Acces Rules Bordermanager...

Pagina: 1
Acties:

• Bruske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 19:07
Mijn accesrules van de bordermanager werken alleen als ik ingelogd ben en clienttrust heb gestart. Nu wil het internet op met een station dat niet ingelogd is. Als ik zijn IP adres bij de accesrules zet krijg ik de melding dat ik niet ingelogd ben, dat klopt... Is het niet mogelijk met bordermanager om het internet op te komen zonder dat ingelogd ben???

Ik wil dit graag zo hebben omdat ik met stations op andere locaties via de bordermanger het internet op wil en ook wil ik een intranet op de miniwebserver zetten... *D

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Volgens mij is dat niet mogelijk en *moet* je ingelogd zijn, maar ben niet helemaal zeker...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Crossposten is _not done_ hier....

Maar goed,

BorderManager Setup -> Authentication Context -> Enable HTTP Proxy Authentication -> Authentication Schemes -> SSL

Nu krijg je vanaf een _niet_ ingelogd werkstation automagisch een html (of java, net wat je kiest) formpje waar je je NDS username & pass kan ingeven. Zorg wel dat je 128bits NICI op je server hebt staan en dat je browser ook 128bit encryptie ondersteund, dat maakt dit alles een stuk veiliger....

• Bruske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 19:07
Als ik SSL kies moet ik een Key ID list kiezen. Waar kan ik die ergens maken?

Verwijderd

In NWAdmin of ConsoleOne op de container gaan staan waar je serverobject in zit:

Create New Object -> NDSPKI:Key Material -> Server selecteren -> Certificaat een naam geven (std is dit "SSL CertificateIP")-> standard selecteren -> next -> finish

et walla, je hebt een certificaat die je kunt gebruiken voor SSL. Netware 5/5.1 hebben dit certificaat standaard als je tijdens de install voor certificate server hebt gekozen. Zoniet dan kun je op www.support.novell.com _genoeg_ info vinden om dit alsnog in jou tree te gooien.