[CORBA && JAVA] server niet te vinden buiten....

Pagina: 1
Acties:

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 13:40
....netwerk.

Ik heb een applet die verbinding maakt met een server, alles werkt perfect op dezelfde computer(oftewel localhost).

Op school als ik de server draai op de ene computer en de client op de andere werkt het ook perfect. Het adres van de computer is gewoon een computernaam(binnen het netwerk van de school).

Wij probeerden het nu zo dat er thuis(@home) een server draait en dat de client(op school) daarmee verbinding probeert te maken. Verbinding werd met behulp van het ip van de server gedaan. Echter, de client kan de server maar niet vinden en ik weet niet waar het aan ligt.

Alles werkt dus goed zolang het op hetzelfde netwerk draait, op verschillende netwerken doet hij het niet meer.

-IPadressen zijn goed
-tnameservers(allebei) zijn gestart
-IP's zijn pingbaar, bereikbaar dus

Hebben er nog meer mensen dit soort problemen gehad? en hoe is dit opgelost?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Een applet mag (als de security manager niet uitgezet is) alleen met localhost en server waar hij vandaan komt communiceren. Maar aangezien je schijnbaar geen security exception krijgt is er iets anders aan de hand..

[edit] hanze

[edit2] foutje

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2025

im_ik

dat ben ik dus

Kan ook nog zijn dat de school de port(en) blok'ed waarop jij verbinding probeert te maken.

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 13:40
de poort is standaard 900

We hebben het net geprobeerd zo:

-server opgestart op een andere netwerk(niet die van school)
-client opgestart op mijn @home verbinding

Dit wil ook niet lukken.

verschillende poorten gebruikt waaronder 80,900 en 1050. Nog steeds is de server niet te vinden.

De enige keer dat hij gewerkt heeft op verschillende computers was toen de server en client op verschillende machines werden gedraaid binnen het netwerk van de school.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

probeer eens:
System.setSecurityManager(null);

alhoewel.. weet niet of dit gaat werken. anders zou iedere applet die kunnen aanroepen en een beetje het systeem verzieken. Maar denk wel dat het probleem zin in te weinig security rechten. Probeer er eens een applicatin van te maken dan kun je in ieder geval zien dat je code oke is.