Dataverkeer forum

Pagina: 1
Acties:

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:03
Hallo,

iemand een idee hoeveel een standaard ASP forumpje aan dataverkeer trekt?

Tip voor een gratis, bannervrij en Nederlandstalig forum zijn ook welkom. Ik heb al een tijd hier in dit forum gezocht, maar dat bood weinig soelaas...

Alvast bedankt.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Het hangt er gewoon vanaf hoeveel bezoekers + data je op je forum krijgt en zet.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:03
Ik heb zo'n 1000-1500 bezoekers per dag en had aan in totaal 15 forums gedacht opgedeeld in 3 categorieën.

Mijn twijfel om het zelf te gaan hosten, is ontstaan, omdat ik momenteel maar 2Gb aan dataverkeer mag trekken in de maand... zou dat genoeg zijn?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 16:14

Crazy D

I think we should take a look.

Er zal ongetwijfeld een soort formule bestaan, maar uhmm aantal hits x de grootte van 1 pagina moet een aardige indicatie geven.

Exact expert nodig?

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
of je schrijft even een script dat mbv access_log optelt hoeveel data er is verzonden. ontvangen hoeveelheid data kan volgens mij niet zo berekend worden, maar als er op die server alleen maar dat forum draait kan je met /proc/net/dev/ al een heel eind komen volgens mij (als je linux draait tenminste)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

denk dat je blij mag zijn als je de 10 mb per maand haalt..

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 12:44 schreef wasigh het volgende:
denk dat je blij mag zijn als je de 10 mb per maand haalt..
bedoel je dat in de zin van maximum of minimum?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-06 15:30
Die 2Gb per maand is zeker te weinig.

Ik heb op mijn site inclusief forum +/- 20.000 page hits per dag en zit al op zo'n 120 a 130 mb per dag aan traffic en dan zit er ook nog eens compressie op die pagina's. Als ik dat niet zou doen dan is het 2 a 3 keer zo veel.

Dus reken maar uit wat dat per maand is.

(een forum verhoogt het aantal pagehits aanzienlijk ... dus pas maar op.)

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:58
Mijn forum heeft gemiddeld zo'n 1.000.000 hits per maand, en het dataverkeer ligt gemiddeld op zo'n 6,5 gig per maand. Maar dat is zónder zlib.. Met http compressie zal het op zo'n 1 á 2gig max komen, maar m'n hosting is toch gesponsord :+ dus ik wacht wel met het updaten van de software tot m'n nieuwe forumsoftware af is, ik ga intussen niet meer aan de oude kloten..

Verwijderd

Ik weet niet of ik er goed aan doe hier te reply-en maar mijn vraag hoort denk ik wel een beetje in dit topic thuis.

Ik heb een forum, nou ja had... Het is een WBBOARD (PHP) en die stond op Hyperlinx.cz (ja dat is een gratis host...) nou ja dat is dus zo onstabiel als wat.

Ik zou graag mijn forum betaald willen hosten, maar ik heb echt geen enkel idee hoeveel dataverkeer het zal genereren. Ik heb een kleine 100 leden, er wordt redelijk actief gepost (werd.. dus eigenlijk). Verder hoef ik niets anders te hosten. Hoeveel dataverkeer schatten jullie dat zoiets genereert? Het forum maakt ook gebruik van avatars,maar die kan ik dan denk ik maar beter uitschakelen?

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 15:19 schreef Leeloo het volgende:
Ik weet niet of ik er goed aan doe hier te reply-en maar mijn vraag hoort denk ik wel een beetje in dit topic thuis.

Ik heb een forum, nou ja had... Het is een WBBOARD (PHP) en die stond op Hyperlinx.cz (ja dat is een gratis host...) nou ja dat is dus zo onstabiel als wat.

Ik zou graag mijn forum betaald willen hosten, maar ik heb echt geen enkel idee hoeveel dataverkeer het zal genereren. Ik heb een kleine 100 leden, er wordt redelijk actief gepost (werd.. dus eigenlijk). Verder hoef ik niets anders te hosten. Hoeveel dataverkeer schatten jullie dat zoiets genereert? Het forum maakt ook gebruik van avatars,maar die kan ik dan denk ik maar beter uitschakelen?
hmm had je misschien beter een nieuw topic voor kunnen openen, of gewoon ff nadenken :)
maar jou forumpje zal denk ik echt niet meer dan 1gig gaan trekken hoor. En aangezien veel hosts je al 1gig geven is dat mooi meegenomen he ;)

avatars mag je wel aan laten staan hoor, die 100gebruikers cachen die plaatjes toch wel :)

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 15:28 schreef woeitje het volgende:

[..]

hmm had je misschien beter een nieuw topic voor kunnen openen, of gewoon ff nadenken :)
maar jou forumpje zal denk ik echt niet meer dan 1gig gaan trekken hoor. En aangezien veel hosts je al 1gig geven is dat mooi meegenomen he ;)

avatars mag je wel aan laten staan hoor, die 100gebruikers cachen die plaatjes toch wel :)
Bedankt voor het antwoord! Nu kan ik tenminste een beetje gaan zoeken naar een betaalbare host (webhosters en internetten.nl). Ik hoop dat ik zo mijn forumpje snel weer online kan hebben!! :)

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:43 ]

• Grum
  • Niet online
Op maandag 22 april 2002 16:37 schreef hdd het volgende:
Ik denk trouwens dat je de 10 mb per maand nog nieteens haalt.
Vergeet niet dat ze waarschijnlijk meer dan 1 page ophalen.

Verwijderd

Ik kom net een bedrijfje tegen dat me wel aanspreekt. Zij hebben alleen maar 0,5 gb dataverkeer. Is dat in mijn geval (zie bovenstaande post) genoeg? Of is dat toch een beetje kiele kiele en eng want als ik eroverheen kom moet ik best veel betalen...

Verwijderd

freehosting? niet doen

edit:

ladot natuurlijk

• Grum
  • Niet online
[ongegrond harde flame]
Ladot == :r
Pagina: 1