die niet tussen aparte haakjes staat zit die in dezelfde \\# als het adres zelf.

• TangLeFuzZ
Oja, ik zie het...maar die newline moet er wel in blijven anders krijg ik andere problemen.

Kan ik die er in de regex niet uithalen op een of andere manier?
Pagina: 1