Toon posts:

fotoarchief opzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een paar honder foto's, netjes verdeeld onder allerlei mapjes.
Nu wil ik (met PHP) een archief opzetten die thumbnails van alle foto's laat zien (de categorieen zijn de mappen).

Probleem is echter dat het met een langzame verbinding ook nog goed te doen moet zijn.

Kan iemand mij wat tips geven over hoe ik dit het beste kan opzetten ?

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:03
Als je het met een langzame verbinding ook nog redelijk wilt kunnen gebruiken moet je de pagina's dus niet te groot maken...

Niet te veel foto's op 1 pagina dus, een onderverdeling in mappen heb je al en dan nog iets maken dat je maximaal X foto's per pagina te zien krijgt.

Thumbnails kun je laten genereren vanuit PHP als je de GD-library geïnstalleerd hebt; hierover zijn wel de nodige topics te vinden en er staat ook een voorbeeld in [topic=342475/1/100]

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je kunt ook de thumbnails van te voren maken met photoshop. Daar zit zo'n functie in dat je zo'n hele pagina met thumbnails kunt maken van een map (is maar een paar klikjes voor een paar honderd foto's). Maar als je het met php doet kun je ze weer aanpassen aan de resolutie van de gebruiker en dat is ook weer een voordeel....

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Ga naar www.sourceforge.net en zoek op gallery... Die is echt vet!

Verwijderd

ik ben ook al eens met zoeits bezig geweest.

Dit is me eerste versie:

http://fotos.romke.nl

Hij maakt thumbnails van alle foto's in bovenliggende directory.

Verwijderd

Topicstarter
thumbs maken in fotoshop is geen oplossing, ben ik bang. Het gaat om zo'n 3000 foto's. En er komen regelmatig nieuwe foto's bij.
Pagina: 1