Mijn Creative Soundblaster PCI 128 werkt niet relaxed. Hij geeft een krakerig geluid onder hogeren besturingssystemen dan Win 98 SE. Heb nu Win 2000 draaien waarmee het dus zo'n krakerig geluid geeft. Onder Win 98 SE deed ie het wel goed. Ik heb ook al nieuwe drivers geinstalleerd! Wie weet wat er mis is?
Zou ik daar effe naar kijken. Is het trouwens met al het geluid wat eruit komt? Het kan ook zijn dat je line-out kabeltje een kabelbreuk heeft ofzow. Misschien je boxjes opgeblazen?Op woensdag 12 december 2001 12:11 schreef Kingetjuh het volgende:
[..]
Nope, pc is niet geaard
Nee, de lijn is perfect. En m'n boxen kosten 350 (p/s) piek en zijn nog nooit gaan kraken. Maar als ie het onder Win 98 goed doet kan het dus niet aan m'n boxen of lijn liggen.
Maar wat maakt die geaardheid uit dan?
Maar wat maakt die geaardheid uit dan?
Verwijderd
Ik heb ook speakers van 300/stuk, maar die zijn toch ook goed naar de hel...Op woensdag 12 december 2001 12:19 schreef Kingetjuh het volgende:
Nee, de lijn is perfect. En m'n boxen kosten 350 (p/s) piek en zijn nog nooit gaan kraken. Maar als ie het onder Win 98 goed doet kan het dus niet aan m'n boxen of lijn liggen.
Offie op mannetjes of vrouwjes valtMaar wat maakt die geaardheid uit dan?
Maare: don't ask me over het aarden, ben niet echt een natuurkundige, maar een kabeltje van je kast naar je verwarming is ook goed, en het helpt gewoon
there you goIk hoor een brom uit mijn speakers, hoe komt dat?
Nou, je bent niet de enige. Laat me raden, je hebt vast je pc en je tv of tuner met kabel op je stereo aangesloten? Het heet een ground loop, of aardlus in het nederlands, en wordt veroorzaakt door een verschillend potentiaal van de aarde. Ik zal het proberen uit te leggen, maar als je er niks van snapt is dat niet zo erg. Het treedt bijvoorbeeld op als je je stereo apparatuur en bronnen op verschillende stopcontacten hebt aangesloten en ook de aarde daarvan gebruiken. Stel dat er een kleine stroom loopt door een aarde draad, dan staat er ook een spanning over die aarde draad (ook een aarde draad heeft een (kleine) weerstand), en over de aarde draad van een ander stopcontact niet, dan heb je dus een verschillende aarde niveau, en dan: HMMMMM!
Een andere oorzaak, de nummer één oorzaak van ground loops, de coax kabel. Die kabel is geaard, maar dat punt kan kilometers van jouw huis liggen, met dus kilometers kabel met weerstand ertussen. Ook al heb ik het nog nooit heb uitgeprobeerd, lijkt me dat de mantel verbinden met hetzelde aarde punt dat al je apparatuur gebruikt, het probleem oplost. Wat je anders kunt doen is een condensator in de mantel en kern zetten:
mantel - condensator - mantel
kern - condensator - kern
Neem een condensator van iets van 0.1 uF, en het signaalverlies zou moeten meevallen.
Ook zijn er apparaatjes die met trafo's werken, maar die zijn weer een stuk duurder.
En nog een laatste tip: aard altijd je PC, ook al levert dit een brom op.
heb ik ook gehad met win2k. Maar na een herinstall was het weg 
Waarschijnlijk waren het irq problemen ofzo
(gingen softwarematig ofzo....viel niet in te stellen ind e bios iig)
Ja, heb Win 2000 er net opstaan.Op woensdag 12 december 2001 13:01 schreef Cutebritney het volgende:
heb ik ook gehad met win2k. Maar na een herinstall was het weg
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()